Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان رضوی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه فردوسی مشهد با توجه به همه گیری بیماری کووید19 و نیز قوانین و مقررات ابلاغ شده از سوی وزارت متبوع در خصوص برگزاری جلسات به صورت مجازی و در شرایط خاص به صورت نیمه حضوری دستورالعمل نحوه مدیریت رساله‌ها و  پایان‌نامه‌ها را ابلاغ کرد.

دستورالعمل نحوه مدیریت رساله‌ها و پایان‌نامه‌ها ابلاغ شد که به شرح ذیل است:

با توجه به مکانیزه شدن اکثر فعالیت‌های پژوهشی، فعالیت‌ها بدون حضور فیزیکی دانشجویان، اعضای هیأت علمی و کارکنان (مگر در موارد خاص یا غیرقابل پیش‌بینی) با حداقل عارضه قابل انجام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همه کارکنان حوزه پژوهشی (دانشکده‌ها و سازمان مرکزی) از طریق امکانات مختلف ارتباط (سامانه ساعد، اتوماسیون اداری، ایمیل vcr، تلفن‌های داخلی) در طی ساعات اداری همواره در دسترس بوده و در حداقل زمان ممکن پاسخگو هستند.

کلیه جلسه‌ها از جمله جلسه سمینار دانشجویان ارشد و دکتری، تصویب پیشنهاد رساله و پایان‌نامه، پیش‌دفاع رساله، دفاع نهایی رساله و پایان‌نامه می‌تواند حداکثر تا پایان شهریور ماه سال جاری با رعایت کلیه ملاحظات ابلاغ شده در دوره شیوع بیماری، به صورت مجازی یا نیمه حضوری برگزار شود. در وضعیت نیمه حضوری، در هر دانشکده اتاقی مشخص با امکانات مناسب برای برگزاری جلسه پیش‌بینی می‌شود.

همچنین، کاربرگ تکمیل شده درخواست برگزاری جلسه دفاع، توسط دانشجو از طریق ایمیل به استاد راهنما ارسال و استاد راهنما، در صورت تایید، از طریق اتوماسیون اداری، درخواست برگزاری (مجازی یا نیمه حضوری) را به مدیر گروه برای طی مراحل اداری بعدی (تصویب شورای تحصیلات تکمیلی گروه) ارسال می‌کند. تمامی مدارک مورد نیاز (کاربرگ تقاضای دفاع، فایل پی دی اف رساله، فایل پی دی اف کلیه مقالات مستخرج از رساله و پایان نامه، ...) باید به این نامه‌ها پیوست شود.

ضمن اینکه، کلیه مستندات و مدارک لازم از جمله صورت جلسه شورای تحصیلات تکمیلی، کاربرگ مجوز دفاع رساله پایان‌نامه، کاربرگ اعلان زمان و مکان برگزاری جلسه به صورت الکترونیکی توسط مدیر گروه در سامانه اتوماسیون اداری درج و ثبت می‌شود.  کلیه کاربرگ های مورد نیاز جلسه حداقل سه روزکاری قبل از تاریخ برگزاری دفاع باید در اختیار مدیر گروه (نماینده تحصیلات تکمیلی) قرار گیرد.

براساس اعلام روابط عمومی دانشگاه فردوسی مشهد، مقتضی است دانشجو فایل نهایی ارائه را حداقل یک روزکاری قبل از برگزاری جلسه دفاع در اختیار مدیر گروه یا نماینده تحصیلات تکمیلی برای ارسال به تمام اعضای هیأت داوران قرار دهد.  پس از پایان ارائه و پرسش و پاسخ، دانشجو از جلسه خارج و با حفظ محرمانگی و طبق مقررات، نماینده تحصیلات تکمیلی نمره نهایی را با استعلام نمره همه داوران تعیین می‌کند . پس از تصمیم‌گیری و برگشت دانشجو به جلسه، نتیجه به وی اعلام می‌شود.

اعضای هیأت داورانی که به صورت مجازی در جلسه شرکت می‌کنند، کاربرگ نمره دهی رساله و پایان‌نامه را در پایان جلسه دفاع، تکمیل، امضا و از طریق ایمیل (آکادمیک) خود برای نماینده تحصیلات تکمیلی ارسال می کنند. اعضای هیأت داورانی که در جلسه نیمه حضوری شرکت می کنند، باید کاربرگ نمره دهی رساله و پایان‌نامه را امضای اصل کنند. اعضای هیأت داورانی که به صورت مجازی در جلسه شرکت می‌کنند باید از طریق ایمیل (آکادمیک) خود به نماینده تحصیلات تکمیلی اجازه دهند که صورت جلسه دفاعیه را طرف ایشان امضاء کنند.

همچنین، نماینده تحصیلات تکمیلی، مدیر جلسه و مسوول حفظ آرامش و رعایت مقررات دانشگاه است. در موارد اختلاف، تصمیم نهایی با رعایت همه جوانب، به عهده نماینده تحصیلات تکمیلی است. جلسه دفاع مجازی که از طریق وبینار برگزار می‌شود، باید ضبط شود.

لازم به ذکر است که این دستورالعمل در اولین جلسه کمیسیون تحصیلات تکمیلی شورای پژوهش و فناوری دانشگاه مورخ 24 فروردین 1399 به تصویب رسید و از ابتدای سال جاری، اجرایی است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی دانشگاه فردوسی مشهد پایان نامه های دانشجویی کروناویروس نماینده تحصیلات تکمیلی رساله و پایان نامه صورت مجازی برگزاری جلسه اعضای هیأت نیمه حضوری مدیر گروه جلسه دفاع نامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۲۴۰۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نحوه دریافت کارت ورود به جلسه آزمون اعطای مدرک به حافظان قرآن

به گزارش خبرگزاری مهر، کارت ورود به جلسه آزمون مرحله اول نوزدهمین دوره ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم منتشر شد.

حافظان قرآن کریم که در این دوره از آزمون‌ها شرکت کرده اند می‌توانند کارت ورود به آزمون مرحله اول خود را با وارد کردن کد ملی داوطلب از اینجا دریافت کنند.

آزمون مرحله اول نوزدهمین دوره ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم روز جمعه ۱۴ اردیبهشت ماه به صورت همزمان در ۳۱ استان کشور برگزار می‌شود.

یادآور می‌شود طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم، مصوبه شماره ۵۷۳ شورای عالی انقلاب فرهنگی بوده و بر همین اساس، قبول‌شدگان و دارندگان مدارک تخصصی حفظ می‌توانند از مزایایی همچون اعطای مدرک همتراز کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری، مزایای درجات هنری، امتیازات اداری، استخدامی و اعطای کمک‌هزینه تحصیلی برخوردار شوند؛ لذا به کسانی که در رشته‌های این دوره حائز امتیاز لازم شده و قبول شوند در پنج درجه، مدرک تخصصی با امضای وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان تبلیغات اسلامی صادر و اعطا خواهد شد.

کد خبر 6090077 سمانه نوری زاده قصری

دیگر خبرها

  • سازمان برنامه موظف به نظارت جدی بر نحوه نقشه‌برداری سازمان ثبت شد
  • زمان برگزاری نخستین جشنواره پایان‌نامه برتر حقوقی
  • پرداخت خسارت درمان بازنشستگان تامین اجتماعی تا آخر سال ۱۴۰۲
  • ترک فعل‌ها در سیل اخیر زرند کرمان بررسی می‌شود
  • ۱۱۷ کیلومتر از راه‌های شمال و شرق استان و ۱۷۰ دهانه پل در سیل اخیر آسیب دید
  • نحوه دریافت کارت ورود به جلسه آزمون اعطای مدرک به حافظان قرآن
  • آغاز فعالیت کمیته ایمنی و سلامت سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران
  • نظارت مدیریت بحران بر ایمنی نمایشگاه کتاب تهران
  • گزارش مدیریت بحران از آخرین وضعیت سیل در خراسان‌جنوبی
  • اماکن ورزشی شهرداری یزد از حالت تعطیلی خارج و به روی مردم و جوانان شهر باز شود