Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، حامد قربانی شنبه ششم اردیبهشت در جلسه شورای مسکن گناباد افزود: نارضایتی از قیمت زمین و مسکن از مطالبات به حق مردم و از جمله جوانان است و باید با استفاده از ظرفیت‌های قانونی برای کاهش مشکلات در این بخش اقدام کرد.

وی ضمن تاکید بر برخورد با عوامل نابسامانی و افزایش غیر متعارف زمین و مسکن در گناباد ادامه داد: باید نرخ اجاره و فروش این بخش متناسب با ظرفیت هر منطقه توسط کارشناسان رسمی دادگستری تعیین شود و مانع از قیمت گذاری‌های کاذب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار گناباد گفت: زمین‌های محدوده‌های شهری گناباد با توجه به تورم دچار افزایش قیمت سرسام‌آوری شده و بیشتر درخواست‌ها به سمت زمین‌های دارای کاربری‌های زراعی سوق یافته است.

قربانی استفاده از ظرفیت ماده ۶ قانون ساماندهی و حمایت از مسکن و ماده ۱۰ قانون زمین شهری برای احیای بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری و توجه بیشتر شهرداران گناباد، کاخک و بیدخت از توابع این شهرستان به این مساله را خواستار شد.

وی بر بهره گیری بیشتر از ظرفیت طرح‌های بازآفرینی شهری و شناسایی زمین‌های مازاد دستگاه‌های اجرایی برای اجرای مطلوب این طرح برای کاهش مشکل زمین و مسکن تاکید کرد.

فرماندار گناباد از بانک‌های عامل خواست که ظرفیت پرداخت تسهیلات به سازندگان و نیازمندان واقعی ساخت مسکن را افزایش دهند و جهاد کشاورزی در کنار شهرداری‌ها توجه بیشتری به صیانت از زمین‌های کشاورزی حاشیه شهرها داشته باشد.

قربانی افزود: باید مانع از فعالیت دلال‌ها در خرید و فروش اراضی کشاورزی و بی‌نظمی در مبلمان شهری شد.

وی تشکیل قرارگاه و کمیته ویژه مسکن جوانان با اولویت مسائل و مشکلات این قشر به خصوص بیش از هزار جوان ازدواج کرده و متقاضی مسکن شهرستان گناباد شد.  

فرماندار گناباد افزایش بیش از انداره استاندارد وسعت را از مشکلات گناباد دانست و گفت: این مساله موجب هزینه‌های زیادی برای شهرداری در ارائه خدمات شده است و بودجه تخصیصی جواب‌گوی نیاز نیست.

قربانی افزود: بیشتر زمین‌ها در گناباد و بخش عمده‌ای از واحدهای مسکونی به صورت تک واحدی است و بر اساس فرهنگ سنتی در برخی موارد زمین زعفران در کنار واحد مسکونی وجود دارد که این موارد موجب افزایش یک و نیم برابری استاندارد وسعت این شهر شده است.

وی ادامه داد: از مجموع واحدهای مسکن مهر تکمیل شده در گناباد، هزار و ۴۱۶ واحد توسط بانک مسکن قسط بندی شده و هزار و ۲۱۶ واحد باقی مانده و ۱۵۲ واحد نیز ۶۰ درصد پیشرفت دارد.

فرماندار گناباد با اشاره به وجود ۵۶۴ واحد مسکن مهر بدون متقاضی در گناباد خواستار استفاده بیشتر از ظرفیت این بخش برای کاهش مشکل مسکن شد.

قربانی افزود: در راستای طرح ملی مسکن به عنوان یکی از خدمات مهم دولت دوازدهم که از چند ماه گذشته شروع شد ۵۳۶ واحد سهم شهر گناباد و ۴۰ واحد سهم شهرهای کاخک و بیدخت است که ۴۵۰ نفر متقاضی در شهر گناباد و ۱۲۲ نفر در کاخک و بیدخت بدین منظور ثبت‌نام کرده اند.

از مجموع پنج هزار و ۹۰۰ کیلومتر مربع وسعت شهرستان گناباد، هزار و ۸۰۰ هکتار مربوط به محدوده مرکزی این شهر است.

۴۵ هزار نفر از جمعیت گناباد در شهر گناباد و بقیه در بخش‌های کاخک و بیدخت و ۱۱۲ روستای این شهرستان ساکن هستند.

مرکز شهرستان ۹۰ هزار نفری گناباد در فاصله ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد، خراسان رضوی واقع است.

کد خبر 504898 برچسب‌ها استان خراسان رضوی مسکن

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان خراسان رضوی مسکن فرماندار گناباد زمین و مسکن زمین ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۲۷۰۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهمیه مازندران در مسکن ملی ۱۶۴ واحد است

به گزارش خبرنگار مهر، یوسف نوری صبح شنبه در جلسه شورای تأمین مسکن استان با اظهار اینکه طرح مسکن ملی از طرح‌های مهم و تأثیرگذار دولت به شمار می‌رود، افزود: تعهد استان برای ساخت مسکن ملی ۱۶۴ هزار واحد است.

وی با بیان اینکه موانع فراروی تأمین مسکن حمایتی باید با همکاری دستگاه‌های مختلف تأمین شود، افزود: در شهرستان‌های استان برای اجرای این طرح باید همگرایی لازم داشته باشیم.

احمد توکلی سرپرست معاونت هماهنگی عمرانی استانداری مازندران نیز اشاره به عقب ماندگی استان در تأمین زمین اظهار اظهار کرد: ۷۰ هزار مسکن حمایتی باید در استان ساخته شود و در بخش تأمین زمین عقب هستیم.

وی کمبود زمین را از جمله مشکلات در استان بیان کرد و گفت: طی دو سال گذشته ۱۰ هزار واحد مسکن در قالب طرح‌های حمایتی، خودمالکی، بازآفرینی شهری و روستایی در استان اجرا شده است.

وی عقب ماندگی در بخش خودمالکی را ۳۵ درصد ذکر کرد و گفت: ۳۱ هزار واحدمسکن خودمالکی تعهدات استان است و ۱۷ هزار واحد مسکن روستایی در استان ساخته شده است.

کد خبر 6089635

دیگر خبرها

  • شتاب اجرای طرح ملی نهضت مسکن در خوی با مشارکت انبوه سازان 
  • هزینه مسکن ملی پرند متری ۱۰ میلیون تومان
  • دریافت تسهیلات درجاسازی واحد‌های فرسوده روستایی واقع در حریم ممنوعه میراث فرهنگی
  • ۴۵ هزار هکتار زمین برای متقاضیان مسکن ملی تأمین شد
  • ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد مسکن ملی در حال ساخت است
  • مازندران در تعهد ساخت ۷۰ هزار واحد مسکن حمایتی عقب ماند
  • بزرگترین سایت طرح نهضت ملی مسکن خراسان رضوی در گناباد است
  • سهمیه مازندران در مسکن ملی ۱۶۴ واحد است
  • واگذاری ۱۱۰۰ قطعه زمین نهضت ملی مسکن به متقاضیان گنابادی
  • ۱۱۰۰ قطعه زمین نهضت ملی مسکن به متقاضیان گنابادی واگذار شد