Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@07:43:52 GMT

تصویر جایی که ستاره ها در آن شکل می گیرند

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۲۳۵۱۶

تصویر جایی که ستاره ها در آن شکل می گیرند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسکای نیوز، به مناسبت تولد ۳۰ سالگی تلسکوپ هابل عکس جدیدی که این ابزار از یک کهکشان دوردست ثبت کرده، منتشر شده است. این عکس منطقه ای از فضا را نشان می دهد که در آن ستاره ها شکل می گیرند.

در تصویر مذکور سحابی NGC۲۰۱۴  و همسایه اش سحابی NGC۲۰۲۰ نشان داده می شوند که هر دو آنها ۱۶۳ هزار سال نوری با زمین فاصله دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 آنها بخشی از کهکشان ابر بزرگ ماژلانیک هستند و تصویر نیز «صخره های کهکشانی» نام گرفته است.

تسلکوپ هابل در ۲۴ آوریل ۱۹۹۰ میلادی به فضا پرتاب شد . ماموریت ۳۰ ساله این تلسکوپ فعالیت مشترک ناسا و سازمان فضایی اروپا به حساب می آید.  هابل تاکنون ۱.۴ میلیون عملیات رصد انجام داده و براساس اطلاعات آن ۱۷ هزار تحقیق انجام شده است.

سازمان فضایی اروپا درباره هابل می نویسند: این یکی از پیشرفته ترین تلسکوپ های فضایی تاریخ است و آرشیو اطلاعات غنی آن به تحقیقات حوزه ستاره شناسی در آینده کمک می کند.

کد خبر 4908945 شیوا سعیدی قوی اندام

منبع: مهر

کلیدواژه: عکس تلسکوپ ناسا فناوری فضایی ویروس کرونا معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تحقیقات علمی فناوری نانو شرکت دانش بنیان نوآوری تولید اینترنت واکسن موبایل فناوری فضایی ناسا سامسونگ پارک علم و فناوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۲۳۵۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ستاره رئال در انتظار بایرن مونیخ پرستاره!

به گزارش "ورزش سه"، برتری رئال مادرید مقابل منچسترسیتی در ضربات پنالتی بازی برگشت یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا، آن‌ها را به مرحله بعدی سوق داد.

شاگردان کارلو آنچلوتی در مرحله نیمه نهایی باید به مصاف بایرن مونیخ بروند که با حذف آرسنال به این دور صعود کرده‌اند. این بازی فرصت رویارویی آنتونیو رودیگر آلمانی با تیمی از کشورش را ایجاد می‌کند.

رودیگر درمورد رویارویی با بایرن به اسکای آلمان گفت:"فکر می‌کنم انتخاب گزینه مشخص برای قهرمانی در این رقابت‌ها دشوار خواهد بود. بایرن تیم بسیار بزرگی است و به نظرم دو تیم شانس یکسانی دارند.

بازیکنان بایرن مونیخ؟
هری کین در این تیم حضور دارد اما او تنها نیست. آن‌ها جمال موسیالا و لروی سانه را دارند که امیدوارم برای این بازی در شرایط خوبی باشند. اولین باری که در لیگ قهرمانان اروپا به مونیخ رفتم، اتفاق خوبی رقم نخورد، بنابراین با اشتیاق منتظر این بازی هستم.

پیش بینی از بازی؟
هر دو تیم در حال حاضر در فرم خوبی هستند و بازی جذابی خواهد بود. قطعا بازی بزرگی خواهد بود. امیدوارم تمام بازیکنان بایرن آماده باشند چون می‌خواهیم مقابل بهترین‌ها بازی کنیم.

دیگر خبرها

  • فعالیت «تلسکوپ فضایی هابل» متوقف شد!
  • حمله خشن بوندسلیگا به کفش طلای اروپا
  • تصاویر تایم لپس انفجار ستاره‌ای در کهکشان راه شیری
  • ۷ اردیبهشت در دنیای علم چه خبر؟
  • لندر جان سخت ژاپن برای سومین بار روی ماه بیدار شد
  • ۳ فضانورد چینی امروز راهی ایستگاه فضایی شان می شوند
  • ۳ فضانورد چینی امروز راهی ایستگاه فضایی‌شان می‌شوند
  • توصیه کاپلو به ستاره میلان: از بلینگام درس بگیر!
  • ستاره رئال در انتظار بایرن مونیخ پرستاره!
  • سفر در فضا و زمان؛ میراث ماندگار هابل