Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-29@22:10:34 GMT

سازمان همکاری اسلامی و درخواست آتش‌بس در افغانستان

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۲۵۶۷۰

سازمان همکاری اسلامی و درخواست آتش‌بس در افغانستان

سازمان همکاری کشورهای اسلامی با فرا رسیدن ماه رمضان از طرف‌های درگیر جنگ در افغانستان خواست تا فورا خشونت‌ها را کاهش هند و در جهت برقراری آتش‌بس پایدار کار کنند. ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۴ بین الملل آسیا-اقیانوسیه نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، سازمان همکاری کشورهای اسلامی در بیانیه‌ای از دولت افغانستان و طالبان خواست تا به مناسبت ماه رمضان بطور فوری خشونت‌ها را کاهش دهند و برای برقراری آتش‌بس پایدار در این کشور تلاش کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بیانیه آمده است: سازمان همکاری کشورهای اسلامی با تجدید درخواستش از تمام رهبران و گروه‌ها در افغانستان می‌خواهد تا فوراً خشونت را کاهش داده و بطور مشترک بر روی برقراری آتش‌بس پایدار کار کنند.

به گزارش «صدای آمریکا»، در این بیانیه از طرف‌های درگیر در افغانستان خواسته شده تا برای حل اختلافات موجود در این کشور گفت‌وگوی سازنده داشته باشند.

این سازمان با اشاره به شیوع کرونا تاکید کرد که کاهش خشونت‌ها در افغانستان یک نیاز حیاتی است.

در ادامه این بیانیه آمده است: سازمان همکاری کشورهای اسلامی از تمام رهبران و گروه‌های افغان می‌خواهد تا اراده، اتحاد و همبستگی‌ خود را برای مبارزه با ویروس همه‌گیر کرونا نشان دهند.

طالبان: آتش‌بس تنها در مذاکرات بین‌الافغانی مطرح خواهد شدمذاکرات بین‌الافغانی و ایجاد دولت فراگیر؛ درخواست ناتو از طالبان و دولت افغانستانافغانستان| واکنش طالبان به درخواست «اشرف غنی» برای اعلام آتش‌بس

این در حالی است که طالبان اخیراً درخواست «اشرف غنی» برای اعلام آتش‌بس سراسری را رد کرده است.

به گفته طالبان، براساس توافقنامه قطر مسئله آتش‌بس در مرحله پایانی توافقنامه است و نخست باید خروج نیروهای خارجی و آزادی زندانیان صورت گیرد تا راه برای مذاکرات بین‌الافغانی هموار شود.

انتهای پیام/.

R1447/P36446/S8,87,1413/CT10

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سازمان همکاری کشورهای اسلامی آتش بس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۲۵۶۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید طالبان بر ساخت راه برای توسعه ارتباط افغانستان و منطقه

معاون اقتصادی نخست‌وزیر حکومت طالبان در مراسم آغاز پروژه ساخت جاده هرات-غور اظهار داشت ساخت بزرگراه‌ها نقش مهمی در توسعه تجارت و ترانزیت افغانستان با کشورهای منطقه‌ دارد. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «عبدالغنی برادر» معاون اقتصادی نخست‌وزیر حکومت طالبان در مراسمی با حضور والی هرات، والی غور، فرمانده سپاه 207 الفاروق و مسئولین حکومتی و نظامی غور و هرات پروژه ساخت جاده هرات-غور را افتتاح کرد.

ملا برادر در این مراسم گفت: بخش حمل و نقل نقش مهمی در رشد اقتصادی افغانستان دارد و با توجه به این اهمیت، امارت اسلامی این بخش را در اولویت‌های خود قرار داده است که نشست‌های پی‌درپی با کشورهای همسایه و منطقه به منظور توسعه و سازندگی اساسی آن ادامه دارد.

وی افزود: این جاده یکی از پروژه‌های مهم و ملی افغانستان است که ولایت‌های هرات، غور، بامیان، دایکندی و میدان وردک را از طریق حمل و نقل زمینی به کابل وصل می‌کند.

معاون نخست‌وزیر حکومت طالبان پیش از این گفته بود جاده‌‎ای در شهرستان «واخان» ولایت بدخشان در شمال شرق افغانستان درحال ساخت است که با تکمیل آن مسیر جدیدی میان افغانستان و چین ایجاد می‌شود.

وی افزود این جاده که افغانستان و چین را به هم وصل می‌کند، می‌تواند مسیری برای تردد و انتقال کالاهای تجاری دو کشور باشد.

هیئت اقتصادی افغانستان در راه تهران؛ «ملابرادر» عازم ایران شدمعاون نخست وزیر افغانستان خطاب به تاجران ترک: برای سرمایه گذاری زمینه خوبی فراهم شده استانتقاد ملابرادر از سکوت جامعه جهانی درباره توقیف دارایی‌های افغانستان

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • فوری | حمله خونین افراد مسلح به نمازگزاران در هرات افغانستان
  • تاکید طالبان بر توسعه ارتباط افغانستان و منطقه
  • دعوت از طالبان برای شرکت در کنفرانس وقف
  • حکومت افغانستان فراگیر است
  • کابل خطاب به مسکو: حکومت افغانستان فراگیر است
  • تاکید طالبان بر ساخت راه برای توسعه ارتباط افغانستان و منطقه
  • سیل در افغانستان/ ۱۱ نفر کشته و زخمی شدند
  • کانادا کمک‌ها به افغانستان را از سر می‌گیرد
  • طالبان در سیلاب هم آب را به ایران بست | چانه‌زنی بر سر آب به کجا رسید؟
  • طالبان: برای حفظ دستاوردهای جهاد افغانستان تلاش می‌کنیم