Web Analytics Made Easy - Statcounter

روزنامه اصلاح طلب ابتکار از سردرگمی جریان سیاسی متبوع خود در انتخابات سال 1400 سخن گفت و بیان کرد که این جریان مهره های خود را سوزانده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ روزنامه اصلاح طلب ابتکار از سردرگمی جریان سیاسی متبوع خود در انتخابات سال 1400 سخن گفت و بیان کرد که این جریان مهره های خود را سوزانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این روزنامه با اشاره به اختلافات میان اعضای حزب کارگزاران و شورای عالی سیاستگذاری اصلاحات نوشت:  «درواقع شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان چهار سال پیش برای فتح کرسی‌های بهارستان تشکیل شد و توانست در انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم و شورای شهر پنجم هم نقش‌آفرینی کند، اما این بار بهای عملکرد فهرست‌های مورد تایید خود و نیز نحوه تصمیم‏گیری را پرداخت و از همان ابتدا برخی احزاب به ویژه کارگزارانی‌ها را در مقابل خود یافت.»    روزنامه ابتکار در مطلبی با عنوان «معمای اصلاحات برای 1400» با اشاره به اینکه اصلاح‌‌طلبان طی این سال‌ها نه تنها نتوانستند گفتمان‌سازی و آسیب‌شناسی داشته باشند، بلکه حتی مهره‌های تاثیرگذارش را نیز از دست دادند و به نوعی آنها را سوزاندند، نوشت: «درواقع می‌شود گفت سهل‌انگاری نخبگان فکری و سیاسی اصلاح‌طلبان باعث مرگ تدریجی این جریان سیاسی بین پایگاه اجتماعی خود شد. یکی از مصداق‌های چنین رکوردی را می‌توان در انتخابات اسفندماه ۹۸ مشاهده کرد که حضورشان ابتدا با شرط و شروطی آغاز شد، ‌به این صورت که برخی بر مشارکت مشروط تاکید داشتند و در مقابل عده‌ای دیگر مشارکت بدون قید و شراط را رمز پیروزی این جریان می‌دانستند. این جدال پیدا و پنهان میان دو گروه از اصلاح‌طلبان کم‏کم به مهم‌ترین چالش انتخاباتی آن‌ها تبدیل شد که تا روز برگزاری انتخابات ادامه یافت و درنهایت به یکی از دلایل شکست آن‌ها تبدیل شد و به نظر می‌رسد پس از فروکش کردن بحران کرونا و آغاز آسیب‏شناسی باز هم مورد پیگیری قرار خواهد گرفت.»   اصلاح طلبان با توجه به شکستی که در انتخابات مجلس یازدهم شورای اسلامی خورده اند اینک بیش از پیش با خلاء راهبردی روبرو هستند.   روزنامه ابتکار با مطرح کردن این موضوع که « اصلاح طلبان افق روشنی برای 1400 ندارند، نوشت:  نکته‌ای که همچنان اصلاح‌طلبان با آن درگیر هستند نداشتن افق روشن برای انتخابات ۱۴۰۰ و اختلاف‌نظرهای دورنی این جریان به دلیل نداشتن استراتژی کارآمد و عدم گفتمان‌سازی است. آنها اگر در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی درگیر حضور مشروط و یا بدون قید و شرط بودند، حالا برای انتخابات ۱۴۰۰ ریاست‌جمهوری درگیر کاندیدای اجاره‌ای یا اصلاح‌طلب بودن آن هستند. برخی از نخبگان و فعالان سیاسی اصلاحات معتقدند با توجه به تضعیف اعتماد پایگاه اجتماعی اصلاح‌طلبان، مردم دیگر با کاندیداهای دست دوم، اجاره‏ای و ... پای صندوق رای نمی‌آیند. در مقابل عده‌ای دیگر بر این باورند که با توجه به ظرفیت این جریان سیاسی و محدودیت‌هایی که با توجه به شرایط کنونی کشور متاثر از کرونا برای کنشگری سیاسی وجود دارد، اصلاحات مجبور است همچنان دست به عصا حرکت کند. بنابراین برای ماندن در ساختار قدرت چاره‌ای جز ائتلاف با دیگران ندارند. این عده می‌گویند عملکرد دولت حسن روحانی و اصلاح‌طلبان با توجه به محدودیت‌ها چندان هم قابل نقد نیست چرا که در آن فضا و شرایط بهترین تصمیم و نتیجه گرفته شد.   این روزنامه با بیان اینکه عملکرد دولتی که اصلاح طلبان از آن حمایت کرد باعث ریزش ارای آنان شد نوشت: « با توجه به عملکرد دولت مورد حمایت اصلاح‌طلبان و مجلس دهم چشم‌انداز روشنی پیش ‌روی آنها وجود ندارد و قطعا در چنین شرایطی جامعه در ۱۴۰۰ اقبالی به این جریان نخواهد داشت، مگر اینکه از همین حالا استراتژی‌ها روشن و آسیب‌شناسی دقیق صورت بگیرد. حتی اگر قرار باشد دوباره نامزد اجاره‌ای معرفی کنند، باز هم بازسازی سرمایه اجتماعی در بلندمدت لازم است.   انتهای پیام/    

منبع: دانا

کلیدواژه: اصلاح طلبان جریان سیاسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۲۵۳۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قصور برخی مسئولان در جریان آتش‌سوزی امامزاده ابراهیم شفت احراز شد + جزئیات

به گزارش همشهری آنلاین،‌ حجت الاسلام و المسلمین صادقی نیارکی رئیس کل دادگستری استان گیلان از برخورد دستگاه قضایی با مقصرین حادثه آتش سوزی امام زاده ابراهیم شفت و مدیران و مسئولان خاطی در این منطقه خبر داد.

وی با بیان اینکه قصور و کوتاهی برخی مسئولان در این حادثه محرز شده است، افزود: دستگاه قضایی با مدیرانی که ترک فعل نموده و اهمال آنان گسترش آتش سوزی و تضییع حقوق مردم را در پی داشت برخورد قاطع خواهد کرد.

رئیس شورای قضایی گیلان با تاکید بر اینکه آسیب و خسارت‌های زیادی به مردم منطقه وارد شده، گفت: مسئولان باید در اسکان و کمک‌رسانی حادثه دیدگان از حداکثر امکانات استفاده کنند.

حجت اسلام صادقی با اشاره به اینکه در اولین ساعات این حادثه، دادستان شهرستان شفت در محل حاضر و دستورات اولیه قضایی را صادر کرد، گفت: در مرکز استان نیز با تشکیل جلسه برضرورت پیگیری مجدانه شناسایی علت حادثه و برخورد با عوامل آن تاکید شد.

وی با ابراز تاسف از حریق منطقه امام زاده ابراهیم شفت، از تلاش‌های هلال احمر، اورژانس و تمامی نهادهایی که در اطفای حریق و ساماندهی مصدومان تلاش کردند قدردانی کرد.

کد خبر 849449 منبع: فارس برچسب‌ها آتش‌ سوزی خبر مهم

دیگر خبرها

  • حمله تند عباس عبدی به اصولگرایانی که مهدی نصیری را اصلاح‌طلب می‌دانند
  • عباس عبدی خطاب به نواصولگرایان: آی‌ کیوتان در اندازه گنجشک هم نیست
  • اعتراف کیهان: فقط ۱۶۵ نامزد اعتدالی و اصلاح طلب برای مجلس دوازدهم تایید صلاحیت شدند
  • حمله تند عباس عبدی به اصولگرایانی که مهدی نصیری را اصلاح‌طلب می دانند/ عقل هم چیز خوبی است
  • اصلاح‌طلبان؟ خیر، متشکرم!
  • ادعای‌های متعارض اصلاح‌طلبان در خصوص انتخاب هیئت رئیسه مجلس/ از نگاه چپ‌ها قالیباف با پایداری ائتلاف می‌کند یا با اعتدالی‌ها؟
  • قصور برخی مسئولان در جریان آتش‌سوزی امامزاده ابراهیم شفت احراز شد + جزئیات
  • حال و هوای انتخاباتی در ۱۵ استان
  • افغانستانی‌ها بمانند یا بروند؟!/ ردّ پای ۲۰ ساله لیدر اصلاح‌طلبان در مشکلات مردم و ایران
  • افغانستانی‌ها بمانند یا بروند؟!/ ردّ پای 20 ساله لیدر اصلاح‌طلبان در مشکلات مردم و ایران