Web Analytics Made Easy - Statcounter

پیکر حمید سبزواری، پدر شعر انقلاب طبق وصیت وی در زادگاهش سبزوار به خاک سپرده شد اما پس از 4 سال در سایه بی‌مهری مسئولان منزل تاریخی و پدری این شاعر پر آوازه تخریب شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ شامگاه 22 خرداد ماه سال 1395 پدر شعر انقلاب پس از مدتی دست و پنجه نرم کردن با بیماری بدرود حیات گفت و طبق وصیت وی پیکر این شاعر پرآوزه در زادگاهش سبزوار به خاک سپرده شد؛هرچند که درزمان محل تدفیت وی نیز حاشیه ها و بی برنامگی هایی در بین مسئولین برای انتخاب محل دفن صورت گرفت اما این بار عدم تدبیر و اقدام سبب تخریب منزل تاریخی و پدری حمید سبزواری شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منزلی که در ابتدای امر محل دفن پیکر استاد سبزواری انتخاب شد و بعد از تغییر محل قرار بر این شد با بهسازی و مرمت ،منزل تاریخی تبدیل به خانه موزه ای برای شعر انقلاب شده و آثار پدر شعر انقلاب در آن به نمایش گذاشته شود موزه ای که در صورت ایجاد می توانست ظرفیت های فراوان فرهنگی برای سبزوار به ارمغان آورد اما متاسفانه در حال حاضراین منزل تبدیل به موزه بی تدبیری مسئولان امر شده است .

رییس پایگاه میراث فرهنگی شهر تاریخی سبزوار محسن برآبادی روز شنبه با تشریح علت تخریب بخشی از این منزل افزود: بارش‌های رگباری اخیر سبب تخریب دیوار جنوبی و هشتی ورودی این ضلع خانه استاد حمید سبزواری که مصالح عمده آن خشت و گل بود شده است.

وی با اشاره به معماری این بنا ادامه داد: خانه استاد سبزواری شامل سه بخش شرقی، مرکزی و غربی است که بخش غربی آن اثر تاریخی است و قدمت آن به اواخر دوره قاجار می‌رسد اما این اثر در فهرست آثار ملی به ثبت نرسیده است.

برآبادی با بیان اینکه برای بازسازی این بنا اقدامی در 2سال گذشته  صورت گرفته است تصریح کرد:برای مرمت این بنا تفاهمنامه‌ای بین دانشگاه حکیم سبزواری و پسر مرحوم سبزواری با هدف بهره‌برداری ادبی و فرهنگی از منزل استاد حمید سبزواری امضا شده بود.

محسن ممتحنی فرزند حمید سبزواری در خصوص تخریب های صورت گرفته افزود: متاسفانه دیوار جلویی منزل پدری من توسط شهرداری سبزوار تخریب شده است و من از این اتفاق بسیار ناراحت و نسبت به آن معترض هستم، که چرا قبل از تخریب، حداقل اطلاعی به ما ندادند.

محسن ممتحنی افزود: وی همچنین گفت: ما طی دو سال گذشته قراردادی با دانشگاه حکیم سبزواری بسته بودیم تا ضمن مرمت این خانه تاریخی، جهت فعالیت‌های فرهنگی از آن استفاده کنند اما دانشگاه هیچگونه مرمتی انجام نداد و با تغییر ریاست دانشگاه به‌کلی این خانه رها شد که این باعث آسیب‌پذیری بِنا در مقابل باد و باران شد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: پدر شعر انقلاب حمید سبزواری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۲۷۱۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | تذکر مهم رهبر انقلاب به مسئولان کشور

266 215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901814

دیگر خبرها

  • ببینید | تذکر مهم رهبر انقلاب به مسئولان کشور
  • دخترم عکس‌های شرم‌آوری از خود در فضای مجازی گذاشت و آبرویم را بُرد / دیگر نمی‌‌توانم او را تحمل کنم!
  • پیدا شدن دختر فراری در کلانتری | عکس‌های زننده دختر جوان در فضای مجازی | دخترم آبرویم را برده است 
  • قلعه تاریخی روستای تاج آباد کهنه در آستانه تخریب + تصاویر
  • تخریب آثار تاریخی در باران شدید کرمان؛ قسمت اسلامی قلعه نرماشیر ریخت
  • اینجا غزه نیست؛ بمباران هم نشده است! | اینجا اوکلاهما است که خانه ها بر اثر گردباد تخریب شده اند ... + فیلم
  • اتصال فاضلاب منزل به قنات جرم است
  • تخریب فنس‌های اطراف اقامتگاه نتانیاهو
  • مسئولان زنجانی برای نجات پل تاریخی میربهاءالدین به خط شدند
  • اتفاق ناگوار در انتظار تماشاخانه قدیمی سنگلج/ مسئولان شهرداری کجا هستند؟