Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدی نیک گفت: راه اندازی این گروه آموزشی مجازی و تولید محتواهای مختلف، باعث می شود که وقفه ای برای دانش آموزان در تدریس ایجاد نشود.

خبرگزاری شبستان___یاسوج: با توجه به تعطیلی مدارس به جهت جلوگیری از شیوع کرونا ویروس و برای ممانعت از ایجاد وقفه در سیستم آموزش، دانش ‌آموزان، تولید محتوا، فایل ‌های آموزشی و ارائه آنها از طریق شبکه‌ ها و صفحات مجازی در دستور کار حوزه‌ های آموزشی آموزش و پرورش استان ها قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

راه اندازی کانال ‌های آموزشی مجازی توسط معلمان و پی ‌گیری آموزش دروس مختلف نیز مکملی بر آموزش ‌های مجازی سراسری شده و این امر نشان می ‌دهد که معلمان هنگام تعطیلی مدارس هم از وظایف ‌شان غافل نشده‌ و نخواهند شد.

 

آموزش ‌های مجازی نیز با تلاش معلمان به روش ‌های مختلف در فضای مجازی در حال انجام بوده و برخی اقدام به تهیه فیلم‌ های کوتاه و برخی دیگر نیز با صدای ضبط شده خود، دروس را ارائه می‌ دهند.

 

وزارت آموزش و پرورش در حال تجربه روش جدیدی از آموزش در بستر فضای مجازی بوده و شبکه اجتماعی دانش ‌آموزان با عنوان «شاد» را از روز شانزدهم فروردین ماه امسال راه اندازی کرد تا دانش‌ آموزان به جای حضور در کلاس درس حقیقی، به کلاس‌ های درس مجازی با حضور معلم خود بروند.

 

کلاس‌ های درس مجازی مشابه کلاس درس حقیقی طراحی شده اند، با این تفاوت که دانش ‌آموزان در خانه هستند و با ابزارهایی مانند موبایل، تبلت و لب تاپ به فضای مجازی وصل می ‌شوند، معلم تدریس را به صورت آنلاین انجام می‌ دهد، حضور و غیاب می‌ کند و به  سوالات دانش‌ آموزان پاسخ می‌ دهد و آزمون‌ هم گرفته می ‌شود.

 

علاوه بر این، مدیران و معاون‌ های آموزشی مدارس نیز در این ایام بیکار نبوده ‌اند و در راستای تعلیم و تربیت دانش ‌آموزان با تهیه فیلم از تدریس خود با استفاده از نرم افزار تصویربرداری صفحه موبایل، تهیه جزوه های آموزشی، ارائه تکالیف مهارت محور توام با بازی ‌های با نشاط و فایل‌ های صوتی و ارسال به کانال ‌های مدرسه یا گروه‌ های درسی مجزا، دانش آموزان را از آموزش ‌های لازم بهره مند می ‌کنند.

 

«الله رضا محمدی نیک» یکی از معلمان بازنشسته و مسجدی شهرستان بویراحمد نیز که هم اکنون علاوه بر کار نویسندگی، شغل معلمی خود را ادامه می دهد، با راه اندازی گروهی در فضای مجازی، به کار تدریس دانش آموزان ادامه می دهد.

 

مدیر کانون فرهنگی و هنری بهون امام حسین (ع) به خبرنگار شبستان در یاسوج، گفت: هر چند شیوع بیماری کرونا باعث تعطیلی مدارس در سطح کشور و استان کهگیلویه و بویراحمد شده، ولی نظام تعلیم و تربیت با استفاده از فناوری روز اقدام به آموزش دانش آموزان کرده است.

 

وی یادآور شد: بنده نیز بعد از دوران بازنشستگی، افتخار تدریس خصوصی در درس ریاضی را پیدا کردم و هم اکنون با راه اندازی گروهی در فضای مجازی، به کار آموزش دانش آموزان مشغول هستم.

 

محمدی نیک اظهار داشت: راه اندازی این گروه آموزشی مجازی و تولید محتواهای مختلف، باعث می شود که وقفه ای برای دانش آموزان در تدریس ایجاد نشود.

 

این مدیر کانون فرهنگی و هنری با اشاره به اینکه هم اکنون رسانه ملی نیز در زمینه تدریس دانش آموزان فعالیت دارد، اضافه کرد: راه اندازی این گروه می تواند در کنار آموزش های شبکه سیما برای رفع سوالات پیش آمده برای دانش آموزان نیز موثر باشد.

پایان پیام/82

منبع: شبستان

کلیدواژه: کرو ویروس کرونا تعطیلی مدارس کانون فرهنگی و هنری آموزش و پرورش آموزش فضای مجازی دانش آموزان فضای مجازی راه اندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۲۳۱۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری کلاس های آموزشی در مدارس شهرستان بوکان به مناسبت هفته زمین پاک

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،رحیم عبدالکریمی گفت: در این کلاس‌ها  بیش از ۲۵۰ نفر ساعت کلاس آموزشی با محوریت شعار هفته زمین پاک در قالب ارائه‌ی کارگاه آشنایی با موضوع پسماند، پلاستیک و مضرات آن با حضور کارشناسان و محیطبانان این اداره برگزار شد.

وی افزود: با هدف جلب مشارکت دانش آموزان در مباحث زیست محیطی، زمینه‌های تحقیقی و پژوهشی برای دانش آموزان تعریف شده و مقرر گردید این برنامه‌ها در مدارس تداوم پیدا کند.

دیگر خبرها

  • روایت یک معلم درحوزه تدریس به دانش آموزان خاص
  • جشنواره نوآوری و فناوری دانش آموزی در تبریز برگزار می شود
  • زمینه‌سازان شهادت امام حسین (ع)
  • چرا اردستان معاونت آموزشی و پرورشی ندارد؟
  • نظام آموزشی اردستان، معاونت آموزشی و پرورشی ندارد
  • کتابخانه سیار، روشی خلاق برای ترویج کتابخوانی
  • ۵۰ حوزه امتحان نهایی در استان سمنان تجهیز شده است
  • شبکه ملی تسهیل‌گر جوانی جمعیت در سمنان ایجاد می‌شود
  • نخستین کارسوق سواد رسانه‌ای ویژه دانش آموزان درآمل برگزار شد
  • برگزاری کلاس های آموزشی در مدارس شهرستان بوکان به مناسبت هفته زمین پاک