Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-05-01@16:36:35 GMT

مشروح ۱۳، شنبه ۶ اردیبهشت ۹۹

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۲۵۰۸۵

پیام تسلیت رهبر انقلاب به مناسبت درگذشت عالم مجاهد و انقلابی، مرحوم آیت‌الله امینی، از مهمترین عناوین این بخش خبری است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پیامی درگذشت عالم مجاهد و انقلابی مرحوم آیت‌الله آقای حاج شیخ ابراهیم امینی را تسلیت گفتند.
متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
درگذشت عالم مجاهد و پارسا مرحوم آیت‌الله آقای حاج شیخ ابراهیم امینی رضوان‌الله‌علیه را به حوزه‌ی مبارک قم و فضلا و علاقمندان و مستفیدان از آثار قلمی آن مرحوم و بویژه خاندان مکرّم ایشان تسلیت عرض میکنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عمر با برکت این عالم بزرگوار یکسره در راه علم و کسب و نشر معارف اسلامی و نیز مجاهدت سیاسی و اجتماعی و حضور فعال در مناصب رسمی نظام جمهوری اسلامی همچون امامت جمعه و عضویت در مجمع تشخیص مصلحت و مجامع تصمیم‌گیر حوزوی، مصروف گردیده است، همچنانکه سلوک فردی ایشان نمونه‌ی چشم‌نوازی از پارسائی و پرهیزگاری و بی‌اعتنائی به جاذبه‌های مادی را مجسّم ساخته است. رحمت خدا بر این روحانی انقلابی و صادق و مجاهد باد. از خداوند متعال مغفرت و رضوان الهی برای ایشان مسألت می‌کنم.

رئیس جمهور، رئیس مجلس، رئیس قوه قضاییه، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس مجلس خبرگان رهبری، و مسئولان کشوری و لشگری هم در پیام‌هایی درگذشت آیت الله امینی را تسلیت گفتند.
پیکر مرحوم آیت الله ابراهیم امینی، قرار است در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) به خاک سپرده شود. فرزند مرحوم آیت الله امینی گفت: به علت شرایط کرونا، مراسم تدفین به صورت عمومی برگزار نخواهد شد. آیت الله امینی عضو مجلس خبرگان رهبری و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام که در ماه‌های اخیر چند بار به علت بیماری در بیمارستان بستری شده بود، دیشب در ۹۵ سالگی دارفانی را وداع گفت.   *محفل انس با قرآن کریم عصر امروز از طریق ارتباط زنده تصویری و با حضور رهبر انقلاب برگزار خواهد شد.
مراسم امسال، به دلیل دستورالعمل‌های بهداشتیء ستاد ملی مبارزه با کرونا؛ مبنی‌بر عدم برگزاری تجمعات، از طریق ارتباط تصویریء زندهء تلویزیونی با چندتن از قاریان ممتاز کشور، برگزار می‌شود. این مراسم امروز از ساعت ۱۸ برگزار و به صورت زنده از شبکه‌های مختلف رسانه ملی و حساب‌های رسمی KHAMENEI.IR در شبکه‌های اجتماعی پخش می‌شود.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی
*ماه مبارک رمضان، ماه تهذیب و پالایش روح، ماه سلوک و زدودن زنگار‌ها از آیینه دل.
عاشقان کوی دوست در این ماه، با گام نهادن بر نردبان کمال و فضیلت، به معبود خود نزدیکتر و از سفره پرفیض الهی بهره مند‌ می‌شوند.

*شیوع و گسترش ناگهانی ویروس کرونا در حالی بخش وسیعی از مردم را نگران کرده است که پرستاران و کادر پزشکی و درمانی به عنوان خط مقدم مقابله با این بیماری توانسته اند نقشی ممتاز ایفا کنند؛ نقشی که اگر با همکاری مردم همراه نشود بی نتیجه می‌ماند. کد ویدیو دانلود فیلم اصلی
*فرمانده ستاد مقابله با کرونا در تهران گفت: شمار بیماران جدید در تهران رو به افزایش است.
دکتر زالی افزود: بازگشایی پارک‌ها پیام نادرستی به مردم داد به گونه‌ای که متاسفانه، شهروندان تصور کردند شرایط اپیدمی بیماری کرونا در شهر تهران تغییر کرده است. گزارش ء مشاهدات امروز خبرنگار ما از سطح شهر.

*بیش از دوماه از ورود کرونا به کشور می‌گذره. این ویروس با وجود دردسر‌هایی که داشته، موجب افزایش همدلی، همیاری و فداکاری همه هموطنان در سراسر کشور شده و صحنه‌های زیبایی از عشق و ایثار رو، در معرض چشمان جهانیان قرار داده است.

*روزانه ۵۰ تا ۱۰۰ هزار نفر به مبتلایان کرونا در جهان اضافه می‌شود و این یعنی افزایش احتمال آلوده شدن دیگر افراد به این ویروس منحوس. مبتلا شدنِ نزدیک به سه میلیون نفر به کرونا، مردم و کادر درمانی جهان را تحت فشاری بی‌سابقه قرار داده و شاید بتوان گفت: پیشگیری، هیچ‌گاه به اندازه این روز‌های کرونایی، مقدم بر درمان نبوده است.

اینجا در ریودوژانیوری برزیل به صورت مجسمه‌ها ماسک زده‌اند تا شاید مردم کرونا را جدی‌تر بگیرند. بولسونارو، رئیس جمهور، وزیر بهداشت را برکنار کرده و مردم به بلاتکلیفی دولت در تدابیر بهداشتی معترض‌اند. برزیل ۵۴ هزار مبتلا و ۳۷۰۰ جان باخته کرونا دارد.

*بلژیک با جمعیت ۱۱ میلیون نفری، بیش از ۴۴ هزار مبتلا و ۶۶۰۰ جان باخته کرونا گزارش کرده. با این حال مقامات تصمیم دارند از ۲۰ روز دیگر، مدارس و بخش‌های اقتصادی را بازگشایی کنند.

*روسیه از کشور‌هایی است که کرونا، دیرتر به آنجا رفته، اما در مدت کوتاهی ۶۸ هزار نفر را مبتلا کرده.

*ده‌ها نفر از سرنشینان ناو آمریکایی یو. اس. اس. کید هم به کرونا مبتلا شده‌اند. پیش از این اخراج فرمانده ناور روزولت به علت افشای کرونا گرفتن سرنشینانش خبرساز شده بود.

در آمریکا روز گذشته، بیشترین تعدادِ مبتلا در یک روز گزارش شده: ۳۹ هزار نفر. با مرگ ۱۹۰۰ نفر دیگر، حالا آمریکا، بیش از ۵۲ هزار قربانیِ کرونا دارد. با این حال ترامپ روند مقابله با کرونا را موفقیت‌آمیز می‌داند و از برخی از ایالت‌ها خواسته، تعطیلی‌ها را پایان دهند. در حالی که کرونا با هیچ کس شوخی ندارد و شمار مبتلایان آمریکا به یک میلیون نفر نزدیک شده، ترامپ به آمریکایی‌ها گفته برای مقابله با کرونا، شوینده تزریق کنید ...

البته ترامپ پس از سوژه شدن در رسانه‌های جهانی، حرفش را پس گرفت و گفت فقط یک شوخی بود، یک شوخی خطرناک.

سی‌ان‌ان هم اعلام کرد: دروغی دیگر، به دروغ‌های ترامپ اضافه شد.

*در ادامه اختلاف ترامپ با سازمان جهانی بهداشت، این سازمان طرح خود را برای تولید واکسن کرونا، بدون مشارکت آمریکا کلید زد. این طرح با مشارکت بسیاری از کشور‌ها و برای شتاب در مبارزه با کرونا اجرایی می‌شود. دبیر کل سازمان ملل گفت در این شرایط کرونایی، همکاری و مشارکت همگانی بهتر از جدل سیاسی است. (تصویر: م ۲، ۶۳۹۶۳۰۳)
*
*در ایتالیا، که شمار مبتلایان به ۱۹۲ هزار نفر رسیده و بیش از ۲۵ هزار نفر هم جان باختند، تعداد جان‌باختگانِ جدید رو به کاهش گذاشته.

*در اسپانیا، روز گذشته ۶۵۰۰ مبتلای جدید شناسایی شده. مسئولان اسپانیا به مردم می‌گویند برای عادی شدن اوضاع باید مراقبت‌ها افزایش یابد.

*اما در فرانسه چهارمین روز متوالی، شمار مبتلایانِ جدید کاهشی است. بیماران کرونایی بستری در بخش مراقبت‌های ویژه فرانسه هم به کمتر از ۵ هزار نفر رسید.

*در آلمان، که ۵۷۰۰ جان باخته کرونا دارد، دولت از کاهش محدودیت‌ها برای از سرگیری مشاغل خُرد خبرداد. همزمان مرکل صدراعظم این کشور می‌گوید باید برای مقابله با موج دوم کرونا تدابیری اندیشیده شود.

*پس از ابتلای ده درصد از نیرو‌های پلیس در پرو، وزیر کشور استعفا کرد. در کشور سی میلیون نفری پرو، بیش از ۲۱ هزار مبتلای کرونا گزارش شده.

*مردم باید علاوه بر محاصره رژیم صهیونیستی با ویروس منحوس کرونا هم بجنگند. فرانس ۲۴، از نوار غزه، گزارش داد: کرونا و سال‌ها محاصره، ماه رمضان امسال غزه را، از هر سال، سخت‌تر، کرده.

غزه سیستم بهداشت و درمان شکننده و بحران زده‌ای دارد و در چنین شرایطی با بیماری همه گیر کووید-۱۹ روبروست. این وضع نتیجه سال‌ها محاصره و همچنین نبود منابع است.

*سازمان جهانی بهداشت اعلام کرده: روزه‌داری خطر ابتلا به کرونا را افزایش نمی‌دهد. در توصیه‌نامه تصویری این سازمان آمده همچنان همان توصیه‌های همیشگی را رعایت کنید، دستان‌تان را بشوئید و فاصله اجتماعی را رعایت کنید.

بارندگی‌های مناسبِ امسال، در بیشتر مناطق باعث رشد و شکوفایی کشاورزی و شادی کشاورزان شده، اما در برخی مناطق هم مشکلاتی به بار آورده.
در استان سیستان و بلوچستان بارش‌های اخیر موجب احیای تالاب هامون شد.

در استان گیلان هم بارندگی‌ها رودخانه‌ها رو پر آب کرده. در برخی مناطق گیلان با ساخت سردهنه‌های جدید از این بارش‌ها استفاده‌های مناسبی صورت گرفته.

*برخی منابع رسانه‌ای اعلام کردند، چین تیم پزشکی برای مشاوره درمانی در مورد رهبر کره شمالی به این کشور اعزام کرده است.
اعزام این تیم از چین در شرایطی است که اخبار و شایعات زیادی درباره سلامتی «کیم جونگ اون» که از حدود ۲ هفته پیش در انظار عمومی ظاهر نشده در رسانه‌ها منتشر شده است. برخی گزارش‌ها حاکی است رهبر کره شمالی به تازگی عمل "استندگذاری" قلب انجام داده است. در میان این حدس و گمان ها، رسانه‌های کره شمالی در این زمینه سکوت کرده اند.

*سرجیو مورو، وزیر دادگستری برزیل که در اعتراض به اخراج رئیس پلیس استعفا کرده بود در یک سخنرانی تلویزیونی رئیس جمهور این کشور را به مداخله سیاسی در اجرای قانون متهم کرد.

*ائتلاف متجاوزسعودی مدعی شد آتش بس یک جانبه را برای یکماه دیگر تمدید کرده است. این در حالی است که سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن اعلام کرد: ائتلاف متجاوز سعودی طی دو هفته آتش بس ادعایی، بیش از ۵۷ عملیات زمینی و ۵۰۰ حمله هوایی علیه یمن انجام داد.

گزارشگر ویژه سازمان ملل در واکنش به جان باختن "عبدالله الحامد" فعال حقوق بشر عربستانی در زندان‌های این کشور؛ در خصوص اعدام‌های خودسرانه و فراقانونی رژیم سعودی ابراز نگرانی کرد.

*نشریه آمریکایی فوریز از اثبات جاسوسی رژیم صهیونیستی از گوشی‌های آیفون خبر داد. به نوشته این نشریه، هکر‌های وابسته به این رژیم با نفوذ به پیام رسان شبکه اجتماعی ”واتساپ“ از گوشی‌های اپل ۱۴۰۰ حقوقدان و روزنامه نگار در آمریکا جاسوسی کرده اند.

*گروه طالبان، دعوت دولت افغانستان برای اعلام آتش بس در ماه مبارک رمضان را رد کرد. سخنگوی گروه طالبان، با انتقاد از این پیشنهاد دولت افغانستان، افزود: اختلافات مستمر درباره روند صلح و تاخیر در تبادل اسیران، از جمله عوامل ادامه درگیریهاست.   *روسیه هفتادو پنجمین فضاپیمای باری خود را از پایگاه فضایی بایکونور قزاقستان به فضا پرتاب کرد. این فضاپیما تجهیزات مورد نیاز را به ایستگاه بین المللی فضایی منتقل می‌کند.

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: اخبار مشروح عناوین مرحوم آیت الله آیت الله امینی میلیون نفر هزار نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۲۵۰۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صفحه نخست روزنامه‌های سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه

تصاویر منتخب صفحات نخست روزنامه‌های سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه منتشر می‌شود. - اخبار رسانه ها -

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ممنوعیت تردد خودروهای سنگین در ۷ محور شمالی کشور از امروز تا شنبه ۱۵ اردیبهشت ماه
  • ادامه موج گسترده مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس / در عمان حقوق یک پرستار ۶ برابر ایران است
  • تعطیلی سینما‌های سراسر کشور در روز شنبه
  • موج مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس
  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • المپیادکوهنوردی کارکنان تامین اجتماعی کشور درسی سخت برگزار می شود
  • پیش‌بینی وضع آب و هوای استان‌های کشور در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت
  • قیمت سکه، طلا و ارز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت / بارش باران در محورهای استان خوزستان
  • صفحه نخست روزنامه‌های سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه