Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@19:16:16 GMT

ایران با سه کشور دیگر نمایشنامه‌خوانی می‌کند

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۲۵۸۶۲

ایران با سه کشور دیگر نمایشنامه‌خوانی می‌کند

به گزارش روابط عمومی جشنواره بین‌المللی نمایشنامه‌خوانی آنلاین با عنوان صحنه مدیای من I Stage Media ، فراخوان این جشنواره به دبیری حسن حاجت پور نویسنده و کارگردان تئاتر منتشر شد. نخستین جشنواره بین‌المللی نمایشنامه‌خوانی آنلاین توسط یک شورای مرکزی و با مشارکت چهار کشور ایران، بلژیک، انگلیس و آلمان برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسین مسافرآستانه، رحمت امینی، احسان رحیمی، علی عابدی، اصغر خلیلی و لیلا پرویزی از جمله هنرمندانی هستند که در کنار کارشناسانی از آلمان و بلژیک با این جشنواره همکاری می‌کنند که به زودی اسامی کامل این هنرمندان و سمت آن‌ها اعلام خواهدشد. 
فراخوان جشنواره
گروه تئاتر راوی در نظر دارد با همکاری اساتید برجسته تئاتر ایران و اروپا، با هدف ایجاد ارتباط عمیق میان اقشار مختلف مردم، صلابت و سلامت روانی جامعه و استفاده بهینه از فضای مجازی در کوتاه‌ترین زمان ممکن سلسله جشنواره‌های نمایشی اینستاگرامی خود را برگزار کند. شرکت در این جشنواره برای عموم مردم علاقه‌مندان و هنرمندان آزاد بوده و هیچگونه محدودیت سنی وجود ندارد و آثار راه‌یافته به این جشنواره توسط اساتید ایرانی و خارجی مورد ارزیابی قرار گرفته و به برگزیدگان جوایزی اهدا می‌شود.
در طول برگزاری جشنواره کارگاه‌های تخصصی و نقد و بررسی آثار به صورت زنده از طریق این کانال برگزار و فیلم‌های کوتاه آموزشی در همین صفحه در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.
شرایط شرکت در جشنواره
- فیلم‌های ارسالی نباید بیشتر از ۷ دقیقه باشد.
- هر هنرمند می‌تواند همکاران خود را از شهرهای کشورهای دیگر انتخاب کرده و به صورت یک تیم در تولید و اجرای اثر با هم همکاری کنند.
-  از آنجا که جشنواره به صورت دوره‌ای برگزار می‌شود، شرکت‌کنندگان می‌توانند بدون محدودیت‌های زمانی آثار خود را کنند و به تشخیص کارشناسان دبیرخانه جشنواره این آثار در جداول برنامه ها قرار میگیرند.
-  درخواست شرکت در جشنواره به منزله پذیرفتن تمامی قوانین جشنواره توسط متقاضی است و بدین‌وسیله دبیرخانه جشنواره مجوز انتشار محتوای آثار و استفاده از آن در فضای مجازی را به دست می آورد.
- انتخاب متون و موضوع نمایشنامه‌ها آزاد است.
- دبیرخانه جشنواره همچنین قصه‌ها، داستان‌ها، داستانک‌ها، یکی بود یکی نبودها، متل‌های کهن و معاصر ایرانی و خارجی را جهت استفاده و سهولت کار پیشنهاد می‌کند.
- نمایشنامه ها باید در دو تا پنج صفحه A4 به صورت موجز و خلاقانه نوشته یا انتخاب شوند و مورد خوانش قرار گیرند.
فرمت آثار ارسالی:

خوانشگران می‌توانند از طریق ابزارها و اپ‌هایی نظیر watsapp، zoom، Bigo live که امکان تماس‌های همزمان چند نفره و کنفرانسی را می‌دهند اثر خود را خوانش و ضبط کرده سپس برای ما ارسال کنند و همچنین تصاویر می توانند بصورت جدا جدا ضبط شده و همگی در یک کادر قرار گرفته و ارسال شوند.
خوانشگران می‌توانند حداکثر استفاده را از امکانات خلاقه برای جذابیت هر چه بیشتر آثار به کار گیرند. در صورت امکان فیلم‌های ارسالی با کیفیت HD یا بالاتر باشند.
آدرس اینترنتی جشنواره:

- فیلم‌ آثار باید به همراه نمایشنامه از طریق wetransfer.com یا از طریق Dropbox آپلود شود و به آدرس ایمیل istagemedia1@gmail.com ارسال شوند.
- درخواستی دو خطی برای شرکت در جشنواره به همراه نام خود و همکاران نوشته شود. 
- یک شماره تماس (ترجیحا واتس اپ) ارسال شود.
جهت آگاهی بیشتر از چگونگی و مراحل برگزاری جشنواره، پیج اینستاگرام @istagemedia1 دنبال شود.

برچسب‌ها بلژیک آلمان نمایش انگلستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بلژیک آلمان نمایش انگلستان بلژیک آلمان نمایش انگلستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۲۵۸۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی در آذربایجان غربی

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان گفت: در مرحله نخست ۲٠ اثر از سراسر استان به دبیرخانه نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی کودک و نوجوان ارسال و در سایت بارگذاری شد که پس از پایش ۱٠ اثر به مرحله داوری استانی راه یافتند. 

 زهرا آبسوران افزود: امروز شاهد رقابت ۱٠ گروه هنری از شهرستان‌های ارومیه، ماکو، سلماس و مهاباد در دو بخش کانونی و آزاد هستیم که تا عصر هنر خود را به اجرا گذاشته و باهم به رقابت خواهند پرداخت. 

او اظهار کرد: فردا در مراسم اختتامیه جشنواره مذکور ۳ اثر انتخاب و به مرحله کشوری معرفی خواهند شد. 

آبسوران لا بیان اینکه تمامی استان‌ها تا پایان اردیبهشت ماه مؤظف به برگزاری مرحله استانی جشنواره و معرفی آثار خود هستند؛ خاطرنشان شد: پس از معرفی آثار برگزیده ار استان‌های سراسر کشور، مجدد آثار بررسی و برترین‌ها به مرحله کشوری دعوت خواهند شد.

مدیرکل کانون پرورش فکری آذربایجان غربی در ادامه به شعار امسال جشنواره اشاره کرد و گفت: شعار امسال نوزدهمین جشنواره «صحن خانه ما» نام دارد که شرکت کنندگان هنر‌های نمایشی خود را با موضوعات تربیتی، آزاد، دوستی، ایثار و شهادت، موضوعات مذهبی، دوستی، اتحاد، کار گروهی و حفظ محیط زیست آماده کرده و به اجرا می‌گذارند.

همچنین آبسوران شناسایی استعداد‌های برتر را از مهمترین اهداف برگزاری این جشنواره برشمرد و گفت: کانون از آثار منتخب، حمایت‌های خاصی در سطح استان و در راستای تولید و اجرا خواهد کرد. 

گفتنی است نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی کودک و نوجوان از امروز به مدت دو روز در محل سالن شهید فرخی با حضور کودکان و نوجوانان علاقمند به هنر نمایشی در حال برگزاری است. 

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

دیگر خبرها

  • راه یافتگان جشنواره پرده‌خوانی و نقالی رضوی معرفی شدند
  • همکاری سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و اداره کل هنرهای نمایشی برای تولید آثار نمایشی
  • «چندهیچ» نمایشنامه خوانی می‌شود/ سرانجام وقایع جنگ در پنج گویش
  • تفاهم تولید آثار نمایشی مشترک و حمایت از نمایشنامه‌های برتر منعقد شد
  • آغاز نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی در آذربایجان غربی
  • تفاهم ارتش واداره‌کل هنرهای نمایشی درحمایت از نمایشنامه‌های برتر
  • ۳ جایزه و یک تقدیر از سینمای ایران در جشنواره مسکو
  • انتشار فراخوان دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب»
  • دلش برای «آسید کاظم» پر می‌کشید
  • «هامون» داریوش مهرجویی به تئاتر می‌آید/ زنده نگه‌داشتن یاد بزرگان