Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/مازندران یک کارشناس سیاسی با بیان اینکه بهره‌گیری از ظرفیت دیپلماسی اقتصادی و تجاری می‌تواند منجر به بهبود مستمر محیط کسب و کار شود، گفت: فعال کردن بخش خصوصی در تصمیم گیری‌های سیاستی منجر به رونق فضای کسب و کار می‌شود.

سیدحسین بابایی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: بروز رسانی ارزش کالاهای موجود در گمرک که بیشترین نقش را در اهداف و برنامه‌ریزی بلند مدت پیرامون موضوع جهش تولید دارند، کاهش تعرفه‌های گمرکی بویژه در بخش مواد اولیه و مصرفی که وزارت صمت بیشترین نقش را در حیطه  بهبود مستمر محیط کسب و کار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با اشاره به اینکه هر سه قوه باید به‌صورت فعال ارزش پول ملی را ارتقا ببخشند تا در جامعه ارزش پولی به‌صورت محسوس وجود داشته باشد، تصریح کرد: حمایت از بخش تولیدات اولیه و نو پا باید به‌صورت جدی مورد توجه قرار گیرد تا با حمایت‌های اساسی دولت شروع به فعالیت کنند که به نوعی بدین طریق مانع از به وجود آمدن پدیده‌هایی همچون خام فروشی شویم.

این کارشناس و فعال مسائل سیاسی با بیان اینکه برای ورود به عرصه جهش تولید حمایت از پول ملی و افزایش سطح آن باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: فراخوان و شناسایی نخبگان، متخصصین گمنام که در بخش دولتی و خصوصی کنار گذاشته شدند، می‌تواند منجر به بروز ایده‌های کارآمد جدید در حوزه تولید شود.

بابایی خاطرنشان کرد: با کمک ظرفیت فکری نخبگان می‌توان گشایش‌های مناسبی در حوزه تولید بوجود آورد تا بتوان مانع از خام فروشی در عرصه‌های گوناگون شویم و  بروز رسانی و تقویت توسعه زیر ساخت‌های کشاورزی، معدنی و صنعتی از جمله دیگر موضوعات مهمی است که باید در دستور کار قوای سه گانه قرار گیرد.

وی با مطرح کردن اینکه حذف مالیات بنگاه تولیدی جدید التاسیس از جمله مسائلی است که باید مهم دانست، افزود: حذف یا تخفیف مالیات این مشاغل  به‌صورت جدی در اولویت اصلی مدیریت اقتصادی کشور قرار گیرد تا بتوان نسبت به  عملی شدن شعار سال گام‌های عملی برداشته شود.

این کارشناس و فعال مسائل سیاسی گفت: کاهش سود بانکی مشاغل مرتبط با تولید و منابع تولیدی داخل از دیگر برنامه‌هایی است که دولت باید نسبت به عملی شدن آن اقدامات لازم را صورت دهد تا حتی الامکان صنایع تولیدی زود بازده در اولویت اول برنامه ریزی‌های اقتصادی حوزه تولید قرار گیرد.

بابایی اظهار کرد: کاهش سود بانکی این مشاغل می‌تواند از جمله اقدامات تسهیل گرایانه در این بخش باشد و همچنین  برندسازی محصولات خاص توسط متخصصین این حیطه با رعایت استانداردهای بین المللی از جمله دیگر اقدامات مهم در حوزه جهش تولید است.

وی با مطرح نمودن این مهم که ارزش‌گذاری پایه محصولات صادراتی با تجاری‌گذاری محصولات می‌تواند، افزایش پیدا کند، گفت: متاسفانه با وجود  اقتصاد متکی به نفت و  اجرای نادرست خصوصی سازی که در سال‌های اخیر صورت گرفته است باعث شده به نوعی افرادی خاص با رانت‌ها و امتیازات ویژه وارد عرصه دیپلماسی اقتصادی شوند و کارخانه‌ها را با نازل‌ترین قیمت خریداری کنند که به نوعی موجب کاهش و رکود عرصه تولید شده است. 

این کارشناس و فعال مسائل سیاسی تصریح کرد: با توجه به شرایط تحریم تا زمانی که اصول و پایه مناسب در هر حیطه‌ای از جمله تولید، اجرایی نشود، نمی‌توانیم شاهد رونق و جهش تولید باشیم به این دلیل که بستر و پایه مناسب در احداث کارخانه‌ها و مراکز تولیدی باید مورد لحاظ قرار گیرد تا با استفاده از سرمایه انسانی بالقوه و جوانی که در کشور مان وجود دارد در راستای جهش تولید گام برداریم.

بابایی بیان کرد: اجرای غلط خصوصی سازی را از بین ببریم و کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی زیر نظر دولت اداره شوند تا شاهد برچیده شدن خصوصی سازی‌های نادرست باشیم.

وی در پایان یادآور شد: با احیای کارخانه‌های مادر و تا زمانی که اصول و پایه مناسب در کار تولید را نتوانیم اجرا کنیم، نمی‌توان جهش تولید را رقم زد، همین امر موجب عقب گردمان در عرصه تولید همانند سال‌های اخیر می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی سال جهش تولید دیپلماسی اقتصادی كسب و كار کسب وکارهای نوپا کارخانه ها قرار گیرد جهش تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۲۶۰۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سلبریتی‌ها و سندروم فتوشاپ سازی

طی چند روز گذشته که خبر بیماری ترانه علیدوستی در شبکه‌های اجتماعی به اصطلاح ترند و وایرال شده شاهد انتشار انواع و اَشکال عکس‌هایی بوده‌ایم که از طریق فوت‌و‌فن فتوشاپ یا تمهیدات هوش مصنوعی، او را بر تخت بیمارستان نشان می‌دهد که هر بار یکی از بازیگران یا چهره‌های سرشناس در کنارش ایستاده است.

به گزارش عصر ایران؛ یکی از مهم‌ترین عکس‌هایی که دست‌مایۀ این جعل‌های فتوشاپی قرار گرفته است مربوط به بستری شدن «الناز شاکردوست» است که ظاهرا سر صحنه یکی از فیلم‌ها مصدوم و به بیمارستان منتقل شده بود و برخی از بازیگران در آن زمان به عیادتش رفته بودند.

در یکی از این جعل‌های فتوشاپی، سر ترانه علیدوستی را به جای الناز شاکردوست گذاشته‌اند و سر حمید علیدوستی پدر ترانه را به جای مهران مدیری! جالب این‌که آن‌قدر این جعل ناشیانه است که حتی مو‌های مهران مدیری را بر صورت پدر ترانه علیدوستی (که خود نیز به عنوان ستارۀ پیشین فوتبال شهرت و محبوبیت دارد) گذاشته بودند یا به این فکر نمی‌کردند حمید علیدوستی لباس زمستانی به تن دارد که با هوای بهاری اکنون همخوانی ندارد.

آنچه بر تاسف این سندرم فتوشاپ‌سازی می‌افراید، استفاده برخی از صفحات سینمایی و خبری در اینستاگرام و تلگرام از همین عکس‌ها و اخبار جعلی است که حتی به اخلاق حرفه‌ای خود هم پای‌بند نیستند و بدون آزمودن صحت خبر به انتشار آن دست می‌زنند.

این حجم بالای تولید اخبار و تصاویر جعلی، صرفا برای جذب فالوئر بیشتر و منافع مالی و کاری برآمده از آن صورت گرفته و مصداقی از بی اخلاقی رسانه‌ای است و یا بی اطلاعی و ساده‌انگاری.

البته زندگی سلبریتی‌ها و کنج‌کاوی برای کشف رخداد‌های آن، در همه جای دنیا وجود دارد، اما جعل عکس و خبر برای جلب فالوئر و دنبال‌کننده بیشتر را نمی‌توان ذیل فرهنگ هواداری قرار داد.

به نظر می‌رسد این سندروم ناشی از نوعی اختلال عاطفی در بخشی از جامعه ماست که نیازمند توجه‌اند. توجهی افراطی که برای جلب نظر دیگران به خود، به جعل خبر دست زده و با خبرسازی‌های کذب، کمبود توجه خود را جبران و ارضا می‌کند. ظهور و گسترش هوش مصنوعی و کاربرد عمومی آن هم بر شدت این سندرم افزوده و شاهد جعل انواع و اقسام عکس و ویدئو‌هایی هستیم که اغلب با تصویری از سلبریتی‌ها گره می‌خورد و به تولید محتوا‌های کاذب و جعلی می‌انجامد که صرفا به مثابه تمهیدات سودجویانه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

واقعیت این است که پاپاراتزی‌ها هم در جهان رسانه‌ای، قواعد و قوانین خود را دارند و در دایره اخلاق حرفه‌ای فعالیت می‌کنند. آنچه در شبکه‌های اجتماعی ما به واسطه فناوری‌های نوین دیجیتالی صورت می‌گیرد نوعی دست‌کاری در واقعیت است و می‌تواند مصداق فریب افکار عمومی به مثابه جرم هم تعریف شود. این جعل‌سازی‌ها نه نت‌ها به اعتماد عمومی خدشه وارد می‌کند بلکه زیست فردی سلبریتی‌ها را هم دچار مخاطراتی می‌سازد.

اگر بخواهیم این رخداد را در یک خوانش کلی‌تر جامعه‌شناسانه مورد تحلیل قرار دهیم باید آن را مصداقی از گفتمان ابتذال بدانیم که متاسفانه بر زیست-مجازی ما حاکم شده و سلامت روایت و سلامت روانی را تهدید می‌کند.

گاه برخی از این محتوا‌های ساختگی مصداق شوخی و کمدی است که صرفا برای خنده و سرگرمی تولید می‌شوند و همه کارکرد آن را می‌دانند مثل شوخی تصویری که چند سال پیش با عباس جدیدی در گرفتن عکس سلفی شده بود، اما جعل عکسی که در ارتباط با خبر بیماری ترانه علیدوستی صورت گرفته نه شوخی کردن با خبر که شوخی گرفتن خبر و اطلاع رسانی بود و می‌تواند آسیب‌های اجتماعی گزنده‌ای در پی داشته باشد و اخلاق عمومی را در سراشیب سقوط قرار دهد. سوء استفاده از شهرت فقط توسط افراد مشهور صورت نمی‌گیرد بلکه گاهی با شهرت آن‌ها صورت می‌گیرد و این هشداری است تا بفهمیم در جهان رسانه‌ای امروز، رعایت اخلاق رسانه‌ای ضرورت بیشتری دارد.

دیگر خبرها

  • به ظرفیت‌های خدمات‌رسانی مشهد به صورت ویژه پرداخته شود
  • عزم جدی دولت برای ساختن ایلام قوی
  • سندروم فتوشاپ‌سازی از سلبریتی‌ها
  • سندروم فتوشاپ سازی از سلبریتی‌ها
  • دیپلماسی فعال انرژی بسترساز بهبود شرایط اقتصادی است/ صدور خدمات فنی و مهندسی به دیگر کشور‌ها اهمیت دارد
  • تولید ۲۰ محصول دانش‌بنیان در شرکت‌های زیرمجموعه اوقاف
  • سلبریتی‌ها و سندروم فتوشاپ سازی
  • ۳.۵ درصد از رشد اقتصادی ایلام مربوط به بهره وری است
  • اتصال سرویس کارت‌های اعتباری ایران و روسیه/ مسکو از تجربه دهه‌ها مقاومت ایران در برابر تحریم بهره می گیرد
  • دیپلماسی اقتصادی، برگ برنده همسایگی