Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@05:12:34 GMT

شناسایی نقص امنیتی مشترک در ۲۸ نرم افزار ضدویروس

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۲۳۸۳۲

شناسایی نقص امنیتی مشترک در ۲۸ نرم افزار ضدویروس

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از زددی نت، نقص مذکور که توسط محققان RACK۹۱۱ Labs شناسایی شده، به مهاجمان و هکرها امکان می‌دهد تا فایل‌های مورد استفاده و بررسی برنامه‌های ضدویروس را پاک کنند که این کار می‌تواند به اختلال مکرر در اجرای سیستم عامل‌های نصب شده بر روی رایانه‌ها منجر شود و در نهایت آنها را از کار بیندازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آسیب پذیری مذکور یک مشکل قدیمی است که در برخی نرم افزارهای دیگر هم وجود داشته، اما وجود آن در نرم افزارهای ضدویروس می‌تواند امنیت رایانه‌ها را مختل کند.

ضدویروس‌هایی که این نقص در آنها وجود دارد برای استفاده بر روی سیستم عامل‌های مختلفی مانند لینوکس، مک و ویندوز تولید شده‌اند. RACK۹۱۱ Labs می‌گوید موضوع را به اطلاع شرکت‌های ضدویروس رسانده و اکثر آنها آسیب پذیری یادشده را برطرف کرده‌اند. برخی نیز اعلام کرده‌اند در آینده وصله های به روزرسان به همین منظور عرضه می‌کنند.

از جمله نرم افزارهای ضدویروس دارای این آسیب پذیری می‌توان به تولیدات آواست، آویرا، بیت دیفندر، کومودو، اف – سکیور، فایرآی، کاسپراسکای، ملویر بایت، پاندا، مک آفی، وب روت، سوفوس، نورتون، مایکروسافت دیفندر، ای ست و غیره اشاره کرد.

کد خبر 4908917

منبع: مهر

کلیدواژه: آنتی ویروس امنیت سایبری سیستم عامل ویندوز ویروس کرونا معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تحقیقات علمی شرکت دانش بنیان فناوری نانو نوآوری تولید اینترنت واکسن موبایل فناوری فضایی ناسا سامسونگ پارک علم و فناوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۲۳۸۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوآوی از نرم‌افزار جدید خودروی هوشمند رونمایی کرد

 به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از رویترز، شرکت فناوری هوآوی در چین از یک برند نرم‌افزاری جدید برای رانندگی هوشمند رونمایی کرد تا جدیدترین دستاورد خود را برای تبدیل شدن به بازیگر اصلی در صنعت خودروهای الکتریکی به رخ بکشد.

جین یوژی (Jin Yuzhi)، مدیرعامل واحد خودروی هوشمند در هوآوی گفت نام تجاری این خودرو «کیان کان» (Qiankun) است و در عین خودران بودن، صندلی راننده دارد و مجهز به سیستم صوتی تحت فرمان راننده است.

جین گفت: «امسال رانندگی هوشمند برای نخستین بار در حد انبوه و گسترده تجاری‌سازی خواهد شد و تعداد خودرو‌های مجهز به سیستم خودران هوآوی در جاده‌ها تا پایان سال به بیش از ۵۰۰ هزار دستگاه خواهد رسید.»

هوآوی در نوامبر گذشته اعلام کرده بود این واحد به یک شرکت جدید تبدیل می‌شود که فناوری‌ها و منابع اصلی واحد را دریافت می‌کند و از شرکای خود مانند خودروسازی چانگان (Changan) نیز دعوت به سرمایه‌گذای کرده است.

جین گفت، همچنین تاکنون از هفت مدل خودروی برقی با مشارکت خودروسازان چینی رونمایی کرده است که فروش خوبی داشتند.

این ایجاد تنوع در مدل خودرو‌های برقی در بحبوحه تشدید جنگ قیمت در بازار خودرو‌های جهان آغاز است چرا که این بازار با کاهش سرعت فروش و عمیق‌تر شدن نگرانی‌های مربوط به ظرفیت مازاد دست‌وپنجه نرم می‌کند و بیش از ۴۰ برند برای جلب‌توجه مصرف‌کننده با یکدیگر در حال رقابت هستند.

انتهای پیام/

نازنین احسانی طباطبایی

دیگر خبرها

  • اشتراک‌پذیری بیش از ۱۰ هزار مشترک جدید در مناطق شهری و روستایی ایلام
  • شناسایی و دستگیری عاملین نزاع و درگیری در ارومیه
  • دستگیری عاملین نزاع و درگیری در ارومیه
  • بافق میزبان کنفرانس بین المللی تحقیقات شتر
  • تن‌هاخ: انعطاف پذیری خوبی برای بازگشت به بازی نشان دادیم
  • تغییر نام رسمی فراری در فرمول یک
  • توزیع دفترچه‌های موقت شناسایی سپرده‌گذاران اتباع خارجی در فارس
  • اشتراک‌پذیری بیش از ۱۰۰۰۰ مشترک جدید گاز در مناطق شهری و روستایی ایلام
  • هوآوی از نرم‌افزار جدید خودروی هوشمند رونمایی کرد
  • تولید نوشت‌افزار ایرانی با کاغذ ایرانی