Web Analytics Made Easy - Statcounter

عبدی با اعلام اینکه در شرایط کرونایی، طبق ابلاغیه وزارت صمت تا پایان خردادماه تمامی قراردادها و مهلت های بهره برداران و فعالان معدنی کشور تمدید شده است، تاکید کرد: امکان ثبت آمار تولید بهره برداران از روز گذشته در سامانه کاداستر معدنی فراهم شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، «علی عبدی» با اعلام اینکه در شرایط کرونایی، طبق ابلاغیه وزارت صمت تا پایان خردادماه تمامی قراردادها و مهلت های بهره برداران و فعالان معدنی کشور تمدید شده است، تاکید کرد: امکان ثبت آمار تولید بهره برداران از روز گذشته در سامانه کاداستر معدنی فراهم شده و تمامی بهره برداران موظف به ثبت آمار خود هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صمت استان تهران با بیان اینکه در سایه ویروس کرونا و پیامدهای منفی که برای کشور داشته است، در حوزه معدن کشور در سطح ملی و سازمان صمت استان تهران سعی شده است تا با انجام برخی اقدامات، تبعات این ویروس منحوس را به حداقل برسانیم، گفت: تعدادی از تشکل های ما نیز ورود کرده و به بخش های مختلف کمک کرده اند. در سازمان صمت استان تهران از زمان ظهور کرونا برای حفظ سلامت مراجعین و پرسنل بیشتر کارها را به صورت تلفنی و الکترونیکی صورت گیرد؛ میز خدمتی که پیش از این نیز فعال بود، فعال تر شد تا ارباب رجوع بتواند خدمت موردنیاز خود را بدون نیاز به مراجعه حضوری دریافت کند.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران، تاکید کرد: از جمله سیاست های سازمان بود که کار را در "میز خدمت" متمرکز کرده و از سامانه های الکترونیکی همچون "بهین یاب"، "کاداستر" و... استفاده کرد تا به صورت الکترونیکی به مردم خدمت رسانی کند. علاوه براین وزارت صمت یکسری تصمیماتی را برای ایجاد اطمینان خاطر معدن داران و بهره برداران به ما ابلاغ کرد تا نگرانی چندانی نداشته باشند از این جهت که مهلت دو ماهه تا پایان خرداد ماه ارائه کرد که تا آن زمان قراردادهای مسئولان تامین معادن و ابلاغیه های حقوق دولتی معتبر بوده و استمهال چک های حقوقی تا پایان خردادماه به سازمان داده شد.

وی افزود: ضمن اینکه تا پایان خردادماه نیز برای ارائه گزارش های عملکرد سالانه نیز فرصت داده شد. ضمن اینکه باتوجه به اینکه برخی از فعالیت های زماندار است، به طور مثال اگر فعال معدنی تا یکسال مجبور است که گزارش عملکرد اکتشاف ارائه دهد، به مدت سه ماه دیگر تمدید کرد. به عبارتی علاوه بر آن یکسال قانونی، سه ماه دیگر برای ارائه گزارشات فرصت داده شده است. تمدید مهلت صدور پروانه بهره برداری، پروانه اکتشاف، مجوز برداشت، انجام طرح بازرسی و ایمنی معادن، اعتبار پروانه های اشتغال و... توسط وزارتخانه به ما ابلاغ شده و ما نیز اعمال کرده ایم.

عبدی تاکید کرد: علاوه براین ها، پروتکل های بهداشتی که از طریق نظام مهندسی معدن و خانه معدن ایران تهیه و به تایید وزارت بهداشت رسیده بود، به کلیه بهره برداران ابلاغ شده است تا با رعایت این پروتکل های بهداشتی کار خود را ادامه دهند. ضمن اینکه ابلاغ شد تا حتما در سامانه وزارت بهداشت ثبت نام و کدرهگیری را دریافت کنند و با تایید وزارت بهداشت به کار خود ادامه دهند. برخی تشکل های معدنی ما از جمله انجمن صنفی شن و ماسه آبرفتی و انجمن شن و ماسه کوهی استان تهران نیز در این شرایط نه چندان مناسب بسیار به مجموعه معادن دست یاری رسانند.

این مسئول در سازمان صمت استان تهران اعلام کرد: از جمله اقدامات انجمن صنفی شن و ماسه می توان به تهیه و تولید شش هزار لیتر محلول ضدعفونی کننده اشاره کرد که 5 هزار لیتر آن در مجموعه معادن و هزار لیتر هم به کارگران توزیع شده است، ۲۷۰ تخت بیمارستانی برای بیماران کرونایی، چندین دستگاه اکسیمتر برای پایش سلامتی کارکنان، چند صد دستگاه تب سنج لیزی نیز برای سازمان و مجموعه خودشان تهیه شده است و بیش از ۱۰۰ هزار دستگاه ماسک تهیه و بین کارکنان توزیع شده است؛ ضمن اینکه به بیمارستان ها نیز با تهیه دستگاه های موردنیاز این روزها، کمک رسانی کرده اند.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صمت استان تهران در ادامه تاکید کرد: طبق مصوبه و ابلاغ وزارت صنعت، معدن و تجارت، تمامی بهره برداران معدن موظف شده و الزامی است که از روز دوم اردیبهشت ماه آمار تولید خود را در سامانه کاداستر معدنی بارگذاری کنند. این موضوع به صورت رسمی به آن ها ابلاغ شده و امیدوار هستیم که همگی بهره برداران در جریان این موضوع قرار بگیرند. این موضوع به نفع خود بهره برداران است؛ چراکه در این شرایط کرونایی دیگر لازم نیست که برای ثبت آمار به سازمان مراجعه کنند.

و ی تصریح کرد: امیدواریم که همه بهره برداران آمار خود را ثبت کنند؛ چراکه در غیر این صورت از ارائه سایر خدمات همچون ارائه سوخت، مواداولیه و ... به آن ها معذور خواهیم شد. براین اساس میزان تولید آن ها در اختیار ما قرار خواهد گرفت تا بدانیم چه میزان نیاز به سوخت و مواد اولیه نیاز دارند که بتوانیم در اختیارشان قرار دهیم. ضمن اینکه برای حقوق دولتی نیز آمار تولید باید ثبت شده باشد./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: وزارت صنعت معدن و تجارت صنعت و معدن معدن سازمان صمت استان تهران تا پایان خردادماه سامانه کاداستر بهره برداران آمار تولید ثبت آمار ابلاغ شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۲۴۲۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خدمه کشتی پرتغالی در سلامت کامل هستند

به گزارش جام جم آنلاین، علی‌ اکبر مرزبان در مورد آخرین وضعیت خدمه کشتی کانتینری به نام MCS Aries با پرچم کشور پرتغال که 25 فروردین‌ماه 1403 توقیف شد، اظهار کرد: برخلاف ادعای رسانه‌های بیگانه و معاند از جمله رسانه‌های تحت حمایت رژیم غاصب و اشغالگر صهیونیستی مبنی بر گروگانگیری خدمه کشتی مذکور که قویا تکذیب می‌شود، تمامی 24 خدمه کشتی مذکور در سلامت کامل به سر می‌برند و جای هیچ‌گونه نگرانی در خصوص سلامت، بهداشت، رفاه و ایمنی این افراد وجود ندارد.

بازگشت به میهن یک خدمه خانم

وی افزود: در ابتدای امر 25 خدمه کشتی MCS Aries با تابعیت کشورهای هند، پاکستان، فیلیپین، 1 نفر روسیه و 1 نفر استونی در کشتی وجود داشت که بلافاصله با هماهنگی دیپلماتیک یکی از این خدمه هندی که خانم بود و فعالیت کارورزی داشت از سایر خدمه جدا شد و به میهن خود بازگشت.

سرپرست معاونت امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: بلافاصله پس از توقیف کشتی مذکور و ابراز نگرانی سفارتخانه‌های خدمه روی کشتی، تماس‌های لازم از سوی دولت‌های متبوع با دستگاه وزارت امور خارجه ایران انجام شد و با هماهنگی سازمان بنادر و دریانوردی مکاتبات لازم انجام تا فعالیت‌ها دنبال شود.

هیچ‌گونه تهدیدی برای خدمه کشتی توقیفی وجود ندارد

مرزبان با اشاره به اینکه طبق اعلام سازمان بنادر و دریانوردی و وزارت امور خارجه هیچ گونه تهدیدی برای خدمه کشتی توقیف شده وجود نداشته و ندارد، تصریح کرد: دولت جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از دولت‌های عضو کنوانسیون کار دریایی (MLC 2006 ) و بر اساس اصول حقوق بشری و رویکرد انسانی و دینی خود، تمامی تمهیدات لازم را برای حفظ سلامت، بهداشت، رفاه و ایمنی جان خدمه کشتی مربوطه اندیشیده است و جای هیچ گونه نگرانی در این خصوص وجود ندارد و تمامی خدمه آزادانه در کشتی حضور دارند و از تمامی حقوق لازم برخوردار هستند.

برقراری تماس تلفنی، اینترنتی و ملاقات با خدمه کشتی

وی با تاکید بر اینکه صرفا کشتی MCS Aries توقیف شده و خدمه کشتی توقیف نشده‌اند، عنوان کرد: این خدمه آزادانه روی کشتی حضور دارند و از امکانات اینترنتی و تلفنی برای برقراری ارتباط با خانواده‌های خود برخوردارند و تمامی مراتب به سفارتخانه‌های متبوع اطلاع داده شده و در عین حال با هماهنگی صورت گرفته سفرا و نمایندگان سفارتخانه‌های این اتباع، دیدار کرده‌اند و در هر زمان دیگری امکان دیدار مجدد وجود دارد و هیچ گونه مشکلی در این زمینه نیست.

امکان بازگشت به میهن مازاد حداقل خدمه کشتی 

سرپرست معاونت امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه سازمان بنادر و دریانوردی به نماینده مالک و دولت تحت پرچم کشتی اعلام کرده که با رعایت شرایط ایمنی امکان بازگشت به میهن مازاد حداقل خدمه روی کشتی وجود دارد، اظهار داشت: از نماینده مذکور درخواست شده در صورت تمایل، درخواست رسمی خود را ارائه کنند و پس از آن اقدامات مقتضی انجام خواهد شد.

مرزبان با تاکید بر اینکه خوشبختانه اقدامات صورت گرفته از سوی سازمان بنادر و دریانوردی و وزارت امور خارجه به خانواده و دولت کشورهای متبوع خدمه کشتی، اطمینان داد که جای هیچ‌گونه نگرانی در خصوص تامین امنیت، سلامت و ایمنی خدمه وجود ندارد.

این مقام مسئول سازمان بنادر و دریانوردی در پایان خاطر نشان کرد: مسیر ارتباطی از سوی انجمن صنفی کارگری دریانوردان تجاری ایران نیز دنبال و مراتب منعکس شده و در حال حاضر فضای بسیار آرامی در کشتی حاکم است و خدمه در سلامت کامل به سر می‌برند و تا زمانی که تصمیم‌گیری نهایی صورت گیرد، شرایط مساعد برای تمامی خدمه روی کشتی، فراهم خواهد بود.

دیگر خبرها

  • الزام ثبت قرار داد اجاره در سامانه خودنویس
  • سرمایه‌گذاری ۱۸ همت در بخش معدن و صنایع معدنی آذربایجان شرقی
  • الزام ثبت قرار داد در سامانه خودنویس
  • الزام مراکز طرف قرار داد بیمه سلامت به ارائه خدمات پوشش بیمه‌ای
  • تعطیلی دو روزه، بهره‌وری نیروی کار را افزایش می‌دهد/ثبت ۲۸ هزار فرصت شغلی در سامانه ملی
  • اشتغال فارغ التحصیلان، افزایش بهره‌وری و جهش تولید
  • آخرین وضعیت خدمه کشتی توقیف‌شده MCS Aries اعلام شد
  • خدمه کشتی پرتغالی در سلامت کامل هستند
  • تأکید استاندار لرستان بر جلوگیری از خام‌ فروشی سنگ‌های معدنی
  • ذوب آهن اصفهان در دوره جدید موفقیت های معدنی خوبی کسب کرد