Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-01@07:41:13 GMT

آنانکه دوست دارند نفر 6 م باشند؟!

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۲۷۷۷۰

آنانکه دوست دارند نفر 6 م باشند؟!

ح. خنکدار

نه مجلس را می توان عصاره ملت نامید و نه رئیس آن را شایسته ترین در بین نماینده ها، اما گویی بعضی صندلی ها با وجود آنکه نشستن بر آن مبارزه سختی را می‌طلبد بسیار جذاب است. اینگونه است که رقابتی برای کسانی که نه ژنرال هستند و نه می‌شود نام سرباز را برایشان گذاشت آغاز شده است. کسانیکه افسرانی هستند تقریبا هم قد، که روی پنجه های پای خود می ایستند تا قد ِ خود را بلندتر از بقیه نشان دهند که شاید از این رهگذر به جاهای بهتر برسند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مجلس یازدهم که با وجود قهر ِ نسبی مردم و ردصلاحیت در هر دو طیف چهره ای تقریبا جدید به خود گرفته است حالا رئیس جدیدش را هم انتظار می‌کشد. اینک طیف های مختلف مجلس از منتهی الیه چپ ِ تأیید صلاحیت شده تا راست ِ رادیکال و از نواصولگرایان ِ گذر کرده از سنتی های راست تا احمدی نژادی های سابق هر کدام نیم نگاهی به بالای مجلس دارند!

تراژدی اما آن است که در ایرانی که مردمانش همواره در مجالس و مهمانی ها بالای مجلس را به هم تعارف می‌کنند سیاسیون ش برای رسیدن به بالای مجلس شورای اسلامی پای یکدیگر را می‌کشند و اینست تفاوت جامعه ایرانی با سیاسیونش!

در این ماراتن حداقل 5 طیف رقابت دارند:

"محمدباقر قالیباف" شهردار دوازده ساله تهران که با هدف ِ تحول وارد این کارزار شده است و معتقد است که مجلس به جای نظارت ِ صرف باید در اجرا هم ورود پیدا کند. سردار گویی مهم ترین کرسی سبز بهارستان را با نیت ِصندلی همیشه دور از دسترس ِ پاستور به نشانه رفته است. او نواصولگرایی را عَلم کرده تا انتقام همه ی این سالها را از اصولگرایان سنتی که هیچگاه در انتخابات ها به او اعتماد نکردند، بگیرد.

دوم طیف رادیکال های راست هستند، همانانی که رقبا آنها را پایداری چی می‌نامند و نشان تندروی را بر پیشانی شان چسبانده اند. این طیف به رهبری "علیرضا زاکانی" به میدان آمده و می‌خواهد اقلیتی تأثیرگذار در مناسبات آینده ی سیاسی بسازد. مرد ِ مناظرات ِ اصولگرا بعید نیست برای حفظ خود، به جایش "مرتضی آقاتهرانی" را کاندیدای ریاست کند و خود در پس ِ پرده برای آینده ای نه چندان دور برنامه ریزی کند.

سوم طیف اصولگرایان سنتی هستند که "مصطفی میرسلیم" خویش را از آن جناح می‌داند اما به نظر می‌رسد همه طیف ها روی یک اصل توافق دارند و آن هم گذر از این نسل است، نسلی که حرفی برای گفتن نداشته و ندارد جز حرف های تکراری همه این دهه ها.

طیف چهارم اصلاح طلبانند که با شانس نزدیک به صفر تنها برای بازگرداندن اندک آبرویی که لیست امید از آن بُرده و البته با هدف ِ بودن در شاکله نظام به میدان آمده و "مسعود پزشکیان" رهبری شان می‌کند.

و در آخر نباید از احمدی نژادی های سابق گذشت که دور ِ "نیکزاد و حاج بابایی" حلقه زدند و حتی اگر دیگر با رئیس جمهور سابق همسو نباشند اما نام ِ او را با خود یدک می‌کشند.

حالا باید منتظر ماند و به مجلس ِ در ظاهر متحول شده نگریست، مجلسی که "ششمین" رئیس تاریخ خود را پس از آیت الله هاشمی رفسنجانی، مهدی کروبی، علی اکبر ناطق نوری، حدادعادل و علی لاریجانی انتظار می‌کشد. اینک باید دید آیا مجلسی که حدود هشتاد درصد نمایندگانش تغییر یافته و رئیس خود را نیز جدید می‌بیند بویی از تغییر اساسی به مشام می‌رساند و یا درب ِ مخروبه مجلس بر همان پاشنه لق ِ قدیمی خواهد چرخید؟!

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: مجلس شورا ی اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۲۷۷۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد از اختصاص ردیف اعتباری خاص برای سفر رئیس جمهور

آفتاب‌‌نیوز :

عبدالحسین روح الامینی در نشست علنی امروز (دوشنبه، ۱۰ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکری گفت: دولت و مجلس در حساس‌ترین شرایط قدردانی از مردم را رها نکرده اند، تذکر بنده به ماده ۲۲ یعنی حفظ شان مجلس می‌باشد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: ملت عزیز شاهد هستند نمایندگان چند شیفته کار می‌کنند، تمرکز را بر روی حل مسائل و مشکلات اساسی همچون خودرو، مسکن، همسان سازی حقوق بازنشستگان گذاشته اند، اما شاهد هستیم با بی انصافی زیاد در فضای عمومی و گا‌ها نخبگانی انتقاداتی بر مجلس وارد است؛ وظیفه مجلس انقلابی و هیات رئیسه مجلس دفاع از شان نمایندگان است که به صورت تمام وقت کار می‌کنند از طرفی هم مورد انتقاد‌هایی قرار می‌گیرند، هیات رئیسه، روابط عمومی به ویژه سخنگویان مجلس بیشتر دستاورد‌های مجلس یازدهم را مطرح کنند.

روح الامینی در ادامه تاکید کرد: کالا‌هایی که در خصوص همسان سازی حقوق بازنشستگان انجام شد امروز مورد استقبال عموم قرار گرفته، اکثریت مردم پیگیر و در انتظار اجرایی شدن آن هستند، بر اساس آن که افزایش ۴۰ درصدی حقوق بازنشستگان را شاهد خواهیم بود موجب خرسندی بسیاری از مردم خواهیم شد.

نوری قزلجه: اختصاص ردیف اعتباری خاص برای سفر رئیس جمهور در بودجه با عدالت بودجه ریزی همخوانی ندارد

غلامرضا نوری قزلجه نماینده بستان آباد در اخطار اصل ۵۳ مربوط به پرداختی ها، گفت: آقای رئیس جمهور و همکاران در این جدول ردیفی در خصوص اجرای مصوبات سفر آقای رئیس جمهور آورده شده است که نزدیک به ۲ همت اعتبار به آن اختصاص داده شده است و ۷۵۰ میلیارد تومان آن هزینه‌ای است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: هزینه‌ها در بخش هزینه‌ای و جداول بودجه آورده شده است، در جایی از بودجه عنوان شده که تقریبا ۹۵ هزار همت به دولت داده می‌شود تا همگی به صورت هزینه‌های بلاعوض به عنوان هزینه سفر صرف شود؛ اختصاص ردیف اعتباری برای سفر رئیس جمهور بدعت محسوب می‌شود که با عدالت بودجه ریزی و اقدامات کارشناسی همخوانی ندارد، بی تردید انحرافاتی با اختصاص این اعتبار در مناطق مختلف رخ خواهد داد و در بودجه دستگاه‌های اجرایی هزینه‌های مربوط به سفر مشخص نخواهد بود، امیدواریم با این ردیف اختصاص داده شده مخالفت شود. 

منبع: خبرگزاری خانه ملت

دیگر خبرها

  • رئیسی ۲ قانون را ابلاغ کرد
  • یورش پلیس به دانشجویان در اروپا و آمریکا محکوم شد
  • «مجلس» یورش پلیس به دانشجویان در اروپا و آمریکا را محکوم کرد
  • کمیسیون اروپا ممکن است تیک‌تاک را فیلتر کند
  • لایحه عفاف و حجاب به کجا رسید؟
  • لایحه حجاب بار دیگر از مجلس به شورای نگهبان ارسال شد
  • انتقاد از اختصاص ردیف اعتباری خاص برای سفر رئیس جمهور
  • قالیباف درگذشت آیت‌الله نجفی تهرانی را تسلیت گفت
  • پیام تبریک رئیس مجلس در پی قهرمانی تیم ملی فوتسال
  • قالیباف قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا را تبریک گفت