Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایرج موفق رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،  اظهارداشت:چهار هزارو ۴۷۴ طرح صنعتی با حجم سرمایه گذاری ۴۱۴ هزارو ۳۳۹ میلیارد ریال در استان اصفهان در حال اجراست.

او افزود:با بهره برداری از این طرح‌های صنعتی و معدنی برای ۱۳۸ هزارو ۹۶۳ نفر از افراد جویای کار استان، فرصت شغلی ایجاد می‌گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان گفت:اصلی‌ترین اولویت‌های سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان حفظ اشتغال موجود و حمایت از شرکت‌های صنعتی کوچک و متوسط صنفی است که در همین راستا توانسته ایم نیاز‌های این واحد‌های صنعتی را در سال جدید برطرف کنیم.

موفق تاکید کرد:صنعت استان اصفهان از جایگاه خاصی برخوردار و سرمایه گذاری در آن از سابقه دیرینه‌ای برخوردار است و بسیاری از صنایع مادر از جمله فولاد و ذوب اهن در این استان اسقرار دارنند.

او ادامه داد:سال گذشته ۳۵ فقره پروانه اکتشاف، ۲۹ فقره گواهی کشف و ۲۸ فقره پروانه بهره برداری در بخش معدن این استان صادر شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان اضافه کرد:سال گذشته ۳۴ میلیارد تومان حقوق دولتی معادن در این استان وصول شده است.

موفق در مورد اوضاع صادرات و واردات محصولات در استان اصفهان گفت:خوشبختانه در حال حاضر شاهد وضعیت مطلوبی در حوزه روابط تجاری با کشور‌های خارجی هستیم به طوری که ارزش صادرات محصولات صنعتی، خدماتی و تجاری استان اصفهان به کشور‌های خارجی چهار میلیارد دلار و حدود ۹ برابر بیشتر از واردات است.

او یادآور شد:میزان واردات از سایر کشور‌ها به این استان ۴۴۶ میلیون دلار است و مقایسه با صادرات نشان می‌دهد که تولید در این منطقه به اصطلاح زنده و در جریان است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان ادامه داد:در ۲ سال گذشته بیش از ۳۴ هزار پروانه کسب و ۹۴۶ مجوز جدید سرمایه گذاری در این منطقه صادر شد.

موفق با تاکید بر اینکه مقابله با تحریم‌ها مستلزم استفاده حداکثری از ظرفیت بخش خصوصی است گفت:در این ارتباط کاهش زمان استعلام‌ها و کم کردن ساز و کار اداری و سهولت در صدور مجوز‌ها از جمله فعالیت‌هایی به شمار می‌رود که توجه بیش از گذشته به آن موجب شده شرایط بهتری در حوزه صنعت استان رخ دهد.

او اضافه کرد:خوشبختانه فعالان اقتصادی و سازندگان بخش خصوصی و صنعتی از توانایی بالایی برخوردارند و تکیه بر آن‌ها در تصمیم گیری ها، اجرای طرح‌ها و مدیریت امور نقش بسزایی در پیشبرد اهداف ایفا می‌کند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان ادامه داد: استان اصفهان با بیش از ۵ میلیون نفر جمعیت بیش از ۹ هزار واحد تولیدی کوچک و بزرگ با سرمایه ۲۲۱ هزار میلیارد ریال و اشتغال ۲۶۳ هزار نفر حدود ۸۴۰ معدن در حال بهره برداری با سرمایه گذاری بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال و حدود ۱۸۰ هزار واحد صنفی صنعتی‌ترین استان کشور محسوب می‌شود.

موفق با اشاره بر اینکه ظرفیت تولید ماسک در واحد‌های صنعتی برای مقابله با ویروس کرونا چه قدر است؟ گفت:تا پیش از شیوع ویروس کرونا ظرفیت تولیدی ماسک در استان اصفهان ۶۰ هزار عدد و در طول شبانه روز بود، اما اکنون این ظرفیت تولیدی به ۴۰۰ هزار عدد رسیده است.

او یادآور شد:همچنین شناسایی واحد‌های توانمند در حوزه تولید اقلام بهداشتی اغاز شده و تا کنون توانستیم ظرفیت ساخت و عرضه محصولات را بالا ببریم.   انتهای پیام/ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سازمان صنعت و معدن و تجارت اشتغال زایی معدن و تجارت استان اصفهان رئیس سازمان صنعت سرمایه گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۲۳۳۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۱۰۰ طرح نیمه تمام صنعتی برای ورود به چرخه تولید چشم انتظار حمایت دولت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان؛ مدیر کل صنعت، معدن و تجارت گیلان با اشاره به ضرورت تعیین سقف ارزی برای عرصه تولید افزود: ۱۴۰ طرح نیمه تمام صنعتی و برخی از واحد‌های صنعتی موجود که نیازمند منابع ارزی برای خرید مواد اولیه هستند در انتظار تسهیلات قرار دارند. 
تیمور پورحیدری با بیان اینکه  واحد‌های صنعتی برای تامین سرمایه در گردش با توجه به نوسانات قیمت نیازمند تسهیلات با بازپرداخت بیش از ۲ سال هستند، افزود: واحد‌های صنعتی که جدید تاسیس شده اند، چون سابقه فعالیت ارزی ندارند در این خصوص با چالش جدی مواجه اند.
وی با اشاره به حمایت‌های وزارت صمت اضافه کرد: پیگیری‌های مستمر، الزام ثبت برنامه تولید، تامین ارز بخش تولید و بازرگانان از جمله اقدامات این وزارتخانه است. 
مدیر کل صنعت، معدن و تجارت گیلان به صف انتظار دریافت ارز در بانک مرکزی اشاره و تصریح کرد: بررسی‌ها حاکیست که سود تسهلات بانکی از ۳۱ تا ۳۹ درصد در حال افزایش است و بانک‌ها نیز غیررسمی به مشتریان اعلام می‌کنند که می‌توانند تسهیلات با این درصد پرداخت کنند.
وی، ابلاغ تسهیلات جدید و فوری را  مهمترین راهکار برای کارگشایی صنایع  گیلان در راستای تحقق شعار سال دانست.

دیگر خبرها

  • تبدیل ۱۸۱۰ مجوز کاغذی به شناسه یکتا در میاندوآب
  • لزوم استفاده مسئولان از ظرفیت دانشگاهیان/ نمایشگاه حمل‌ونقل حاصل اجرای فرامین رهبری است
  • شهرک صنفی بازیافت ضایعات در همدان ایجاد می‌شود
  • رزن و درگزین باید با مشارکت مردم از کشاورزی به سمت صنعتی شدن برود
  • راه‌اندازی یک واحد صنعتی در دانشگاه آزاد شاهرود/ اشتغال ۵۰ دانشجو در فاز نخست
  • معرفی برترین شرکت‌های دانش بنیان در حوزه معدن و صنایع معدنی
  • معرفی برترین شرکت‌های دانش بنیان در حوزه معدن و صنایع معدنی 
  • اولتیماتوم استاندار لرستان برای مصوبات سفر رئیس‌ جمهور
  • بیش از ۱۰۰ طرح نیمه تمام صنعتی برای ورود به چرخه تولید چشم انتظار حمایت دولت
  • ۶۴ نفر تسهیلات مشاغل خانگی در مشهد دریافت کردند