Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، نزدیک به دوماه است که از شیوع ویروس مرگبار کرونا در ایران می‌گذرد؛  ویروسی که همه جهان را درگیر و همچنین باعث خسارت و زیان مالی به کسب وکارهای مختلف شد. اما شاید یکی از حوزه هایی که متحمل بیشترین ضربه از سوی ویروس کرونا شده "صنعت گردشگری" به ویژه در ایام نوروز و همزمان با اوج سفرهای نوروزی باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نوروز امسال در حالی به اتمام رسید که برخلاف سال های گذشته به دلیل ویروس کرونا، خبری از حال وهوای سفرهای نوروزی نبود و همه مراکز گردشگری کشور در تعطیلی کامل به سر بردند. در همین حال به صدا درآمدن آژیر قرمز کرونا در شهری همانند مشهد که به قطب گردشگری ایران مشهور است و بیش از نیمی از مراکز اقامتی و تفریحی کشور در این شهر قرار دارد، وضعیت متفاوتی را نسبت به دیگر شهرهای گردشگری پشت سر گذاشت به طوری که طبق آمارهای به دست آمده صنعت گردشگری خراسان رضوی متحمل بیشترین خسارت ها در میان شهرهای کشور شده است.

در همین رابطه محمد صادق براتی معاون هماهنگی و امور زائرین استانداری خراسان رضوی به ایلنا گفت: شهر مشهد در ایام نوروز 99 با بیشترین کاهش ورودی مسافر نسبت به سال‌های گذشته روبه رو بوده است به طوری که طبق آمارهای به دست آمده، نوروز امسال با کاهش 95 درصدی تردد هوایی و همچنین کاهش 98 درصدی تردد ریلی ، کاهش 92 درصدی حمل و نقل جاده ای و کاهش 77 درصدی تردد با خودروی شخصی در شهر مشهد مواجه بوده ایم.

کرونا باعث بیکاری راهنمایان گردشگری در خراسان رضوی شد

در ادامه یوسف بیدخوری رئیس سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی با اشاره به اینکه صنعت گردشگری مشهد متحمل بیشترین خسارت در کشور شده است به ایلنا گفت: تاکنون در مورد زیان‌های استخراج شده ناشی از ویروس کرونا در ایام نوروز بیشترین خسارت های اقتصادی مربوط به حوزه هتل‌داری ، صنایع دستی ، دفاتر خدماتی و آژانس های مسافرتی در خراسان رضوی بوده است.

وی افزود: بعد از شیوع ویروس کرونا و تعطیلی همه تورها برخی از راهنمایان گردشگری در این استان بیکار شده اند که خسارت های ناشی از آن 36 میلیارد تومان برآورد شده است.

بیدخوری همچنین ادامه داد: صنعت هتل‌داری خراسان رضوی با 4000 میلیارد تومان خسارت و سپس دفاتر خدمات مسافرتی نیز با 1000میلیارد تومان خسارت بیشتری آسیب اقتصادی را متحمل شده اند.

وی با اشاره به اینکه حوزه گردشگری زیارت بیشترین میزان خسارت را دیده است، بیان کرد: امیدواریم بعد از اتمام کرونا موج سفرها دوباره آغاز شود تا از این طریق کمک بزرگی به صنعت گردشگری خراسان رضوی شود و ضربه های اقتصادی ناشی از کرونا جبران شود.

گزارش: نگار طاهونچی

منبع: ایلنا

کلیدواژه: ایام نوروز خراسان رضوی گردشگری مشهد صنعت گردشگری گردشگری خراسان رضوی متحمل بیشترین بیشترین خسارت صنعت گردشگری ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۲۴۸۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیلاب در محور قدیم رباط سنگ -رباط سفید -مشهد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، سامانه بارشی از دیروز در مناطق مختلف خراسان رضوی فعال و موجب ایجاد رواناب و سیلاب در بضی محور‌ها شد.

هم اکنون حوزه شهرستان‌ها و مناطق سبزوار، کوهسرخ، زاوه، مشهد، نیشابور، قوچان، سرولایت، باخرز، خواف و تربت جام شاهد بارش باران است.

بنابر اعلام اداره کل هواشناسی خراسان رضوی، این بارش‌ها در مناطق مختلف خراسان رضوی  تا عصر امروز ادامه دارد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی دانلود

دیگر خبرها

  • آبگرفتگی و سیلاب در ۴ شهرستان خراسان رضوی
  • سیلاب در محور قدیم رباط سنگ -رباط سفید -مشهد
  • تشییع پیکر چند شهید دفاع مقدس در مشهد و تهران
  • بارشهای بهاری جاده های خراسان رضوی را فرا گرفت
  • سالانه بین ۲۵۰ تا ۵۰۰ هزار سقط عمد در ایران انجام می‌شود
  • بارش شدید باران در راه مشهد
  • نجات اقتصاد کشور در سایه نوآوری رقم می‌خورد
  • هوای مشهد امروز ۱۳ اردیبهشت سالم است
  • پیش بینی بارش باران از ظهر امروز در خراسان رضوی
  • آغاز پخش مناظرات تلویزیونی دور دوم انتخابات مشهد و کلات