Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-منابع دولتی در کره جنوبی گفته اند که گمانه زنی های گسترده روزهای اخیر در مورد مرگ کیم جونگ-اون، رهبر کره شمالی در پی جراحی قلبی صحت ندارد.
به گزارش خبرگزاری آریا،البته هیچگاه انتظار نمی رود که اخبار رسانه ای در این مورد که حال رهبر کره شمالی "وخیم است" یا "دچار مرگ مغزی شده" یا "در حال نقاهت بعد از عمل جراحی است" به سادگی قابل تایید باشد اما سخنگوی دفتر رئیس جمهوری کره جنوبی گفته است که در حال حاضر علایمی از کره شمالی به دست نیامده که حاکی از "وخامت وضع جسمی" رهبر 36 ساله آن کشور باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این نخستین بار نیست که شایعاتی در مورد وضع جسمی کیم جونگ-اون یک موج گزارش رسانه ای به راه انداخته و بعدا تکذیب شده است.

اخبار ضد و نقیض درباره مرگ رهبر کره شمالی
به گزارش پایگاه خبری العربیه،ادامه گمانه‌زنی‌ها درباره مرگ کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، یک تلویزیون هنگ‌کنگ هم خبر مرگ او را اعلام کرد.
معاون رئیس شبکه تلویزیونی ماهواره‌ای HKSTV هنگ‌کنگ گفت که کیم جونگ‌اون، رهبر کره شمالی جان باخته است.
پیش از این و در پی عدم حضور کیم در انظار عمومی، بارها خبر مرگ او منتشر و پس از مدتی تکذیب یا نفی شد.
در روزهای گذشته اعلام شد که رهبر کره شمالی پس از انجام یک عمل جراحی دچار «مرگ مغزی» شده است اما با وجود آنکه برخی رسانه‌های آمریکایی به نقل از منابع اطلاعاتی این کشور از وخامت حال رهبر کره شمالی گزارش داده اما چین و کره جنوبی این موضوع را تکذیب کرده‌اند.
شبکه تلویزیونی «سی. ان. ان» در گزارشی اعلام کرده که حال «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی، بعد از عمل جراحی وخیم شده است.
 خبرگزاری بلومبرگ نیز نوشت: «ایالات متحده در حال بررسی گزینه‌های جایگزین برای رهبر کره شمالی است که وضعیت او بسیار وخیم است».
به گزارش بلومبرگ ایالات متحده آمریکا معتقد است که کیم یو خواهر کیم جونگ بیشترین شانس جایگزینی برای او را دارد.
علی رغم انتشار گزارش‌های خبری ضد و نقیض در روزهای گذشته درباره سلامتی کیم جونگ اون رهبر کره شمالی، اما رسانه رسمی دولت پیونگ یانگ هنوز هم به سکوت مطلق خود ادامه داده است.

چین `یک هیات پزشکی  برای بررسی سلامت کیم جونگ اون به کره شمالی فرستاده است`
 انتشار اخبار ضد و نقیض در باره وضعیت سلامت کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، برخی منابع خبری از اعزام یک هیات پزشکی چینی به این کشور خبر داده‌اند.
خبرگزاری رویترز در یک گزارش اختصاصی به نقل از سه منبع خود می‌گوید این هیات که شامل پزشکان متخصص می‌شود، برای مشورت با مقام‌های کره شمالی به این کشور سفر کرده‌اند.
معلوم نیست اعزام این هیات از مقامات و پزشکان چینی ارتباطی با سلامت رهبر 36 ساله کره شمالی داشته باشد یا نه.
وزارت امور خارجه چین هنوز واکنشی به این گزارش‌ها نشان نداده است.
از مدت‌ها پیش شایعه‌هایی در مورد سلامت رهبر کره شمالی مطرح بوده است و این دفعه اول نیست که او برای مدتی در انظار عمومی مشاهده نمی‌شود. در موارد قبلی، آقای اون برای مدت حداکثر سه هفته دیده نشد.
گفته شده رهبر کره شمالی دارای مرض قند، فشار خون، اسید اوریک و چربی خون بالا است.
کیم جونگ-اون در مراسم رسمی بزرگداشت سالروز تولد پدر بزرگش در روز 15 آوریل غایب بوده و این غیبت به شایعه‌ها دامن زده است. او از 12 آوریل به این سو دیده نشده است.
هیاتی شامل اعضای بلندپایه دپارتمان بین‌المللی حزب کمونیست چین که زیر نظر کمیته مرکزی حزب فعالیت می‌کند، روز پنجشنبه از پکن به کره شمالی سفر کرد. این نهاد در چین، مسئول تنظیم روابط با کره شمالی است.
یک سایت خبری مستقر در سئول، پایتخت کره جنوبی 12 آوریل در گزارشی به نقل از یک منبع بی‌نام در کره شمالی از بهبودی حال رهبر کره شمالی پس از انجام عمل جراجی قلبی عروقی خبر داد.
مقام‌های کره جنوبی و چین، گزارش‌های منتشره در مورد وخامت حال کیم جونگ اون را رد کردند و مقام‌های کره جنوبی گفتند هیچ نشانه‌ای مبنی بر فعالیت‌های غیرعادی در کره شمالی ناشی از وخامت احتمالی حال رهبر آن مشاهده نشده است.
دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا نیز گزارش‌های منتشر شده را کم اهمیت خواند و گفت به نظر او این گزارش‌ها "نادرست" هستند. او از گفتن این که آمریکا با مقام‌های کره شمالی تماس داشته، خودداری کرد.
یک منبع در کره جنوبی به خبرگزاری رویترز گفته است کیم جونگ اون زنده است و به زودی در ملاعام دیده خواهد شد. این منبع در مورد وضعیت فعلی رهبر کره شمالی و حضور هیات چینی اظهارنظری نکرد.


کیم جونگ اون از پیونگ‌یانگ خارج شده است
 برخی منابع خبری گزارش داده‌اند، رهبر کره شمالی احتمالا پایتخت این کشور را ترک کرده و در مکانی ناشناخته در سواحل شرقی کشورش مستقر شده است.
به نقل از خبرگزاری یونایتد پرس، در روزهای گذشته غیبت کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی در محافل عمومی به شایعات متعدد درباره وضعیت سلامتی وی دامن زده است. این شایعات در حالی مطرح می‌شود که گزارش‌هایی تاییدنشده از قرار داشتن کیم جونگ اون در وضعیتی بحرانی در پی یک عمل جراحی قلب منتشر شده است.
پایگاه خبری «نیوسیس» به نقل از منابع اطلاعاتی در کره‌جنوبی گزارش داده است، این احتمال وجود دارد که کیم جونگ اون از پایتخت خارج شده و به شهر وونسان رفته باشد.
بر اساس این گزارش، بررسی ترددها نشان می‌دهد، این احتمال وجود دارد که کیم جونگ اون از پایتخت خارج شده است.
«نیوسیس» گزارش داده است، قطار مخصوصی که کیم جونگ اون از آن استفاده می‌کند، در وونسان دیده شده اما هواپیمای شخصی او همچنان در پیونگ‌یانگ است.
ایرنا هم در این باره نوشت: برخی منابع خبری مدعی شدند که کیم جونگ اون رهبر کره شمالی احتمالا پایتخت را به مقصد نامعلومی در شرق کشور ترک کرده است.
خبرگزاری نیوسیس خبرگزاری کره جنوبی روز جمعه به نقل از منابع اطلاعاتی این کشور گزارش داد که رهبر کره شمالی احتمالا به شهر ساحلی «وونسان» رفته است.غیبت کیم جونگ اون در انظار عمومی باعث شده تا گمانه‌زنی‌ها در مورد سلامتی وی افزایش پیدا کند.  

نام جانشین کیم جونگ اون در کره شمالی فاش شد
همچنین به گزارش سایت خبری اسپوتنیک،از سال 2019 کره شمالی در حال تهیه برنامه اضطراری برای انتقال قدرت است که طبق آن در صورت ضرورت به جای کیم جونگ اون، رهبر فعلی، خواهر کوچکتر وی کیم یونگ جونگ در رأس رهبری این کشور قرار خواهد گرفت .این مطلب را  روزنامه ژاپنی Yomiuri اعلام کرده است.
این روزنامه استناد به یک منبع مطلع از مذاکرات سه جانبه مربوط به کره جنوبی ، ایالات متحده و ژاپن می نویسد در پایان سال گذشته در جلسه علنی کمیته مرکزی حزب حاکم کارگر کره شمالی یک تصمیم داخلی گرفته شد که براساس آن ، کیم یونگ جونگ در صورت مرگ کیم جونگ اون یا ناتوانی وی در اداره کشور به دلایل دیگر، جانشین رهبر فعلی می شود. منبع  این نشریه خاطرنشان کرد: پس از این تصمیم ، دستورالعمل های بسیاری به رهبران حزب و ارتش از طرف  خواهر کوچک کیم جونگ اون صادر شده است.
خواهر رهبر کره شمالی اکنون سمت معاون اول دبیر کل کمیته مرکزی حزب کارگر حاکم در کره شمالی را برعهده دارد. مشخص است که وی نیز در سوئیس تحصیل کرده و فرد مورد اعتماد کیم جونگ اون و دومین فرد با نفوذ در این کشور است. در ماه مارس ، اولین بیانیه رسمی بین المللی از طرف وی صادر شد.
21 آوریل ، سی ان ان با استناد به مقامات اطلاعاتی گفته است كه كیم جونگ اون بعد از عمل جراحی در وضعیت وخیمی  قرار دارد. بعداً خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی وخامت حال رهبر کره شمالی را تکذیب کرد و سخنگوی ریاست جمهوری کره جنوبی نیز این را  تأیید نمود.
در همین زمان  خبرگزاری رویترز خاطرنشان كرد كه مقامات و رسانه های كره شمالی بسیار عجیب رفتار كرده و نسبت به گزارش های مربوط به  وضع نامساعد سلامتی كیم جونگ اون هیچ واكنشی نشان ندادند. خاطرنشان شد كه قبلاً آنها به سرعت واكنش نشان داده و شایعات مختلف در اینباره  را رد می كردند.
گمانه زنی ها درباره وضع سلامتی کیم جونگ اون پس از آن آغاز شد که او در مراسم جشن زاد روز  کیم ایل سونگ، بنیانگذار کره شمالی در 15 آوریل شرکت نکرد. چهار روز قبل از آن ، وی در یک جلسه دولت شرکت کرده و پس از آن در ملاء عام ظاهر نشده بود.








 







منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: کیم جنگ اون مرگ کره شمالی حال رهبر کره شمالی مرگ کیم جونگ اون کیم جونگ اون کیم جونگ اون کیم جونگ اون کره شمالی کره شمالی گمانه زنی ها مقام های کره ضد و نقیض گزارش داده عمل جراحی کره جنوبی گزارش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۲۶۴۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود موج بارشی جدید به کشور/ بارش باران در این ۱۱ استان شروع می‌شود

به گزارش خبرآنلاین، طبق آخرین اطلاعات سازمان هواشناسی، از فردا یکشنبه (۱۶ اردیبهشت) موج بارشی دیگری وارد کشور شده و بسیاری از نواحی در استان‌های شمال غربی، غربی و شمالی کشور از این موج بارش‌های خوبی دریافت خواهند کرد.

به گزارش مهر، استان‌های آذربایجان‌های شرقی، غربی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، کرمانشاه، زنجان، قزوین، کردستان و همچنین دامنه‌های زاگرس از این موج بارش خواهند داشت.

شدت و تمرکز اصلی بارش‌ها در استان‌های شمال غربی و شمالی کشور خواهد بود اما طبق پیش بینی‌ها فعلی شدت بارش‌ها در حد سیلاب نیست.

۲۳۳۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902612

دیگر خبرها

  • ستاره کره‌ای بعد از پنج سال از بایرن انتقام گرفت! ‏
  • گل وویونگ جونگ به بایرن مونیخ (اشتوتگارت 2-1 بایرن مونیخ)
  • ورود موج بارشی جدید به کشور/ بارش باران در این ۱۱ استان شروع می‌شود
  • تیتکانلو در خراسان شمالی لرزید
  • اردوغان سیاست ترکیه را «نرم» می‌کند
  • وضعیت ترافیکی این دو محور مهم شمالی
  • اکران «قهرمانان ایران» در یکی از بزرگترین بیلبوردهای شهر تهران
  • رهبر انقلاب در حاشیه نامه یکی از مسئولان امور قرآنی چه نوشتند؟
  • پاسخ رهبر انقلاب به نامه یکی از مسئولان
  • فیلم/ گزارش جانشین پلیس راه از آخرین وضعیت محور های مواصلاتی به شمال کشور