Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-05-03@03:15:12 GMT

کامیون‌داران فارس همسنگر مردم در نبرد با کرونا

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۲۴۹۳۱

کامیون‌داران فارس همسنگر مردم در نبرد با کرونا

تین نیوز

آمارها گویای تداوم خدمات‌رسانی کامیون‌داران استان فارس در روزهای کرونایی است؛ روزهایی که شهروندان باید طرح‌های فاصله‌گذاری اجتماعی و هوشمند را اجرایی کنند و کمتر از خانه خارج شوند اما کامیون‌داران فارس با تردد در جاده‌ها و حمل بار سهم خود را در خدمت به جامعه در این مقطع دشوار ادا کردند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس از افزایش ۳۰ درصدی حمل بار در این استان در نوروز امسال سخن گفت و تداوم خدمات‌رسانی کرونا در سایر روزهای ماه نخست سال و پس از آن را یادآور شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قدردانی از نقش‌آفرینی موثر کامیون‌داران در شرایط شیوع کرونا، بخشی از سخنان علیرضا سیاهپور بود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس در این باره گفت: در ایامی که با توجه به شیوه بیماری کرونا، بر لزوم کاهش فعالیت‌ها و در خانه ماندن تاکید می‌شد، رانندگان ناوگان حمل و نقل بار با توجه به نیاز جامعه به اقلام و کالاهای اساسی به جنگ ویروس کرونا رفتند و با حمل به موقع و سریع کالا به نقاط مختلف کشور اجازه ندادند که مردم برای تامین اقلام مورد نیاز خود دچار مشکل و کمبود شوند.

فروردین‌ متفاوت از نظر حمل بار و کالا

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس در ادامه سخنان خود به خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار داشت: در فروردین ماه امسال یک میلیون و ۳۹۱ هزار و ۱۳۱ تن کالا توسط ناوگان حمل و نقل بار این استان به نقاط مختلف درون و برون استان جا به جا شد.

سیاهپور افزود: بر خلاف سال‌های قبل که در ایام نوروز ممنوعیت تردد کامیون در جاده‌ها اعمال می‌شد، امسال با توجه به بحث شیوع ویروس کرونا و لزوم انتقال کالاهای اساسی و استراتژیک از بنادر به شهرهای کشور، این ممنوعیت وجود نداشت و ناوگان حمل و نقل بار به میزان مورد نیاز فعالیت داشت.

وی ادامه داد: فعالیت ناوگان بار به گونه‌ای بود که تمامی کالاهایی که از بنادر کشور ترخیص می‌شد بلافاصله به مقاصد مختلف بارگیری و منتقل می‌شود و ناوگان حمل و نقل بار استان فارس نیز انتقال بار و کالاهای اساسی از بنادر امام خمینی (ره)، بوشهر و بندرعباس به خوبی پوشش داد.

افزایش ۳۰ درصدی حمل بار در نوروز امسال

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس اظهار داشت: جا به جایی کالا توسط ناوگان بار استان به میزانی بود که از ابتدای فروردین تا پانزدهم این ماه شاهد افزایش ۳۰ درصدی حمل و نقل بار توسط این ناوگان در مقایسه با مدت مشابه پارسال بودیم.

سیاهپور تصریح کرد: ناوگان حمل و نقل کالا و بار استان متشکل از ۳۵ هزار و ۹۴۸ دستگاه وسیله نقلیه سنگین و ۵۵ هزار و ۷۱۶ راننده است.

مقایسه آمار حمل بار در سال‌های ۹۷ و ۹۸

وی گفت: سال ۹۷ افزون بر ۲۸ میلیون و ۸۷۹ هزار تن کالا توسط ناوگان حمل و نقل بار فارس جا به جا شد که این میزان در سال ۹۸ به افزون بر ۳۰ میلیون و ۷۷۸ هزار تن رسید.

او افزود: همچنین سال گذشته دو  میلیون و ۲۷۵ هزار و ۱۷۷ بارنامه در استان صادر شد که این عدد در سال ۹۷، دو میلیون و ۲۳۳ هزار و ۲۷۷ بارنامه بود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان فارس با قدردانی مجدد از فعالان حوزه حمل و نقل بار در استان به خاطر نقش‌آفرینی موثر در ایام شیوع کرونا اظهار داشت: به منظور حمایت از ناوگان بار، اقداماتی از جمله واگذاری لاستیک خارج از بحث پیمایش در بندر امام و همچنین تعویض روغن با نرخ مصوب دولتی توسط سازمان راهداری انجام شد.

به گزارش ایرنا، ویروس کرونا یا کووید ۱۹ به بیشتر کشورهای جهان سرایت کرده است و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، خودداری از دست دادن‌های مکرر و منع سفر و اجتماعات از جمله نکاتی است که پزشکان متخصص برای پیشگیری از شیوع این ویروس توصیه می‌کنند.

بنا بر اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تا ظهر جمعه پنجم اردیبهشت‌ماه جاری،  ۸۸ هزار و ۱۹۴ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و با فوت ۹۳ نفر در ۲۴ ساعت قبل از ارائه این گزارش، تعداد جانباختگان کرونا در کشور به پنج هزار و ۵۷۴ نفر رسید.

در استان فارس، علاوه بر شیراز، در شهرستان‌های فسا، نی‌ریز، اقلید، خرم بید، استهبان، داراب، خفر، فراشبند، خرامه ، لامرد، ارسنجان، لارستان، کازرون، آباده، اوز، خنج، مرودشت، سپیدان، قیروکارزین، فیروزآباد، جهرم، گراش، بوانات، زرقان، بیضا ، کوهچنار و سرچهان بیماران مبتلای به کرونا شناسایی شده‌اند.

بیمارستان حضرت علی اصغر (ع) و سه بیمارستان شهید چمران، شهید فقیهی و شهید بهشتی در شیراز به عنوان مراکز پشتیبان در کنار معرفی ۹ مرکز در شیراز و ۳۶ مرکز در دیگر شهرستان‌های استان فارس برای مراجعه افراد مشکوک به کرونا به این بیماران خدمات می‌دهند، همچنین نقاهتگاه بیماران مبتلا به کرونا با ظرفیت ۲۰۰ تخت نیز در ورزشگاه شهید آیت‌الله دستغیب شیراز تجهیز شده و مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: کامیون داران فارس ناوگان حمل و نقل بار کامیون داران استان فارس حمل بار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۲۴۹۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟

به گزارش هلث دی نیوز، محققان گزارش می دهند که به نظر می رسد افزایش سطح دی اکسید کربن در جو و فضاهای داخلی عامل اصلی افزایش طول عمر انواع کووید موجود در قطرات ریز معلق در هوا باشد.

«آلن هادرل»، محقق ارشد و دانشیار ارشد علوم آئروسل در دانشگاه بریستول بریتانیا، گفت: «ما می‌دانستیم که کروناویروس مانند دیگر ویروس‌ها از طریق هوایی که تنفس می‌کنیم پخش می‌شود. اما این مطالعه نشان‌دهنده یک پیشرفت بزرگ در درک ما از اینکه دقیقاً چگونه و چرا این اتفاق می‌افتد، و مهم‌تر از همه، چه کاری می‌توان برای متوقف کردن آن انجام داد، است.»

در مطالعات آزمایشگاهی، محققان دریافتند که افزایش غلظت دی اکسید کربن در هوا می تواند مدت زمان عفونی ماندن ویروس های موجود در هوا را افزایش دهد.

به گفته محققان، هوای معمولی در فضای باز دارای ۴۰۰ ppm دی اکسیدکربن است.

بر اساس نتایج منتشر شده، افزایش غلظت CO۲ به تنها ۸۰۰ ppm، بقای ویروس های معلق در هوا را افزایش می دهد.

محققان دریافتند وقتی هوای داخل خانه به غلظت CO۲ ۳۰۰۰ ppm می رسد- مشابه غلظت یک اتاق شلوغ- حدود ۱۰ برابر بیشتر ویروس بعد از ۴۰ دقیقه مسری تر باقی بماند.

هادرل گفت: «ویروس ها به دلیل اسیدیته کمتر قطرات بازدمی، عفونی شدن خود را از دست می دهند. اما CO۲ هنگام تعامل با قطرات مانند یک اسید عمل می کند و به ویروس ها اجازه می دهد در هوای بیشتری زندگی کنند.»

هادرل گفت: «این نشان می‌دهد که باز کردن یک پنجره ممکن است قوی‌تر از آن چیزی باشد که در ابتدا تصور می‌شد، به ویژه در اتاق‌های شلوغ و با تهویه ضعیف، زیرا هوای تازه غلظت کمتری از CO۲ دارد و باعث می‌شود ویروس خیلی سریع‌تر غیرفعال شود.»

هادرل افزود: «نتایج همچنین نشان می دهد که چگونه اهداف تغییر آب و هوا که به دنبال محدود کردن سطح CO۲ در جو زمین هستند می تواند به کاهش انتشار ویروس های موجود در هوا کمک کند.»

محققان خاطرنشان کردند که علوم هواشناسی اخیر پیش بینی کرده است که غلظت CO۲ در جو تا پایان قرن به بیش از ۷۰۰ ppm برسد.

هادرل در پایان می‌گوید: «داده‌های مطالعه ما نشان می‌دهد که افزایش سطح CO۲ در جو ممکن است با افزایش قابلیت انتقال سایر ویروس‌های تنفسی از طریق افزایش مدت زمانی که آن ها در هوا عفونی می‌مانند، همزمان باشد.»

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • ایثارگران میدان‌داران واقعی حکمرانی جمهوری اسلامی ایران هستند
  • ایثارگران میدان‌داران واقعی حکم‌رانی جمهوری اسلامی ایران هستند
  • روز خلیج فارس با شهنواز
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ | اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • ادامه موج گسترده مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس / در عمان حقوق یک پرستار ۶ برابر ایران است
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • خدمت‌رسانی ناوگان اتوبوس‌رانی قم به ۱۰۰ هزار نفر در روز
  • موج مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • هشدار اپل به آیفون‌داران: مراقب آتش‌ گرفتن گوشی خود باشید!