Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@12:46:09 GMT

ساختمان سازان تنها اجازه تصرف یک سوم از پیاده رو را دارند

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۲۷۵۸۹

ساختمان سازان تنها اجازه تصرف یک سوم از پیاده رو را دارند

به گزارش خبرگزاری مهر، اصغر عطایی، مدیرکل خدمات شهری شهرداری تهران، با تأکید بر اینکه عبور از پیاده راه جز حق و حقوق شهروندی است، توضیح داد: هیچ فردی حق استفاده خصوصی و تعرض به معابر شهر (مگر در موارد استثنا از جمله احداث ساختمان) را ندارد. طبق ضوابط شهرسازی مناطق، ساختمان سازان در یک بازه زمانی محدود اجازه تصرف تنها یک سوم از پیاده راه با پیش بینی تمهیدات و اجرای ضوابط ایمنی را دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عطایی در پاسخ به این پرسش که ساختمان ساز باید در چه زمانی باید اقدام به جمع آوری حصار کارگاهی یا مصالح ساختمانی کند، گفت: بعد از تکمیل سقف اول، به سرعت باید مصالح ساختمانی از پیاده راه جمع آوری شود. همچنین بعد از اتمام نمای ساختمان نیز باید داربست‌ها به سرعت باید جمع آوری شوند.

او با بیان اینکه حصار کارگاهی می‌تواند تا حداکثر ۵۰ درصد یا یک دوم عرض پیاده راه را اشغال کند، توضیح داد: در مواردی که عرض پیاده راه کمتر از یک متر باشد، حصار کارگاهی به عرض تمام پیاده راه خواهد بود. همچنین دپوی مصالح حداکثر می‌تواند تا ۵۰ درصد پیاده راه را اشغال کند.

مدیرکل خدمات شهری شهرداری تهران یادآور شد: کنترل این ضوابط برعهده شهرداران ناحیه است. در صورت عدم رعایت این مسئله توسط ساختمان سازان، شهروندان با مراجعه به شهرسازی ناحیه و منطقه می‌توانند مشکل را پیگیری کنند. البته نیروهای حریم شهربان هم بر این موضوع نظارت و کنترل دارند تا مشکلی برای تردد شهروندان پیش نیاید.

براساس بخشنامه معاونت معماری و شهرسازی؛ میزان اشغال معابر و همچنین روال نگهداری مصالح ساختمانی در معابر به جهت انجام عملیات ساختمانی به منظور تعبیه حصار ایمنی موقت در اطراف کارگاه‌های ساختمانی به صورت زیر است:

الف- در مورد املاک واقع در محورهای اصلی و همچنین شمال کلیه معابر فرعی، بعد از اتمام سقف طبقه اول، نگهداری مواد و مصالح و نخاله‌های ساختمانی در پیاده رو مجاز نبوده و می‌بایست به داخل محدوده ملک انتقال یابد.

ب- در خصوص املاک واقع در جنوب محورهای فرعی می‌بایست بعد از اجرای سقف طبقه آخر (در صورتی‌که تردد عابرین پیاده و وسایل نقلیه مختل نگردد و رعایت کامل ضوابط پوشش موقت و حصار کارگاهی صورت گیرد) اقدام مذکور انجام پذیرد.

کد خبر 4909381

منبع: مهر

کلیدواژه: معابر شهری خدمات شهری ویروس کرونا وزارت آموزش و پرورش شیوع کرونا شهرداری تهران شورای شهر تهران کمیته امداد امام خمینی قوه قضاییه سیدابراهیم رئیسی شبکه شاد فاصله گذاری اجتماعی ترافیک سازمان تامین اجتماعی شهر تهران نیروی انتظامی حصار کارگاهی پیاده راه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۲۷۵۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهر و موم ۱۵ واحد صنفی متخلف در ماهشهر

ایسنا/خوزستان فرمانده انتظامی ماهشهر از مهر و موم ۱۵ واحد صنفی متخلف در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ منوچهر جوانمرد اظهار کرد: به منظور ساماندهی واحدهای صنفی و برخورد با تخلفات صنوف، گشت تلفیقی ماموران پلیس امنیت عمومی، بازرسان اتحادیه صنوف و صنعت، معدن و تجارت از ۴۲ واحد صنفی در نقاط مختلف این شهرستان بازدید کردند.

به گزارش ایسنا به نقل از پلیس، وی افزود: در این زمینه ۱۵ واحد صنفی به علت عدم رعایت ضوابط، نداشتن پروانه کسب و همچنین گرانفروشی، مهر و موم شدند و برای ۲۷ واحد دیگر به علت نداشتن ضوابط لازم برگ اخطاریه صادر شد.

فرمانده انتظامی ماهشهر با تاکید بر ادامه طرح‌های نظارت بر اماکن و صنوف مختلف و قدردانی از همکاری خوب شهروندان با پلیس در اجرای این گونه طرح‌ها، گفت: از مردم می‌خواهیم در صورت مشاهده و یا برخورد با تخلفات صنفی، موضوع را بلافاصله به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مهر و موم ۱۵ واحد صنفی متخلف در ماهشهر
  • آغاز ترافیک صبحگاهی تهران/ افزایش ترافیک در معابر بزرگراهی
  • آغاز ترافیک‌صبحگاهی تهران/افزایش ترافیک در معابر بزرگراهی
  • کاربرد انواع سنگ های مختلف
  • استفاده از بتن حاوی گرافن در آمریکا
  • فضای تفریحی گردشگری سرخه‌حصار توسعه می‌یابد
  • جنجال در منطقه میانکاله؛ ممانعت محیط بانان از ورود مصالح ساختمانی
  • صدور پروانه‌های ساختمانی ظرف مدت ۶ماه انجام می‌شود
  • ایمن سازی زیست محیطی حاشیه رودخانه کرج
  • ساختمانی که زیر یک تپه مصنوعی ساخته شد + فیلم