Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@08:13:18 GMT

۳۱ درصد تهرانی‌ها اجباری کردن قرنطینه را خواستار شدند

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۲۷۴۳۷

۳۱ درصد تهرانی‌ها اجباری کردن قرنطینه را خواستار شدند

به گزارش روز شنبه روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، در نظر سنجی اخیر ستاد مدیریت بیماری کرونا در کلان شهر تهران که با همکاری مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) از شهروندان تهرانی انجام شد، ۶۴,۴ درصد مردم اعلام کردند در حال حاضر از لحاظ اقتصادی برای گذران زندگی خود به کمک دولت نیاز دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۳۴,۶ درصد شهروندان نیز اظهار کردند به کمک دولت نیاز ندارند و ۱.۰ درصد مردم نیز این سوال را بی پاسخ گذاشتند.

۴۹,۹ درصد مردم نیز اظهار کردند با تداوم محدودیت ها و یا اعمال محدودیت های بیشتر برای حفظ سلامت خیلی زیاد موافق اند.

۳۶,۵ درصد شهروندان نیز میزان موافقت خود را زیاد، ۵.۱ درصد تا حدودی، ۶.۱ درصد کم و ۱.۸ درصد خیلی کم اعلام کردند، همچنین ۰.۶ درصد از شهروندان نیز به این سوال پاسخی ندادند.

همچنین نظرسنجی انجام شده درباره مشکلات خانواده ها در صورت ادامه محدودیت ها نشان داد، ۴۷ درصد شهروندان دچار مشکلات اقتصادی و امرار معاش، ۲۱ درصد دچار آسیب های روحی و روانی- اضطراب - کلافگی و ۵ درصد دچار مشکلات درسی و تحصیلی می شوند.

همچنین ۳ درصد از شهروندان در خانه ماندن و بیرون نرفتن، ۳ درصد دوری از خانواده و دلتنگی، ۳ درصد بیماری اعضای خانواده و عدم دسترسی به دارو و درمان، ۲ درصد اختلاف بین اعضای خانواده، ۲ درصد نداشتن تفریح و اوقات فراغت، ۱ درصد رفت و آمد به محل کار، ۱ درصد مشکلات دسترسی به لوزام بهداشتی و ۱ درصد عقب افتادن کارها را به عنوان مشکل خانواده خود در صورت ادامه محدودیت ها عنوان کردند.

۸ درصد اعلام کردند با ادامه محدودیت ها مشکلی برای آن ها پیش نمی آید و ۲ درصد نیز به این سوال پاسخی ندادند، همچنین ۱ درصد شهروندان نیز گزینه سایر را به عنوان پاسخ این سوال انتخاب کردند.

همچنین ۱۱ درصد تلاش برای کنترل و از بین رفتن زودتر بیماری، ۱۰ درصد حمایت مالی و تامین درآمد در صورت ادامه قرنطینه، ۵ درصد دراختیار قرار دادن اقلام بهداشتی و ۵ درصد رسیدگی به اقشار ضعیف را از ستاد مقابله با کرونا درخواست کردند.

همچنین ۴ درصد شهروندان خواستار برخورد جدی با افرادی که نکات بهداشتی را رعایت نمی کنند شدند و ۳ درصد داشتن برنامه مشخص و تصمیم قاطعانه از سوی ستاد را درخواست کردند.

۳درصد ارائه آمار و اخبار صحیح، ۳ درصد تعطیلی همه مشاغل از جمله شرکت های خصوصی و دولتی و بانک ها، ۲ درصد اطلاع رسانی بیشتر نکات بهداشتی و فرهنگ سازی و ۲ درصد ضدعفونی معابر و اماکن عمومی را درخواست کردند.

همچنین ۲ درصد از شهروندان عملکرد هماهنگ و غیرسیاسی از سوی مسئولان، ۱ درصد حمایت عاطفی و روانی مردم و ۱ درصد کم کردن محدودیت ها را از ستاد مقابله با کرونای استان تهران درخواست کردند.

۴ درصد شهروندان اظهار کردند از ستاد درخواستی ندارند، ۷ درصد به این سوال پاسخی ندادند و ۶ درصد گزینه سایر را در پاسخ به این سوال انتخاب کردند.

برچسب‌ها کرونا دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها هراس جهانی از ویروس کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی کرونا دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی درخواست کردند درصد شهروندان شهروندان نیز محدودیت ها ۲ درصد ۳ درصد ۵ درصد ۱ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۲۷۴۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ریاضی‌ها و انسانی‌ها استارت کنکور ۱۴۰۳ را زدند 

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزای علم و فناوری آنا، یک میلیون و ۱۵۲ هزار و ۵۱۸ داوطلب در نوبت اول کنکور سراسری ۱۴۰۳ نام نویسی کردند که ۶۳ درصد از آن‌ها زن و ۳۷ درصد مرد هستند.
 
در آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو- معلم نیز ۶۶۰ هزار و ۳۹۳ نفر نام نویسی کرده‌اند که از این تعداد ۶۶ درصد زن و ۳۴ درصد مرد هستند.

آزمون گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی هم اکنون پنجشنبه ۶ اردیبهشت در ۴۱۲ شهر، ۶۲۴ حوزه اصلی و ۱۹۹۳ حوزه فرعی در حال برگزاری است. 

گروه علوم ریاضی با حضور ۱۲۸ هزار و ۳۶۲ داوطلب کمترین تعداد داوطبان در میان گروه‌های آزمایشی اصلی را به خود اختصاص داده‌اند که ۳۷ درصد زن و ۶۳ درصد آقا هستند. 

۳۸۴ هزار و ۹۶۰ داوطلب در آزمون علوم انسانی با یکدیگر به رقابت می‌پردازند که ۶۵ درصد خانم و ۳۵ درصد آقا هستند. 

امسال، آزمون دروس اختصاصی و سوابق تحصیلی داوطلب هر کدام ۵۰ درصد تأثیر قطعی دارند.

داوطلبان که در آزمون پذیرش دانشجو - معلم ثبت نام کرده اند باید علاوه بر پاسخ دادن به دفترچه‌های گروه آزمایشی اصلی باید به دفترچه سوالات تعلیم و تربیت اسلامی، هوش و استعداد معلمی شامل ۴۰ سوال در ۶۰ دقیقه پاسخ دهند.

تعداد سوالات و زمان پاسخگویی

 گروه آزمایشی علوم ریاضی: دفترچه شماره ۱ شامل ریاضی با ۴۰ سوال و ۷۰ دقیقه زمان پاسخگویی / دفترچه شماره ۲ شامل فیزیک و شیمی با ۶۵ سوال و ۷۵ دقیقه زمان پاسخگویی

گروه آزمایشی علوم انسانی: دفترچه شماره ۱ شامل ریاضی، زبان و ادبیات فارسی، علوم اجتماعی و روانشناسی با ۸۰ سوال و ۸۵ دقیقه زمان پاسخگویی / دفترچه شماره ۲ شامل زبان عربی، تاریخ، جغرافیا، فلسفه منطق و اقتصاد با ۸۰ سوال و ۷۵ دقیقه زمان پاسخگویی

در اولین روز از نوبت اول کنکور سراسری یعنی صبح امروز پنج‌شنبه ۶ اردیبهشت، داوطلبان ریاضی و علوم انسانی به رقابت با یکدیگر می‌پردازند، عصر امروز رقابت داوطلبان گروه هنر و زبان‌های خارجه آغاز خواهد شد. 

صبح روز فردا، ۷ اردیبهشت نوبت اول کنکور سراسری با رقابت داوطلبان تجربی به پایان می‌رسد.

نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ در ۴۱۲ شهرستان و بخش مختلف کشور، ۶۲۴ حوزه امتحانی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و ۱۹۹۳ حوزه فرعی در حال برگزاری است.

انتهای پیام/

نادیا عابد

دیگر خبرها

  • آموزش فنی و حرفه ای رایگان برای ترک کنندگان
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت
  • دانشجویان معترض آمریکایی خواستار اخراج اشغالگر از فلسطین هستند
  • رقابت داوطلبان پرمتقاضی‌ترین گروه آزمایشی کنکور آغاز شد
  • ریاضی‌ها و انسانی‌ها استارت کنکور ۱۴۰۳ را زدند 
  • پیامکی که تهرانی‌ها را نگران کرد؛ چرا آب ذخیره کنیم؟
  • واقعیت پیامک ذخیره سازی آب که تهرانی ها را نگران کرد چه بود؟
  • ارسال پیامک ذخیره سازی آب برای شهروندان تهرانی | ماجرا چیست؟
  • واقعیت پیامکی که تهرانی‌ها را نگران کرد چه بود؟