Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، نرگس نوراله‌زاده ظهر شنبه در جلسه کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر همدان که با محوریت بررسی محدوده پیشنهادی مشاور در خصوص محدوده شهرداری بافت مرکزی همدان و با حضور اعضای کمیسیون، مدیرکل میراث فرهنگی استان، مدیران شهرداری و کارشناسان برگزار شد، اظهار کرد: اهداف مطالعات این طرح بر این است تا احیا، بازسازی و بهسازی بافت تاریخی صورت گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تأکید بر اینکه باید نامگذاری شهرداری بافت مرکزی یا تاریخی شهر متناسب با آن باشد، گفت: نحوه اجرا و تعیین محدوده بافت مرکزی از ضروریات محسوب می‌شود.

نوراله‌زاده اضافه کرد: حفظ ارزش‌های هویتی معماری و بافت واجد ارزش هدف شورا از تشکیل شهرداری جدید است و باید محدوده پیشنهادی نیز با این هدف هماهنگ و باعث انسجام بیشتر مدیریت در این بافت‌ها و محدوده‌ها شود.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به تصویب کلیات تشکیل شهرداری بافت مرکزی یا تاریخی، گفت: مقرر شد بررسی‌های دقیق برای محدوده بافت انجام شود؛ از این‌رو مطالعات طرح توجیهی شهرداری منطقه ۵ شهرداری همدان در دستور کار قرار گرفت.

ضرورت توجه به بافت‌های واجد ارزش شهر

رئیس شورای شهر همدان نیز در این جلسه با اشاره به اهمیت توجه به بافت‌های واجد ارزش شهر و احیای این بافت‌ها، گفت: احیا و مرمت بافت‌های واجد ارزش، همکاری و تعامل مدیریت‌شهری و سازمان میراث فرهنگی را می‌طلبد.

کامران گردان افزود: در حال حاضر تعامل و همکاری خوبی بین سازمان میراث فرهنگی استان و شورا و شهرداری همدان برقرار است که این امر موجب انجام برخی از امور و پیشرفت آن در حوزه بافت‌های تاریخی و مرکزی شهر شده است.

وی افزود: در صورت تشکیل و راه‌اندازی شهرداری منطقه ۵ برای بافت‌های واجد ارزش و تاریخی می‌توان بخشی از کارهای این حوزه که در ۴ منطقه تقسیم شده است را با مدیریت واحد در بافت مرکزی شهر، اداره کرد.

تأکید بر انطباق ضوابط مشاور طرح شهرداری با مشاور میراث

رئیس کمیسیون نظارت، بازرسی و امور اداری شورای شهر همدان نیز اظهار کرد: باید محدوده بافت مرکزی یا شهرداری منطقه ۵، تعیین و مشخص شود.

سید مسعود عسگریان با تأکید بر اینکه باید ضوابط طرح شهرداری بافت مرکزی شهر توسط مشاور تهیه شود، افزود: ضوابط تهیه شده این مشاور باید با طرح مشاور میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان انطباق داده شده شود تا موازی‌کاری صورت نگیرد.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا شورای اسلامی شهر شورای شهر شهرداری صنایع دستی و گردشگری همکاری و تعامل بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی شهرداری بافت مرکزی بافت های واجد ارزش شهرداری منطقه ۵ میراث فرهنگی شهر همدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۲۴۰۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید خبرنگاران داخلی و خارجی از بافت تاریخی بوشهر

دریافت 28 MB

فیلم: محمد غلامحسینی

کد خبر 6091003

دیگر خبرها

  • شهربازی نوستالژی قمی‌ها در یک قدمی بهره‌برداری
  • سکونت ۱۰ میلیون ایرانی در بنا‌های ناپایدار
  • سکونت ۱۰ میلیون ایرانی در بناهای ناپایدار
  • لزوم برندینگ شهری با احیای گرافیک محیطی
  • بازدید خبرنگاران داخلی و خارجی از بافت تاریخی بوشهر
  • لزوم استفاده از شیوه‌های نوین در جذب گردشگر
  • ‌زورخانه بزرگ مرکزی شیراز احداث می‌شود
  • عزم دولت و شهرداری برای حل مشکلات مناطق جنوبی تهران | از نوسازی بافت فرسوده حریم راه آهن تا انتقال بازار شادآباد
  • احیای منطقه اقتصادی جهان‌آباد بعد از ۱۴ سال/ بندر خشک در جهان‌آباد راه‌اندازی می‌شود
  • مافیای «بافت تاریخی» به زمین می‌خورد؟