Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک روزنامه صهیونیستی با انتشار تحلیلی از انتخاب رئیس جدید کمیته «رؤسای سازمان‌های یهودی» در آمریکا که گفته می‌شود زمانی حامی جنبش مقاومت اسلامی بوده، از نگرانی محافل صهیونیستی پرده برداشت.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، روزنامه صهیونیستی «اسرائیل هیوم» با انتشار تحیلی در خصوص احتمال انتخاب «دیان لوف» به عنوان رئیس کمیته‌ «رؤسای سازمان‌های یهودی» که گفته می‌شود از حامیان جنبش مقاومت اسلامی (حماس) بوده، از ابراز نگرانی محافل صهیونیستی پرده برداشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش وبگاه خبری «العربی الجدید»، «کارولین کلینگ» مشاور سابق «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در امور اطلاع‌رسانی و رسانه در این ارتباط گفت که تصمیم کمیته رؤسای سازمان‌های یهود در ایالات متحده مبنی بر تعیین دیان لوف که گفته می‌شود از تأییدکنندگان جبش «جنبش بایکوت، عدم سرمایه‌گذاری و تحریم اسرائیل» (BSD) است، تحولی خطرناک است.

روزنامه اسرائیل هیوم در ادامه خاطرنشان کرد که رهبران کمیته رؤسا عملا به دیان لوف اطلاع داده‌اند که به عنوان رئیس سازمان یادشده انتخاب خواهد شد و در نشستی که طی این هفته در برگزاری می‌شود، کمیته را ریاست خواهد کرد.

مشاور سابق امور رسانه و اطلاع‌رسانی نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد که دیان لوف پیشتر ریاست یک سازمان یهودی را برعهده داشته که از مبارزه فلسطینیان حمایت می‌کرده است و همچنین با جنبش‌های دشمن سامی‌ها همکاری داشته است.

کارولین کلینگ در ادامه گفت که انتخاب چنین شخصی برای به دست گرفتن ریاست کمیته رؤسا که خود جزو یکی از بزرگترین سازمان‌های یهودی در جهان است و به خودی خود ۵۲ سازمان یهودی در بر می‌گیرد، یک تحول بنیادین در تاریخ سازمان‌های یهودی‌ای ایالات متحده و  همچنین در جهان است.

کلینگ همچنین مدعی شد که سازمان «HIAS» (تأسیس در قرن نوزدهم با هدف کمک به یهودیانی که به آمریکا مهاجرت کردند) که پیشتر دیان لوف آن را رهبری می‌کرده است، از سال ۲۰۱۴ منکر هویت یهودی خود شده است و از آن زمان با چشم‌پوشی از پیشینه مذهبی مهاجران به آمریکا (از جمله مهاجرانی از خاورمیانه) به آنها کمک می‌کرده است.

مشاور سابق امور رسانه و اطلاع رسانی بنیامین نتانیاهو با اشاره به این که سازمان «HIAS» کلمه «عبری» را نیز از نام خود حذف کرده است گفت که این سازمان به رهبری شخص دیان لوف با چند سازمان امدادرسانی اسلامی که با جنبش مقاومت اسلامی (حماس) در ارتباط بوده است، همکاری داشته است.

دیان کلینگ افزود که تل‌آویو فعالیت‌های برخی از این سازمان‌ها را به علت ارتباط با حماس تحریم کرده بود.

طبق گفته‌های کلینگ،‌ مسئله‌ای که حمایت دیان لوف از جنبش بایکوت، عدم سرمایه‌گذاری و تحریم اسرائیل نشان می‌هد این است که  سازمان HIAS زمانی که تحت رهبری لوف بود، در حمایت از «لیندا صرصور» فعال آمریکایی فلسطین الاصل، بیانیه‌ای صادر کرد.

کلینگ خاطر نشان کرد که دیان لوف کمی پس از آنکه به عنوان رئیس سازمان رؤسا انتخاب شد، نامه‌ای به اعضای این کمیته ارسال کرد و در آن اعلام کرد، به دفاع از منافع «اسرائیل» پایبند است و بایکوت آن را رد می‌کند.

کلینگ می‌گوید که لوف ممکن است در این خصوص به اعضای کمیته دروغ گفته باشد و شاید با این کار تلاش کرده بر مواضع خصمانه خود را علیه «اسرائیل» سر پوش نهد.

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: آمریکا نگرانی مشاور سابق نتانیاهو سازمان های یهودی رؤسای سازمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۲۶۸۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد تند برنی سندرز از سیاست‌های بایدن درباره فلسطین

آفتاب‌‌نیوز :

سناتور «برنی سندرز»، عضو کنگره آمریکا در برنامه شبکه سی ان ان، سیاست‌های دولت بایدن در قبال جنگ غزه را زیر سوال برد و گفت: «موضع بایدن در قبال جنگ اسرائیل علیه غزه ممکن است رای دهندگان جوان را از خود دور کرده باشد.»

به گزارش الجزیره، به گفته سندرز، اعتراضات دانشجویی ضد جنگ در دانشگاه‌های آمریکا ممکن است لحظه «ویتنام» بایدن باشد. دانشجویان تظاهرات می‌کنند نه به این دلیل که از حماس حمایت می‌کنند، بلکه به این دلیل که از کاری که دولت اسرائیل در غزه انجام می‌دهد عصبانی هستند.

سناتور برنی سندرز همچنین گفت: دانشجویان حق دارند به کمک‌های مستمر آمریکا به دولت راست افراطی نتانیاهو اعتراض کنند. از منظر اخلاقی و سیاسی، امیدوارم که بایدن از دادن چک سفید به نتانیاهو دست بردارد.

چند شب پیش نیز، «برنی سندرز» سناتور آمریکایی اعلام کرده بود که کابینه راست‌گرا، افراطی و نژادپرست بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی، فاجعه انسانی را در غزه ایجاد کرده است.

این سناتور آمریکایی در ادامه تصریح کرد: متهم کردن اسرائیل به کشتار ۳۳ هزار فلسطینی یهودی‌ستیزی نیست، بلکه روشن کردن یک حقیقت است. وی در ادامه افزود: ما باید به هر شکلی با یهودی‌ستیزی مخالفت کنیم. کاری که کابینه راست‌گرا، افراطی و نژادپرست نتانیاهو انجام می‌دهد، در تاریخ معاصر جنگ‌ها بی‌سابقه است. آن‌ها (اشغالگران صهیونیست) در ۶.۵ ماه گذشته کشته ۳۳ هزار فلسطینی را کشته و ۷۷ هزار تَن را زخمی کرده اند؛ یک سوم از این تعداد را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند. اسرائیل بیش از ۶۰ درصد از اماکن مسکونی آن‌ها را ویران کرده است.

«برنی سندرز» تأکید کرد: آن‌ها (صهیونیست‌های اشغالگر) سیستم بهداشت و درمان در غزه را ویران کرده اند؛ زیرساخت‌ها را از بین برده اند. برق نیست. آب بسیار کمی وجود دارد.

سناتور آمریکایی ایالت ورمونت در ادامه افزود: در حال حاضر احتمال وقوع گرسنگی و قحطی گسترده در غزه وجوددارد. وقتی شما این اتهامات را مطرح می‌کنید، این یهودستیزی نیست؛ بلکه واقعیت دارد. یهودی ستیزی، اسلام هراسی و سایر اشکال تعصب را به هر شکلی محکوم کنیم. ما باید به فاجعه انسانی بی سابقه‌ای که در حال حاضر در غزه رخ می‌دهد توجه کنیم. آن‌ها دارند غزه را به طور کامل ویران می‌کنند.

هفته گذشته نیز سناتور ایالت ورمونت آمریکا گفته بود: اسرائیل سعی می‌کند تظاهرات ضدجنگ در غزه را به یهودی ستیزی نسبت دهد.

«برنی سندرز» سناتور آمریکایی خطاب به نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت وقتی که ۳۴ هزار زن و کودک در غزه کشته شده اند، تظاهرات در دانشگاه‌های آمریکا یهودی ستیزی نیست.

سندرز خطاب به نتانیاهو اعلام کرد: نه آقای نتانیاهو. یادآوری اینکه در مدت کمی بیش از شش ماه، دولت افراطی شما ۳۴ هزار فلسطینی را کشته و بیش از ۷۷ هزارنفر زخمی کرده که ۷۰ درصد آن‌ها را زنان و کودکان هستند، این یهودی ستیزی یا طرفداری از حماس نیست.

سندرز یادآور شد که نتانیاهو نمی‌تواند به بهانه یهودستیزی حواس مردم را از جنگ غیراخلاقی در غزه منحرف کند.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • آمریکا ارسال مهمات به اسرائیل را متوقف کرد؛ نگرانی در کابینه رژیم صهیونیستی
  • نگرانی‌های جدی مقامات اسرائیلی از این تصمیم آمریکا
  • الجزیره: بستن دفتر ما برای سرپوش گذاشتن بر جنایات صهیونیست است/ ادامه می‌دهیم+ فیلم
  • اعتراض تندروهای یهودی به سربازی اجباری با آتش‌زدن پرچم اسرائیل (فیلم)
  • اعتراضات ضد اسرائیلی به دانشگاه برلین کشیده شد
  • صهیونیست ها این گونه مانع رسیدن آرد به مردم غزه می شوند (فیلم)
  • صفحه نخست روزنامه های عبری زبان/ ارزیابی صهیونیست‌ها از پاسخ منفی حماس به طرح پیشنهادی
  • چگونه ارتش اسرائیل از شهروندان فلسطینی به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کند؟ (فیلم)
  • تنفر جهانی از اسرائیل و صهیونیزم یا یهودی ستیزی؟
  • انتقاد تند برنی سندرز از سیاست‌های بایدن درباره فلسطین