Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش صدای ایران، مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا باری دیگر خشم خود را از پرتاب  موفقیت آمیز ماهواره نور توسط ایران ابراز کرد  و این امر را دستمایه اتهام‌زنی به ایران قرار داده و در صفحه توییترش ادعا کرد: ایران همچنان دروغ می‌گوید که برنامه فضایی آن صلح‌آمیز، غیرنظامی و شفاف است.

پمپئو در ادامه با تکرار ادعاهایش علیه سپاه پاسداران ایران، گفت که این که سپاه پاسداران ایران، ماهواره‌ای نظامی پرتاب کرده است، عمیقا مشکل‌ساز است و مدعی شد که برنامه فضایی سری آن‌ها  فناوری‌هایی را پیش گرفته است که در سامانه‌های حمل سلاح‌های هسته‌ای به کار گرفته می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بر اساس این گزارش، ادعاهای پمپئو در پی این مطرح می‌شود که ماهواره نور به عنوان نخستین ماهواره نظامی جمهوری اسلامی ایران صبح چهارشنبه، ۳ اردیبهشت ماه از ماهواره‌بر ۲ مرحله ای قاصد از کویر مرکزی ایران توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با موفقیت پرتاب و در مدار  ۴۲۵ کیلومتری زمین قرار گرفت.

علاوه بر این، سردار امیرعلی حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه شامگاه پنجشنبه در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری به ارائه توضیحاتی درباره فرآیند پرتاب ماهواره نظامی «نور» پرداخت و در قسمتی از اظهاراتش با اشاره به این که « میدانستیم که دشمنان به دنبال رصد این کار هستند و تلاش کردیم که به صورت چراغ خاموش کار را پیش ببریم»، گفت: فضا یک نیاز است. بدون حضور در فضا از خیلی از امکانات نظامی و غیرنظامی که ابعاد وسیعی دارد در فضا هستند، محروم می‌شدیم و بعد پنجم امور نظامی پس از زمینی، دریایی، هوایی و سایبری، فضایی است.

سردار حاجی زاده با اشاره به تاثیر این کار بر قدرت دفاعی کشور، گفت: اینکه داد آمریکایی ها درآمده، نشان دهنده اهمیت این مسئله است؛ آنها می‌دانند که ما به توانمندی جدیدی رسیده‌ایم و از این کار ناراحت هستند.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: صدای ایران مایک پمپئو آمریکا ماهواره نور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۲۸۰۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگاه متفاوت کارشناس اقتصادی بعد از حمله موشکی سپاه: معادلات تغییر کرد | فیلم

حسن حسن‌خانی، کارشناس اقتصادی در گفت‌وگو با دانشجو گفت: بعد از خروج ترامپ از برجام، اقتصاد ایران تحت تاثیر اخبار مثبت و منفی سیاسی قرار گرفت، این موضوع تا همین اواخر هم ادامه داشت. عملیات نظامی کشورمان علیه مواضع رژیم صهیونیستی، نقطه پایانی بر تاثیرگذاری اخبار منفی سیاسی و امنیتی بر اقتصاد کشورمان بود. عملا بعد از این اتفاق، معادلات ژئوپلتیک تغییر کرد و قدرت نظامی ایران هم نمایان شد. منبع: دانشجو

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • اولین تصاویر تلسکوپ فضایی اینشتین پروب چین منتشر شد
  • استارلاینر بوئینگ قرار است در 6 می به فضا پرتاب شود
  • تقویت دفاع نظامی و غیرنظامی در دستورکار آلمان
  • نخستین تصاویر اشعه‌ایکس از کاوشگر چشم‌خرچنگی
  • فضاپیمای رباتیک چین در روزهای آینده به ماه می‌رود
  • تصویربرداری ۹۵ درصد از اراضی کل کشور توسط ماهواره پارس
  • زباله فضایی در دام دوربین ماهواره ژاپنی افتاد
  • آزمایش‌های قبل عملیات تاریخی «استارلاینر» با موفقیت اجرا شد
  • عضو مجمع تشخیص: برجام و FATF همچنان در اولویت است / نباید روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران به یکی دو کشور خاص محدود شود
  • نگاه متفاوت کارشناس اقتصادی بعد از حمله موشکی سپاه: معادلات تغییر کرد | فیلم