Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-به گفته مقامات مسئول روس، بیش از 3 هزار بیمار مبتلا به کرونا در شهر مسکو بهبود یافته‌اند و بطور کلی روند بهبود مبتلایان به کرونا در این کشور به سرعت در حال افزایش است.
به گزارش خبرگزاری آریا،این هفته تعداد مبتلایان کرونا در حال افزایش است، به طوری که روسیه روزانه 30 تا 50 مورد اضافه می‌کند و روسیه به محض گسترش آزمایشات خود احتمالاً مسیر صعودی خود را ادامه خواهد داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این وجود، نماینده محلی سازمان جهانی بهداشت می‌گوید روسیه هنوز هم نسبتاً خوب عمل می‌کند، زیرا این کشور مواردی با پیوند‌های اپیدمیولوژیک برای سفر یا انتقال خانواده را ردیابی می‌کند. صبح روز شنبه، روسپوتربرنادور رقم بالقوه نگران کننده‌تر از تعداد موارد تأیید شده را منتشر کرد و گفت: 36.540 نفر تحت بررسی قرار گرفتند.
در همین حال، دولت با برخی استثنائات، اقدام به اعمال اقدامات گسترده‌تر، لغو رویداد‌های عمومی و بستن مرز‌های روسیه با بیگانگان کرد. اما سیاست طبق معمول تحت پوتین ادامه می‌یابد: رئیس جمهور با قرار دادن همه پرسی در سراسر کشور در مورد اصلاحات قانون اساسی، حکمی را امضا کرده است که می‌تواند او را تا سال 2036 در 22 آوریل در قدرت نگه دارد. مقامات قول داده اند که تحولات ویروس را زیر نظر بگیرند، اما تا این تاریخ تغییری در مشاهدات خود نداده اند.

افزایش روند بهبود مبتلایان به کرونا در روسیه
به گفته مقامات مسئول روس، بیش از 3 هزار بیمار مبتلا به کرونا در شهر مسکو بهبود یافته‌اند و بطور کلی روند بهبود مبتلایان به کرونا در این کشور به سرعت در حال افزایش است.
به گزارش  خبرگزاری «تاس»، "آناستازیا راکووا" معاون شهردار پایتخت  روسیه در امور توسعه اجتماعی هم امروز، شنبه اعلام کرد که تعداد افراد بهبود شده در کل دوره شیوع بیماری کرونا به 3 هزار و 047 نفر رسیده است.
به گفته وی، خوشبختانه تعداد افرادی که در روزهای اخیر درمان می شوند "به سرعت در حال رشد است".
علاوه بر این، طبق ااطلاعات سرویس فدرال خدمات بهداشتی و رفاه انسانی روسیه ، در این کشور در حال حاضر 168 هزار و 055 نفر به دلیل مظنون بودن به آلودگی به بیماری کووید-19 تحت نظارت پزشکی باقی مانده اند و بیش از دو ملیلیون و 700 هزار آزمایش نیز برای تشخیص ویروس کرونا در کشور انجام شده است.
مقامات مسکو امیدوارند که اقدامات انجام شده در جهت مقابله با ویروس کرونا این امکان را فراهم سازد که تا پایان ماه آوریل - اوایل ماه مه سرعت شیوع این عفونت مرگبار در پایتخت کاهش قابل توجهی پیدا کند.  
به گفته مسئولان، با وجود روند رو به رشد ابتلا به کووید-19، خوشبختانه میزان مرگ و میر ناشی از بیماری کرونا در حال حاضر از یک درصد تجاوز نکرده است.
بیش از 16 هزار نیروی انتظامی و کمکی، رژیم قرنطینه در مسکو را کنترل می ‌کنند
علاوه بر این "یوگنی دانچیکوف" رئیس اداره کنترل آمد و شد در پایتخت روسیه نیز شب گذشته در یک برنامه تلویزیونی اعلام کرد که طی دو روز گذشته، شهروندان مسکو با وجدان و انضباط بیشتری رژیم خود انزوایی (قرنطینه خانگی) را رعایت کرده‌اند.
به گفته وی، میزان تخلفات از مقررات قرنطینه نسبت به هفته گذشته 25 درصد کاهش یافته است.
دانچیکوف یادآور شد که بیش از 13 هزار افسر پلیس، 3 هزار نفر از پرسنل گارد دولتی روسیه و یک هزار نفر افراد داوطلب، همه روزه در خیابان‌های پایتخت گشت زده و رفت و آمد شهروندان در سطح شهر را کنترل می کنند تا افراد بدون داشتن ضرورت خانه خود را ترک نکنند.
شهرداری مسکو نیز اعلام کرد که در تاریخ 19 آوریل رکورد کمترین تعداد اتومبیل در خیابان ‌های پایتخت به ثبت رسید. طبق این اطلاعات، حتی در نخستین روزهای سال نو (میلادی)، وقتی همه در حال استراحت بودند هم تعداد خودروهای بیشتری در شهر تردد داشت!
در تاریخ 13 آوریل (25 فروردین ماه) به دلیل وخیم تر شدن وضعیت شیوع بیماری کرونا در مسکو، "سرگئی سوبیانین" شهردار پایتخت، محدودیت ‌های ویژه و لزوم داشتن مجوز الکترونیکی برای سفر با وسایل نقلیه شخصی و عمومی در شهر را اعلام کرد.

سازمان بهداشت هانی:روسیه در مهار کرونا موفق عمل کرده است
به گزارش سی ان ان ،رئیس جمهور روسیه ، ولادیمیر پوتین گفت که در هفته های گذشته کشورش موفق به جلوگیری از گسترش گسترده کروناویروس شده است.
 رئیس جمهور روسیه، ولادیمیر پوتین گفت که این هفته کشورش موفق به جلوگیری از گسترش گسترده کروناویروس شده است. این موفقیت به لطف اقدامات اولیه و تهاجمی برای جلوگیری بیشتر از ابتلا به این بیماری و وضعیت "تحت کنترل" بوده است. اما آیا روسیه کروناویروس را تحت کنترل دارد؟ طبق اطلاعات منتشر شده از سوی مقامات روسی، به نظر می‌رسد استراتژی پوتین موفق بوده است. با وجود این که روسیه مرز مشترکی با چین دارد و اولین مورد کرونا در روسیه را در ماه ژانویه ثبت کرده است، تعداد موارد تائید شده کرونا به طرز شگفت آوری کم است.
 اگرچه تعداد ابتلا در حال افزایش است، اما روسیه - کشوری با 146 میلیون نفر جمعیت تعداد کمتری از موارد تأیید شده کرونا نسبت به لوکزامبورگ را دارد و  برعکس، طبق اطلاعات CIA World Factory، لوکزامبورگ که فقط 628 هزار نفر جمعیت دارد تا روز شنبه 670 مورد ابتلا به کرونا را با هشت مرگ گزارش کرده بود.
برخی از کارشناسان می‌گویند اقدامات زودهنگام روسیه مانند بستن مرز 2600 مایلی با چین تا 30 ژانویه و ایجاد مناطق قرنطینه ممکن است در تأخیر شیوع نقش داشته باشد.
دکتر ملیتا ووشنوویچ، نماینده سازمان بهداشت جهانی در روسیه، به سی ان ان گفت: «مدیر کل سازمان جهانی بهداشت تاکید کرد که " آزمایش، آزمایش، آزمایش ". خوب، روسیه این کار را به معنای واقعی کلمه در پایان ژانویه آغاز کرد. روسیه علاوه بر آزمایش، مجموعه وسیع تری از اقدامات را نیز در پیش گرفت. آزمایش و شناسایی پرونده‌ها، ردیابی مخاطبین، جداسازی، این‌ها همه اقداماتی است که سازمان جهانی بهداشت پیشنهاد و توصیه می‌کند و روسیه همه این موارد را رعایت کرده است. فاصله اجتماعی یا دوری گزینی اجتماعی نیز دومین مؤلفه‌ای است که واقعاً نسبتاً زود آغاز شده است.»

ادعا‌های پشت پرده‌ای که توسط کرملین و سازمان جهانی بهداشت رد شد
آناستازیا واسیلیوا، پزشک چهره مخالف روسیه و الکسی ناوالنی رهبر اتحادیه پزشکان، با مجموعه‌ای از فیلم‌ها مدعی شده اند که مقامات با استفاده از پوشش ظاهری ذات الریه و عفونت حاد تنفسی تشخیص کرونا را محدود کرده و تعداد بیماران واقعی کرونا را مخفی می‌کنند.
واسیلیوا به سی ان ان گفت: «می بینید که آن‌ها به اولین بیمار کروناو که از دنیا رفت گفتند که علت مرگ مشکل ریوی بوده است. این بدیهی است، هیچ کس از کرونا نمی‌میرد، آن‌ها از عوارض می‌میرند، بنابراین دستکاری در این مورد بسیار آسان است.»
مقامات بهداشتی مسکو این اتهام را رد کردند و گفتند که آن‌ها در حال آزمایش بیماران ذات الریه برای کرونا هستند. دکتر ووشنوویچ نیز در مورد ادعای واسیلیوا شکاک بود. وی گفت: «اگر در جایی پنهانی و ناشناخته اطلاعاتی وجود داشته باشد، می‌توان در این گزارشات" ذات الریه " را مشاهده کرد؛ بنابراین من اعتقاد ندارم که این اتفاق می‌افتد و این نمی‌گوید که ممکن است در دوره بعدی شاهد افزایش موارد نباشید، زیرا ما در بسیاری از کشور‌ها چنین چیزی را دیده ایم.»
خود پوتین چهارشنبه با نگرانی در مورد آمار صحبت کرد و گفت: دولت ممکن است تصویر کاملی نداشته باشد وی گفت: «این مسئله مهم است: مقامات ممکن است اطلاعات کاملی را در اختیار نداشته باشند، زیرا افراد اولا گاهی اوقات آن را گزارش نمی‌دهند. دوما خود آن‌ها نمی‌دانند که بیمار هستند و دوره نهفتگی بسیار طولانی است. اما همه آنچه صادر شده توسط وزارت بهداشت اعلام شده حاصل اطلاعات عینی است.»



منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: روسیه پوتین کرونا حال افزایش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۲۷۵۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وال استریت ژورنال: سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا پوتین را در مرگ ناوالنی دخیل ندانستند

نشریه آمریکایی از نتیجه‌گیری سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا درباره اینکه ولادیمیر پوتین نقشی در مرگ مخالف سرشناس دولتش در ماه فوریه گذشته نداشته است، خبر داد.

به گزارش ایسنا، روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال» امروز (شنبه)‌ در گزارشی نوشت سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا به این نتیجه رسیده‌اند که «احتمالا» ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه دستور قتل «آلکسی ناوالنی»، مخالف سیاسی سرشناس دولتش را که ماه فوریه گذشته در زندانی نزدیک به قطب شمال جان باخت، صادر نکرده است.

ناوالنی به عنوان چهره برجسته اپوزیسیون روسیه و مخالف سرسخت ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه ۱۶ فوریه ۲۰۲۴ در زندانی که حبس خود را سپری می‌کرد، درگذشت؛ مرگی که به گفته مقامات روسیه به دلیل وجود لخته خون به صورت ناگهانی و در زمان هواخوری اتفاق افتاد.  الکسی ناوالنی در حالی که در زمان فوتش ۴۷ سال سن داشت در سال ۲۰۲۱ به دلیل حمایت مالی و تحریک افراط گرایی در روسیه به زندان افتاد و در زمان مرگ در حال گذراندن حکم مجازات بیش از ۳۰ سال حبس خود بود. حامیان او مدعی شده‌اند ولادیمیر پوتین دستور به قتل او داده و اسناد و مدارکی در حمایت از این ادعا ارائه خواهند کرد.

همچنین جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا نیز در واکنش به فوت ناوالنی ادعا کرد پوتین مسئول مرگ وی است اما کرملین در واکنش به این رخداد هر گونه ارتباط دولت روسیه با این مرگ را رد کرد.

روزنامه وال استریت ژورنال در گزارش خود با اشاره به منابعی که نامشان فاش نشد نوشت به باور سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا مرگ ناوالنی به دستور مستقیم پوتین صورت نگرفته است.

در گزارش این نشریه نوشته شده این سازمان‌ها «به رغم وجود شرایط مشکوک برای مرگ این رهبر مخالفان روسیه» ارزیابی کردند این احتمال که پوتین خواستار کشته شدن ناوالنی بوده باشد کم است.

وال استریت ژورنال تصریح کرد «افراد مطلع به موضوع» گفتند سازمان‌های اطلاعاتی مهم آمریکا شامل سازمان اطلاعات مرکزی (سیا)، دفتر مدیر اطلاعات ملی، و واحد اطلاعاتی وزارت امور خارجه آمریکا همگی بر این باور هستند.

بر اساس این گزارش کارمندان ناوالنی اعلام کرده بودند که او در زمان مرگش احتمالا در آستانه نوعی تبادل زندانی و آزاد شدن بوده و منابع اطلاعاتی آمریکایی نتیجه‌گیری کردند که پوتین در چنین موقعیتی مرگ ناوالنی را نمی‌خواست.

در این گزارش نوشته شد که با وجود این نتیجه‌گیری، متحدان ناوالنی این ارزیابی را قبول نداشته و هنوز مصر هستند که کرملین در پشت مرگ او است.

پوتین ماه گذشته میلادی مرگ ناوالنی را «غم‌انگیز» خوانده و گفت که او حاضر شده بود این مخالف سرشناس دولتش را در یک عملیات تبادل زندانی به غرب تحویل دهد با این شرط که او دیگر هرگز به روسیه برنگردد. متحدان ناوالنی تایید کردند که مذاکراتی بر سر این عملیات برگزار شده بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • «دوگین»: اوکراین نباید وجود داشته باشد
  • پشت‌ پرده مذاکرات مسکو و کی یف / توافق روسیه و اوکراین چطور از دست رفت؟
  • سفر فرستاده ویژه پوتین به سودان
  • کمک‌ های جدید آمریکا چه معنایی برای اوکراین و پوتین دارد؟
  • کمک‌های جدید واشنگتن چه معنایی برای کی‌یف و پوتین دارد؟
  • پوتین: شاخص‌های کلان اقتصادی روسیه بالاتر از پیش‌بینی هاست
  • آمریکا: پوتین دستور مرگ الکسی ناوالنی را صادر نکرده
  • اعتراف آمریکا به دست نداشتن پوتین در مرگ ناوالنی
  • وال استریت ژورنال: سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا پوتین را در مرگ ناوالنی دخیل ندانستند
  • هیچ بستری برای مذاکره بین اوکراین و روسیه وجود ندارد