Web Analytics Made Easy - Statcounter

حکایت تلخ وعده‌های پوچ برخی از مسئولان سبزواری تمامی ندارد و با خراب شدن منزل پدر شعر انقلاب بر اثر سیلاب، یک ویرانه به نام آن استاد فرزانه در تاریخ ثبت شد.

به گزارش قدس آنلاین، ویران شدن  منزل پدر شعر انقلاب به دلیل بارندگی‌های اخیر در سبزوار حکایت دردناکی است که مسئولیتش فقط به دانشگاه حکیم سبزواری بر نمی‌گردد و باید در غفلت مسئولان دیگر نیز جستجو شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
چشم امید خانواده سبزواری فقط به خداست از صحبت‌های علی اصغر مولوی، رئیس دانشگاه حکیم سبزواری در نشست خبری ۱۳ شهریور ۹۸ با اصحاب رسانه این شهرستان که بیان کرد: برای بازسازی و مرمت منزل قدیمی مرحوم حمید سبزواری در این شهرستان به دلیل کاهش بودجه‌های دانشگاه نباید خانواده آن مرحوم امیدی به این دانشگاه داشته باشند؛ مشخص و قابل پیش بینی بود که به مسئولان شهرستان سبزوار نباید امید بست. وی اضافه کرد: این دانشگاه در بحث مطالعاتی و طراحی بنا اقدامات اولیه را انجام داده است، مسئولان شهرستان نباید انتظار داشته باشند که پول کارگران ساختمانی را این دانشگاه پرداخت کند و قانونا دانشگاه حکیم سبزواری در این رابطه حق پرداخت ندارد و می‌تواند در مباحث علمی و فنی مشارکت داشته باشد. خانواده آن مرحوم می‌توانند با استفاده از کمک خیرین و یا آورده خودشان در مرمت و بازسازی خانه با کمک دانشگاه مشارکت داشته باشند. در همان ایام  محسن ممتحنی، فرزند ارشد آن مرحوم در پاسخ به صحبت‌های رئیس دانشگاه حکیم سبزواری، اظهار کرد: با همه احترامی که نسبت به رئیس دانشگاه داشته و دارم اما گله مندم چراکه این موضوع را بدون اطلاع رسانی خانواده مرحوم سبزواری، با ادبیاتی دور از واقعیت، انصاف و شأن دانشگاه خبری کرده‌اند. وی اضافه کرد: چشم امید خانواده مرحوم سبزواری فقط به خداست و لا غیر. و بارها در مصاحبه با مطبوعات و مقامات شهرستان سبزوار بیان کرده‌ام به هیچ عنوان راضی نیستم ریالی از بیت المال مسلمین و حق و حقوق مردم سبزوار به نام و برای مرحوم پدرم هزینه شود و چنین انتظاری را نه داشته و نخواهم داشت. منزلی که قرار بود موزه شعر انقلاب شود حدود چهار سال قبل قرار بود منزل استاد حمید سبزواری که با قدمتی بیش از ۱۲۰ سال، به عنوان موزه شعر انقلاب معرفی شود اما نه تنها موزه نشد بلکه بعد از گذشت یکسال از زمان فوتش در سال ۹۶ خبری در فضای مجازی منتشر شد که این محل مورد تخریب و تجمع معتادان سبزواری واقع شده است. سید حسین دلبری، از هنرمندان سبزواری درباره تخریب منزل پدر شعر انقلاب نوشته است: سهم حمید سبزواری از صدر نشینی مقبره‌ای متروکه بدون المان، یاد بود و نکوداشت بود و خانه‌ای که خون دل خورد تا وقف فرهنگی شود، «ای کاش ممتحنی می‌ماندی؛ سبزواری شدن بهای سنگینی دارد.» آنچه که مشخص است منزل آن مرحوم این روزها به دلیل سیلاب به ویرانه‌ای تبدیل شده و تمام وعده‌های پوچ مسئولان سبزواری برای همیشه از بین رفت ولی در تاریخ به یادگار خواهد ماند که مسئولان سبزوار به وعده‌هایشان وفا نکردند و نباید به وعده‌های پوچ برخی از مسئولان سبزواری دل بست. منبع: مهر

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: سبزوار انقلاب اسلامی شعر دانشگاه حکیم سبزواری منزل پدر شعر انقلاب مسئولان سبزواری مسئولان سبزوار آن مرحوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۲۵۶۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از نیروهای متدین در دانشگاه از کارهای استاد مطهری بود

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی فاضل مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور امروز در مراسم تجلیل از اساتید حوزه های علمیه خواهران استان تهران که در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهید مطهری گفت: شهید مطهری به معنای واقعی کلمه عبد بودند. شهید مطهری قابلیت هایی داشتند که امام راحل ایشان را استاد شهید می نامیدند و علامه در رسای ایشان اشک ریختند. ایشان برای رسیدن به قله های باور خود بسیار تلاش و کوشش کردند.

وی افزود: مرحوم شهید مطهری از استادان خوبی برخوردار بودند که نشان می دهد اگر یک فرد مستعد در مسیر استادان دلسوز قرار بگیرد می تواند همچون علامه شهید مطهری رشد کند. بسیاری استعداد، انگیزه و امکانات داشتند اما در مسیر تعالی استاد خوب نصیب آنها نشد و به جایی که باید نرسیدند اما مرحوم شهید مطهری از کسانی بودند که خداوند متعال درباره رفیق، استاد و محیط خوب به ایشان تفضل کردند. ایشان در فقه شاگردی آیت الله بروجردی و مرحوم امام راحل و در فلسفه، حکمت و معارف شاگردی مرحوم علامه طباطبایی را داشتند.

حجت الاسلام والمسلمین فاضل ادامه داد: مرحوم شهید مطهری در شرایطی رشد کردند که شاید اگر ما در آن قرار بگیریم آنگونه نشویم. علت اینکه ایشان به تهران می آیند این بود که در کشور حزب توده، جریانات کمونیستی و سوسیالیستی آغاز به کار کرده بودند و شبهه به دین و مذهب وارد می کردند، زمانی که دین در دانشگاه ها افیون جامعه محسوب می شد مرحوم مطهری کرسی طرفداری از دین را بلند کردند. استفاده از نیروهای مومن و متدین در دانشگاه یکی از کارهای مطهری بود. ایشان با شهامت و رشادت از دین در دانشگاه سخن گفتند واز حکمت و فلسفه دفاع داشتند، ایشان حتی در حوزه های علمیه یکی از اصول و استوانه های دفاع از حکمت و فلسفه بودند.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشوربا بیان اینکه یکی از خصوصیان ایشان بیگانه نبودن با علوم روز بود. عنوان کرد: ایشان در خط مقدم آگاهی از علوم روز قرار داشتند. اسلام و شیعه دنبال استادانی است که در هر عرصه ای بتوانند شبهات مردم را پاسخ بدهند و اجازه ندهند که شیاطین مردم را به گمراهی بکشند. ما در دنیایی زندگی می کنیم که بیشترین هجمه و حمله نسبت به دین وجود دارد پس باید بتوانیم شبهات را به خوبی پاسخ دهیم. امروز بسیاری از نهادها در خدمت نظام تعلیم و تربیت هستند انتظار است که از شما طلاب کسانی همچون شهید مطهری تربیت شوند و به جامعه دینی خدمت کنند. فرصت ها بسیار کم است. نقش ما به عنوان نهاد تعلیم و تربیت که اساسی ترین نهاد پس از خانواده است در این است که با قدرت تلاش کنیم که آسیب های فرهنگی دشمن بر جامعه ما بسیار کمتر شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: طلاب خواهر باید به طلبه بودن خود و سربازی برای امام زمان افتخار کنند، طلاب تا می توانند با قرآن و احادیث اهل بیت انس داشته باشند که علم و و آگاهی آنها نسبت به علوم دینی افزایش یافته و با قدرت و آگاهی کامل دین را در جامعه ترویج دهند، طبق آیات قرآن کریم علم آموزی حد یقف ندارد.

کد خبر 6093775 فاطمه علی آبادی

دیگر خبرها

  • ببینید | تذکر مهم رهبر انقلاب به مسئولان کشور
  • استفاده از نیروهای متدین در دانشگاه از کارهای استاد مطهری بود
  • روایتی از شهادت مرتضی مطهری، معلمی برای انقلاب اسلامی ایران
  • بازیگر قدیمی به کما رفت
  • مجتهدی حال فلسفی‌اش از قال فلسفی‌اش بیشتر بود
  • تشکیل اولین قرارگاه جوانی جمعیت در شهرستان اردکان
  • فیلم/نمونه طنزپرداز متعهد به روایت رهبر انقلاب
  • یکی از دیدار‌های خصوصی مرحوم صابری با رهبر انقلاب + فیلم
  • نوار غزه ۳۰ برابر مساحت خود آوار دارد
  • تاسیس ۳۱ دانشگاه فرهنگیان مجزا با چه تدبیری انجام می‌شود!