Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان بسیج حقوقدانان استان کرمانشاه گفت: در شرایط فعلی کشور با مشکل کرونا درگیر شده، اما پس از فروکش کردن همه‌گیری ویروس در کشور ممکن است با پیامدهای حقوقی پس از کرونا مواجه شویم.

 رسول بهرامی‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه در تشریح پیامدهای حقوقی پس از کرونا، اظهار داشت: خیلی از قراردادهای قبل از کرونا تعهداتی را ایجاد کرده که با شیوع بیماری کرونا تحقق این تعهدات عملا غیرممکن شده است و اجرای آن‌ها مستلزم رونق فعالیت بوده است و یا قراردادهای مستاجر و موجری بسته شده است که با توجه به شیوع بیماری کرونا مستاجرین را باچالش‌های بسیاری مواجه کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: قراردادهای کارفرما و کارگری منعقد شده است که با توجه شیوع بیماری کرونا تعهدات اجرا نشده است و یا مراکز آموزشی که از دانش‌آموزان خود شهریه دریافت کرده‌اند تا خدمات آموزشی ارائه دهند اما با توجه به شیوع بیماری کرونا در این امر ناکام مانده‌اند و خانواده‌های این دانش‌آموزان ممکن است خواهان بازپس‌گیری وجوه خود باشند.

رئیس سازمان بسیج حقوقدانان استان کرمانشاه اضافه کرد: یکی از مشکلاتی که ممکن است به وجود آید شرایط بانکی و مساله چک‌ها و اقساط بانکی است، چرا که بسیاری مردم با توجه به تعطیلی کسب و کارهای خود نتوانسته‌اند این اقساط و یا چک‌های خود را وصول کنند و ممکن است بعد از فروکش کردن همه‌گیری بیماری کرونا شاهد ادعاهای حقوقی از طرف بانک برای این عزیزان باشیم.

وی ادامه داد: این شرایط ممکن است پس از فروکش کردن همه‌گیری بیماری کرونا شاهد بروز اختلافات حقوقی بسیاری در سطح جامعه باشیم که قبل از وقوع باید برای آن‌ها چاره‌‌اندیشی شود، چرا که اگر قرار باشد تمام این اقشار برای ایجاد یک دعوای حقوقی به دستگاه حقوقی مراجعه کنند شاهد یک معضل در دستگاه قضا و چندین برابر شدن حجم پرونده‌های دستگاه قضا باشیم.

بهرامی‌پور با اشاره به راهکارهای جلوگیری از این مساله، گفت: در ابتدا به نظر می‌رسد ستاد ملی مبارز کرونا در جلسات خود در خصوص این مساله تبادل نظر کرده و تصمیم‌گیری کند و قبل از اینکه این مشکل به وجود آید برای آن چاره‌اندیشی کند، رسانه‌ها و مردم باید شرایطی را فراهم کنند که مردم به یاری یکدیگر در قراردادهای مالی، چک‌ها و سفته‌ها مراعات حال یکدیگر را داشته باشند.

وی در توضیح  پیشنهاد سوم مسؤولان استانی، گفت: باید از هم‌اکنون از نهاد‌های تابع خود بخواهند که از ارسال پرونده‌های از این شکل به دستگاه قضا جلوگیری شود تا از تعداد حجم پرونده‌ها در دستگاه قضا جلوگیری شود.

رئیس بسیج حقوقدانان استان کرمانشاه یادآور شد: مردم و مسؤولان ما باید توجه داشته باشند هر پرونده قضایی با هر حجم از اسناد و مدارک باید سیکل مربوط به خود را در دستگاه قضا سپری کند و تعدد پرونده‌های قضایی در دستگاه قضا مشکلات بسیار زیادی در این حوزه به وجود خواهد آورد.

*رزمایش کمک مومنانه در بسیج حقوقدانان استان کرمانشاه

وی در ادامه از اجرای رزمایش کمک مومنانه خبر داد و گفت: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر کمک به مردم آسیب‌پذیر و اقشار کم برخوردارد و هم چنین با توجه به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان رزمایش کمک مومنانه در بسیج حقوقدانان استان کرمانشاه به اجرا در آمد.

بهرامی‌پور در تشریح این رزمایش در بسیج حقوقدانان، خاطرنشان کرد: کمک‌های جمع‌آوری شده در این رزمایش به سه شکل صورت گرفته است ابتدا فیش‌های  که با شماره حساب یکسان از طرف بسیج استان تهیه شده در اختیار بسیج قرار گرفته است و کمک‌های مردم آن‌ها به این حساب واریز خواهد شد.

وی اضافه کرد: در بخش دوم افرادی که دارای استعانت مالی بوده و علاقمند به کمک هستند شناسایی شده و افراد کم بضاعت نیز شناسایی شده توسط بسیج حقوق‌دانان برای بهرمندی از حمایت این عزیزان به آن‌ها معرفی شده است و در بخش سوم بسیج حقوقدانان اقدام به سازمان‌دهی کمک‌های غیرمادی و تخصصی این نهاد به افراد نیازمند کمک کرده است.

بهرامی‌پور یادآور شد: در سطح جامعه ما با فراد کم برخورداری مواجه می‌شویم که نیازمند مشاوره، وکالت و یا حتی پیگیری امورات حقوقی خود هستند اما از استعانت مالی لازم برخوردار نیستند، این نهاد با شناسایی خیرین این حوزه اقدام به سازماندهی عزیزانی کرده است که زمینه خدمت در ابعاد مختلف از جمله وکلات، مشاوره و یا حتی پیگیری حقوقی را دارند و این عزیزان خدمات خود را در قالب کمک مومنانه در اختیار افراد کم بضاعت قرار خواهند داد.

منبع: فارس

کلیدواژه: کرمانشاه رزمایش سازمان بسیج بسیج بهرامی پور رئیس بسیج حقوقدانان کمک مومنانه بسیج حقوقدانان استان کرمانشاه رزمایش کمک مومنانه شیوع بیماری کرونا دستگاه قضا بهرامی پور پرونده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۲۳۱۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(عکس) آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت

«ملوک طلوع‌نژاد» بازیگر گلستانی سریال پایتخت، پیشکسوت نمایش رادیو گلستان، تئاتر و تلویزیون پس از چند روز بستری در بیمارستان به دلیل ابتلا به کرونا و زخم سیاه ناشی از کاهش سیستم ایمنی بدن جان خود را از دست داد. وی در سری نخست سریال پایتخت در کنار بازیگران این سریال بخصوص «احمد مهرانفر»، «محسن تنابنده» و «ریما رامین‌فر» ایفای نقش کرد. وی سال‌های سال در عرصه تئاتر نیز فعالیت داشت.

دلیل اصلی مرگ بازیگر سریال پایتخت

خانم ملوک طلوع نژاد بعد از مبتلا شدن به قارچ سیاه تحت عمل جراحی قرار گرفت، اما متاسفانه به علت عفونت ناشی از بیماری کرونا و زخم‌های قارچ سیاه دستگاه ایمنی بدن او به شدت پایین آمده بود و بر اثر عفونت کرونا درگذشت. گفتنی است سریال پایتخت به کارگردانی سیروس مقدم باعث را که بازی خانم ملوک طلوع نژاد به خوبی دیده شود.

او در فیلم‌های تاکسی برگشتی که از شبکه تبرستان پخش می‌شد نیز بازی کرده بود فیلمی که توسط آقای محمد حسین صفری کارگردانی شد.

خانم طلوع نژاد در سریال پایتخت نقش لیدر نقی معمولی را بر عهده داشت نقی در پایتخت ۵ در مسابقات ورزشی کشتی شرکت کرده بود و خانم طلوع نژاد به عنوان لیدر در سریال بازی می‌کرد.

روز شنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۰ ملوک طلوع نژاد بازیگر تئاتر و تلویزیون متولد گلستان و هنرمند پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون و گروه نمایش رادیو گلستان که با بازی در سریال پایتخت ۵ و پایتخت ۶ به شهرت رسید بر اثر بیماری شایع قارچ سیاه و کرونا و ابتلا به بیماری از شایع‌ترین خبر‌های امسال دارفانی را وداع گفت.

 

منبع: خبر آنلاین

tags # سریال پایتخت سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • شارژ رفاه با دورکاری؛ کرونا با زندگی ما چه کرد؟!
  • ارائه خدمات پزشکی رایگان در جزیره قشم
  • نشست هم اندیشی مدیرکل اتباع استانداری البرز با اساتید دانشگاه های استان
  • جزیره قشم میزبان گروه پزشکان جهادی
  • عکس| آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت /دلیل مرگ
  • آبرسانی به روستاهای آذربایجان شرقی با همت بسیج سازندگی
  • نشست هم‌اندیشی نمایندگان مجلس با هیات رییسه دانشگاه مازندران
  • (عکس) آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت
  • روایت رسانه عبری از پیامدهای منفی اعتراضات دانشجویی
  • هم اندیشی بین المللی اصحاب ادیان و مساله غزه برگزار می شود