Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@18:56:30 GMT

جشنواره نشریات دانشجویی «تیتر ۱۲» بهمن‌ماه برگزار می‌شود

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۲۸۳۲۲

جشنواره نشریات دانشجویی «تیتر ۱۲» بهمن‌ماه برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت (مفدا)، دکتر سیما سادات لاری با اشاره به اهمیت فعالیت‌های مطبوعاتی درمحیط‌های دانشگاهی، عنوان کرد: نشریات دانشجویی از ارکان اثربخش فعالیت‌های فرهنگی در سطح دانشگاه‌ها محسوب می‌شوند که فرصتی مغتنم برای انتقال افکار،‌ احساس، تجربیات و انواع مهارت‌ها در اختیار دانشجویان می‌گذارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: انتشار این نشریات تمرینی بسیار ارزنده برای دانشجویان به حساب می‌آید که آینده‌سازان این مرز و بوم به شمار می‌آیند. آن‌ها باید پیرامون مسائل فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، علمی و پژوهشی و... بیندیشند، مطالعه و تحلیل کنند و داشته‌ها و دانسته‌های خود در قالب نشریات را ثبت کرده و انتشار دهند.

وی اضافه کرد: در این راستا هر ساله جشنواره تیتر توسط یکی از دستگاه‌های آموزش عالی کشور برگزار می‌شود. سال گذشته جشنواره تیتر ۱۱ به میزبانی وزارت علوم برگزار شد و امسال خوشبختانه وزارت بهداشت میزبان جشنواره تیتر ۱۲ در بهمن‌ماه خواهد بود که با شعار «عینیت در خبر، انصاف در تحلیل، آزادی در بیان» برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت درباره بخش‌های پنجگانه جشنواره تیتر ۱۲ توضیح داد: جشنواره تیتر امسال از تنوع بالایی برخوردار است و بخش «سرزمین مادری» برای اولین‌بار و با هدف تبادل افکار و با فراهم سازی بستر فعالیت‌های فرهنگی دانشجویان ایرانی خارج از کشور در حوزه رسانه به این جشنواره اضافه شده است. «بخش ویژه»، «آثار برگزیده»، «نشریات برگزیده» و «فضای مجازی» دیگر بخش‌های این جشنواره دانشجویی را تشکیل می‌دهند.

وی افزود: «اقتصاد دانش بنیان، جهش تولید و توسعه» و «کرونا، جامعه، حکومت» دو موضوع انتخاب شده در «بخش ویژه» جشنواره تیتر ۱۲ هستند تا دانشگاه‌ها، مراکز علمی و نهادهای آموزشی و فرهنگی کشور بتوانند در قالب نشریات، رسانه‌های دیداری و شنیداری و... حول این دو مسئله اصلی و فعلی کشور نقش‌آفرینی کنند.

 به گفته معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت نظم در انتشار نشریات دانشجویی، به عنوان معیار مهمی در  بخش ویژه جشنواره تیتر ۱۲ لحاظ شده است.

وی یادآور شد: امسال در حاشیه جشنواره تیتر ۱۲ «نمایشگاه نشریات دانشجویی» برگزار می‌شود که قطعا موجب پویایی و نشاط بیشتر  فضای جشنواره خواهد شد.

لاری توسعه بخش مجازی را از ویژگی‌های این دوره از جشنواره دانست و گفت: با توجه به گسترش فضای مجازی، فراگیر شدن شبکه‌های اجتماعی، اقبال همگانی و تاثیر وافر آن در انتقال اطلاعات و افکار، ضرورت پرداختن به این حوزه از سوی اهالی رسانه‌ و نشریات دانشجویی بیش از پیش احساس می‌شود. به همین منظور بخش مجازی در زمینه «صفحات اینستاگرامی»، «موشن گرافی»، «فیلم خبری و فتوکلیپ» و «اپلیکیشن‌های اطلاع‌رسانی» به جشنواره اضافه شد.

کد خبر 4909498

منبع: مهر

کلیدواژه: معاونت دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت نشریات دانشجویی ویروس کرونا آموزش مجازی وزارت علوم تحقیقات و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی دانشگاه تهران دانشگاه های علوم پزشکی دانشگاه ها مرکز سنجش آموزش پزشکی دانشجویان شورای عالی انقلاب فرهنگی دانشگاه تربیت مدرس معاونت دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت سازمان سنجش دانشگاه های ایران نشریات دانشجویی جشنواره تیتر ۱۲ برگزار می شود وزارت بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۲۸۳۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری 12 ویژه برنامه به مناسبت هفته فرهنگی اصفهان در منطقه 2

جام جم آنلاین اصفهان؛ محمدرضا طبیبی با بیان اینکه رویدادهای هفته فرهنگی اصفهان امسال با شعار «اصفهان شهر زنده، شهر زندگی» برگزار می‌شود، گفت: به همین مناسبت در منطقه 2 شهرداری اصفهان 12 برنامه با همکاری مجموعه‌های فرهنگی و فرهنگسراها برگزار می‌شود که از این میان 5 رویداد ویژه است.

وی افزود: در همین راستا، رویداد «رسم دیرین» در قالب آئین گرامیداشت فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای روز 6 اردیبهشت از ساعت 17 در بوستان قلمستان برگزار می‌شود.

مدیر منطقه 2 شهرداری اصفهان گفت: «شهر زندگی 1»، جشنواره عکس از زیبایی‌های محلات منطقه 2 است که نخستین دوره آن به مناسبت هفته فرهنگی اصفهان برگزار می‌شود و مراحل بعدی به مناسبت‌ها و با موضوعات متنوع شهری برگزار خواهد شد.

وی شعار این رویداد را «شهر زندگی، محله زندگی» با تاکید بر ضرورت زیست پذیری محلات دانست و خاطرنشان کرد: نخستین دوره این جشنواره 9 محله از محله های قدیمی منطقه شامل آفاران، برزان، ولدان، مشکین و جاوان در شمال و بابوکان، رسالت، دهنو و بختیاردشت را به تصویر می کشد و در دوره های بعدی، موضوعاتی از جمله بزرگان و آئین‌های محلات و... محور جشنواره خواهد بود.

طبیبی با اشاره به رویداد «اصفهان جان» گفت: این رویداد نیز شامل روایت‌گری اصفهان در قالب نقالی و به صورت میدانی است و از 3 تا 6 اردیبهشت از ساعت 17 در محلات بابوکان، رسالت، دهنو و قلمستان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به دیگر رویدادهای این هفته بیان کرد: سایر رویدادها در مراکز فرهنگی منطقه برگزار می‌شود که از جمله آن‌ها می‌توان به اختتامیه «جشنواره نمکدون» در فرهنگسرای سراج، شب شعر جاوان و اصفهان فیروزه‌ای در فرهنگسرای معلم، مسابقه زیباترین تعریف از اصفهان با عنوان «نگاه اصفهانی»، معرفی کتاب بانوان شیعه، اردوی اصفهان گردی و سینما اسوه اشاره کرد.

مدیر منطقه 2 شهرداری اصفهان همچنین از برگزاری هفته فرهنگی محله دهنو خبر داد و گفت: با توجه به برگزاری رویدادهای هفته فرهنگی اصفهان، برنامه‌های مربوط به هفته فرهنگی دهنو با تأخیر و از 19 تا 21 اردیبهشت برگزار می‌شود. در همین راستا، رویداد «باغ نو -ده نو» به عنوان پیش مقدمه رویدادهای هفته فرهنگی دهنو برنامه‌ریزی شده است.

/* هاجر مقضی خبرنگار جام جم آنلاین

دیگر خبرها

  • چرا خیلی ها تمایلی به تحصیل در مقطع کارشناسی علوم انسانی ندارند؟
  • آغاز جشنواره «شب های موسیقی تاک» در ملایر 
  • برگزاری جشنواره تیتر دانشجویی کشور در مشهد
  • سلماس مهیای میزبانی جشنواره بین المللی شعر رضوی می شود
  • آغاز به‌کار جشنواره تیتر دانشجویی کشور در مشهد
  • برترین های«آب و رسانه » در استان سمنان تجلیل شدند
  • جشنواره بازی‌های محلی بانوان در بجنورد برگزار می‌شود
  • جشنواره امامت و مهدویت در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می‌شود
  • آغاز جشنواره فرهنگی، ورزشی بازی‌های بومی محلی شهرستان لردگان
  • برگزاری 12 ویژه برنامه به مناسبت هفته فرهنگی اصفهان در منطقه 2