Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-27@12:04:38 GMT

واگذاری پروژه‌های با پیشرفت زیر ۶۰ درصد به بخش خصوصی

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۲۵۰۴۲

واگذاری پروژه‌های با پیشرفت زیر ۶۰ درصد به بخش خصوصی

استاندار گیلان با تأکید بر واگذاری پروژه‌ها با پیشرفت زیر ۶۰ درصد به بخش خصوصی گفت: متأسفانه تعداد پروژه‌های با پیشرفت بالای ۵۰ درصد در استان گیلان بسیار اندک است لذا باید طی فرایندی این پروژه‌ها را به بخش خصوصی واگذار کنیم و برای اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام کمیته‌ای تشکیل و‌ هر میزان اعتباری نیاز باشد فراهم و تسهیل می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، ارسلان زارع پیش از ظهر امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان گیلان در سالن الغدیر استانداری گیلان با بین اینکه نباید شرایط استان در این روزها عادی جلوه داده شود اظهار کرد: با بازگشایی بعضی از مشاغل‌ها و پاساژها در جامعه طوری القاشده که دیگر نگرانی در خصوص شیوع کرونا وجود ندارد ولی مردم باید همچنان نکات بهداشتی را رعایت و به توصیه‌های پزشکان عمل کنند.

وی با اشاره به تعطیلی مساجد و اماکن‌های مذهبی در ماه رمضان گفت: بر اساس تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا مساجد و اماکن‌های مذهبی تا تاریخ ۱۵ اردیبهشت‌ماه تعطیل است ولی مردم می‌توانند در این ماه پربرکت به روش دیگری به‌مانند ختم قرآن در خانه و گوش کردن به مناجات از رسانه ملی به عبادت بپردازند.

استاندار گیلان با اذعان به اینکه دستگاه‌های اجرایی باید به شکایات صورت گرفته برعلیه خود رسیدگی کنند، تصریح کرد: وقتی از یک دستگاه اجرایی شکایتی صورت می‌گیرد تمامی واحدهای حقوقی آن دستگاه باید به جمع‌کردن مستندات مشغول شده و در لایحه دفاعیه از آن استفاده کند نه اینکه فقط منتظر پرداخت و تأمین از تملک دارایی استان بنشیند لذا کوتاهی در این امر اصلاً قابل‌قبول نیست و با دستگاه‌های مربوطه برخورد می‌شود.

زارع با تأکید بر فعال شدن واحدهای حقوقی در دستگاه‌های اجرایی استان گیلان افزود: یکی از وظایف واحدهای حقوقی جمع‌آوری مستندات در هنگام شکایت است به همین منظور دستگاه‌های اجرایی باید واحدهای حقوقی خود را فعال کنند.

وی با اشاره به تغییر سبک زندگی انسان‌ها در جوامع امروزی بیان کرد: در بسیاری از خانواده‌ها سبک زندگی به سمت زندگی مدرن رفته است و این امر باعث می‌شود مراکز آموزشی، پیش‌دبستانی و مهدکودک‌ها بستر گسترش پیدا کنند زیرا سطح آمادگی و‌ سواد کودکانی به مهدکودک رفتند بیشتر است و جایگاه گیلان به لحاظ پوشش کودکان بالای چهار سال از متوسط کشوری بیشتر است.

استاندار گیلان با تأکید بر اینکه نهادهای خصوصی باید تحت نظر بهزیستی تعداد مهدکودک‌های خود را افزایش دهند، افزود: در حال حاضر ۵۰۰ مهدکودک در گیلان فعالیت دارند و بر اساس آخرین آمار ۸۰ درصد کودکان هشت‌ساله استان گیلان در مهدکودک‌ها آموزش‌دیده ولی این آمار در خصوص کودکان زیر پنج سال ۵ درصد است.

زارع لازمه پیشرفت استان گیلان را اتمام پروژه‌های عمرانی دانست و گفت: در جامعه طوری القا می‌شود که عزمی برای اتمام پروژه‌های عمرانی وجود ندارد ولی موضوع تبصره ۱۹ و واگذاری پروژه‌های نیمه‌تمام یک نقطه قوت در کشور است زیرا دولت عزم جدی دارد پروژه‌های نیمه‌تمام به بخش خصوصی واگذار شود.

وی با تأکید بر واگذاری پروژه‌ها با پیشرفت زیر ۶۰ درصد به بخش خصوصی تصریح کرد: متأسفانه تعداد پروژه‌های با پیشرفت بالای ۵۰ درصد در استان گیلان بسیار اندک است لذا باید طی فرایندی این پروژه‌ها را به بخش خصوصی واگذار کنیم و برای اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام کمیته‌ای تشکیل و‌ هر میزان اعتباری نیاز باشد فراهم و تسهیل می‌شود.

استاندار گیلان مهم‌ترین هدف دولت را اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام تا سال ۱۴۰۰ برشمرد و افزود: نباید پول‌های بیت‌المال را هدر دهیم به همین دلیل تمامی دستگاه‌های اجرایی باید پروژه‌های نیمه‌تمام خود را اعلام کنند.

این خبر تکمیل می‌شود ...

منبع: فارس

کلیدواژه: صادرات گیلان دلار صنعت پروژه های نیمه تمام دستگاه های اجرایی واگذاری پروژه ها اتمام پروژه استاندار گیلان واحدهای حقوقی بخش خصوصی استان گیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۲۵۰۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه ریزی برای واگذاری۲هزار میلیارد تومان پروژه نیمه تمام ایلام

به گزارش خبرنگار مهر، امین دوست محمدی در دیدار سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام با اشاره به اینکه همه دستگاه‌های اجرایی مکلف به اجرای قانون جامع حمایت از ایثارگران هستند، افزود: سازمان برنامه و بودجه استان ایلام از تمامی ظرفیت‌های قانونی برای خدمات رسانی مطلوب به جامعه ایثارگران حمایت می‌کند.

وی با اشاره به همه دستگاه‌های اجرایی استان ایلام از جمله بنیاد شهید و امور ایثارگران از ظرفیت جامعه هدف ایثارگران برای تحقق شعار تلاش کنند، تصریح کرد: برون سپاری خدمات از جمله موارد بسیار مهمی است که در دستگاه‌های اجرایی باید به این ظرفیت قانونی توجه کنند.

دوست محمدی اضافه کرد: واگذاری طرح‌های نیمه تمام به بخش خصوصی از دیگر اولویت‌های مهم است، برنامه ریزی برای واگذاری ۲ هزار میلیارد تومان پروژه نیمه تمام ایلام به بخش خصوصی طی سال جاری انجام است.

محمد رحیمی سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام نیز با تقدیر از حمایت‌های سازمان برنامه و بودجه از فعالیت‌ها و پروژه‌های عمرانی بنیاد شهید، گفت: ۱۰۰ درصد مصوبات دور اول سفر ریاست محترم جمهوری در حوزه بنیاد شهید استان با اعتبار ۵ میلیارد تومان به اتمام رسیده است.

وی بیان کرد: کارهای زیرساختی و پروژه‌ای بسیار خوبی در حوزه زائرسرا و خانه ایثار برای استان ایلام تعریف شده که این مهم نیازمند حمایت مسئولان ارشد استان در بحث اعتبارات است.

وی تصریح کرد: زائرسرای بنیاد شهید در مهران با ۶۰ درصد پیشرفت از جمله پروژه‌های مهم اداره کل بنیاد شهید است، همچنین برای تمامی املاک بنیاد شهید سند تک برگ اخذ شده است.

کد خبر 6089740

دیگر خبرها

  • لزوم جذب مشارکت بخش خصوصی برای اتمام طرح‌های نیمه تمام استان
  • واگذاری ۲ هزار میلیارد تومان پروژه نیمه‌تمام ایلام به بخش خصوصی
  • برنامه ریزی برای واگذاری۲هزار میلیارد تومان پروژه نیمه تمام ایلام
  • اجرای ۳۱ پروژه با مشارکت سرمایه‌گذاران/ پیشرفت ۵۵ درصدی پروژه مشارکتی میخک
  • ۴۰ هزار پروژه نیمه تمام استانی در کشور وجود دارد
  • پرهزینه و زیان‌ده؛ پول قرارداد پرداخت بازیکنان استقلال و پرسپولیس از جیب کارگران و بازنشستگان!
  • ساماندهی لندفیل سراوان ۸۴ درصد پیشرفت دارد/ضرورت مدیریت زباله تر خانگی
  • ۱۴ همت پروژه اقتصادی و عمرانی گیلان در سفر رئیس جمهور به بهره‌برداری می‌رسد
  • پیشرفت فیزیکی مسکن ملی سیستان و بلوچستان به ۵۰ درصد رسید
  • پیشرفت ۹۰ درصدی پروژه محور آستانه اشرفیه به کیاشهر