Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام نبی‌زاده از توزیع ۲۵ هزار بسته معیشتی با همکاری ۵۰۰ هیئت مذهبی خوزستان میان خانواده‌های نیازمند خبر داد و گفت: طبق هماهنگی‌های صورت‌گرفته با مسئولان استانی، مساجد خوزستان با رعایت کامل مسائل بهداشتی بازگشایی می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «حجت‌الاسلام محمدمهدی نبی‌زاده» امروز (شنبه 6 اردیبهشت) در جمع خبرنگاران، با اشاره به برنامه‌های ماه مبارک رمضان و بازگشایی مساجد خوزستان، ضمن تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان اظهار کرد: برنامه‌های اداره‌کل تبلیغات خوزستان در مان رمضان در 2 بخش برگزار می‌شود که یک بخش برنامه‌های روتین متناسب با رمضان 99 و بخش دوم ویژه‌برنامه‌هایی است که در ماه رمضان امسال دنبال می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان افزود: برنامه‌های بخش اول عبارت است از استفاده از ظرفیت امام محله و امام روستا و مساجد محوری جهت حضور فعال و مؤثر در پویش رزمایش مواسات و کمک مؤمنانه و سوق دادن نذورات و ارزاقی که مؤمنان برای مناطق محروم اهدا می‌کنند.

 

وی به استفاده از ظرفیت هیئت‎های مذهبی جهت انجام این پویش خبر داد و تصریح کرد: در این راستا بنا شده 500 هیئت مذهبی استان هر کدام 50 بسته غذایی جمع‌آوری کنند و جمعا 25 هزار بسته معیشتی و غذایی را به خانواده‌های نیازمند تقدیم کنیم که بخشی از این کمک‌ها توزیع شده و بخشی نیز در حال انجام است.

 

حجت‌الاسلام نبی‌زاده حمایت از تولیدات رسانه‌ای و سخنرانی‌های مجازی مؤسسات و تشکل‌های دینی، برنامه‌ریزی جهت پخش آنلاین سخنرانی‌های کوتاه مبلغان در شب‌های رمضان و برنامه‌ریزی جهت پخش آنلاین مداحی مداحان اهل‌بیت و شعرخوانی شاعران آئینی در مناسبت‌های ماه رمضان را از دیگر برنامه‌های این اداره‌کل در ماه رمضان دانست.

 

وی ابراز کرد: همچنین برنامه‌ریزی جهت همکاری نزدیک با ستاد مرکزی پویش همگانی رزمایش مواسات با حضور ائمه جمعه شهرستان‌ها انجام شده و امروز این افتخار را داریم که رؤسای ادارات تبلیغات اسلامی شهرستان‌ها به عنوان یک عضو فعال در کنار امام جمعه مشغول فعالیت و کمک مؤمنانه هستند.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان به بخش دوم برنامه‌های ویژه این سازمان در ماه رمضان اشاره کرد و اذعان داشت: در این راستا سه برنامه را داریم که یکی از آنها راه‌اندازی کانال «صندوق بازی» در پیام‌رسان ایتا است که با همکاری حوزه علمیه سفیران هدایت ولی‌عصر (عج) اهواز آماده شده است.

 

وی ادامه داد: این کانال مدتی است که فعال شده و بنا داریم در ماه رمضان این امکان را برای همه طلاب سراسر استان ایجاد کنیم که با توجه به پویش «در خانه ماندن»، فیلم‌هایی از بازی‌های خانگی که در منزل با فرزندان خود انجام می‌دهند را برای مدیر کانال ارسال کنند؛ این فیلم‌ها به صورت کلیپ درمی‌آید و مسابقه‌ای نیز از آنها اجرا می‌شود.

 

حجت‌الاسلام نبی‌زاده با بیان اینکه تمام هزینه‌های این مسابقه توسط اداره‌کل تبلیغات خوزستان پشتیبانی می‌شود خاطر نشان کرد: علاقه‌مندان به شرکت در این مسابقه می‌توانند در کانال sa_bazi عضو شوند.

 

وی از راه‌اندازی پویش عبادت خانوادگی 99 در قالب یک کانال خبر داد و عنوان کرد: این کانال با توجه به تاکید مقام معظم رهبری بر عبادت در خانه و میان خانواده ظرف یکی دو روز آینده راه‌اندازی می‌شود.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان گفت: هشت هزار نفر ظرفیت مردمی مرتبط با سازمان تبلیغات اسلامی در سراسر استان می‌توانند برنامه‌های خانوادگی خود را همچون دعاخوانی، جلسات قرآن خانوادگی، نمازهای جماعت و ... برای این کانال ارسال کنند و در مسابقه نیز شرکت داده شوند.

 

وی یاد آور شد: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم جهش تولید و حیاتی بودن این مساله، تصمیم گرفتیم در ماه رمضان به‌صورت ویژه فعالیت‌های تولیدی و به‌خصوص فعالیت‌های تولیدی که بر پایه دانش‌بنیان حرکت می‌کنند را در استان خوزستان رسانه‌ای و معرفی کنیم.

 

حجت‌الاسلام نبی‌زاده اظهار داشت: همچنین یک پویش قرآنی توسط دارالقرآن سازمان تبلیغات اسلامی که زیرمجموعه پویش کشوری است راه‌اندازی می‌شود که آن هم به‌عنوان برنامه‌های ویژه سازمان در ایام ماه رمضان اجرا می‌کنیم.

 

وی در خصوص بازگشایی مساجد در ماه رمضان افزود: در این راستا گفتگوهایی در سطح کشور و مسئولان بالادستی در حال انجام است ولی تا زمان به نتیجه رسیدن این گفتگوها، طبق هماهنگی که با مسئولان استانی صورت گرفته، مساجد در سه وقت صبح، ظهروعصر و مغرب‌وعشا باز هستند و مردم می‌توانند برای عبادت، نماز، قرائت قرآن و ... با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مساجد حضور پیدا کنند.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان با اشاره به اینکه همچنین شایسته است پخش دعا و مناجات‌ها و زیارت‌ها پیش از اذان و پیش از آن از بلندگوهای مساجد محلات طنین‌انداز شود اضافه کرد: تمامی مسائلی که در خصوص بازگشایی مساجد ارائه شده با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از جمله بسته بودن سرویس‌های بهداشتی مساجد، ضدعفونی کردن دست‌ها، استفاده از مُهر و قرآن شخصی و رعایت فاصله اجتماعی صورت می‌گیرد.

 

پایان پیام/72

منبع: شبستان

کلیدواژه: سازمان تبلیغات اسلامی برنامه های ماه رمضان مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان حجت الاسلام نبی زاده ماه رمضان راه اندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۲۸۳۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دهه کرامت فرصت مناسبی برای برگزاری جشن‌های مردمی است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مجتبی اشجری ظهر سه شنبه در دومین نشست ستاد بزرگداشت دهه کرامت استان گیلان با حضور آیت الله فلاحتی نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به نامگذاری یازدهم ماه ذیقعده، سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) تا ولادت امام رضا (ع) به عنوان «دهه کرامت» اظهار کرد: برنامه‌ریزی‌های لازم برای برگزاری جشن‌ها و برنامه‌های متعدد مردمی به منظور بزرگداشت باشکوه دهه کرامت در بازه زمانی ۲۱ تا ۳۱ اردیبهشت سال جاری در سراسر استان گیلان انجام شده است.

وی با بیان اینکه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی تولیت تشکیل ستاد بزرگداشت دهه کرامت را بر عهده دارد، اظهار کرد: این نهاد با همکاری ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان به عنوان دبیر اجرایی و همچنین سایر اعضای ستاد از ظرفیت‌های فرهنگی و مذهبی استان به منظور بزرگداشت پرشور دهه کرامت بهره خواهد گرفت.

حجت الاسلام اشجری بر اهمیت ایجاد شور و نشاط و امید در جامعه تاکید کرد و افزود: دهه کرامت فرصت مناسبی برای برگزاری جشن‌های مردمی با محوریت اهل بیت (ع) است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان به ضرورت تبیین زندگی و سیره اهل بیت (ع) اشاره کرد و گفت: مناسبت‌های دهه کرامت فرصت مغتنمی برای انتقال مفاهیم اسلامی به جوانان و نوجوانان و ایجاد پیوند ناگسستنی دل‌های نسل جوان با اهل بیت (ع) است.

وی با اشاره به ضرورت تبیین هنرمندانه آموزه‌های دینی و اسلامی، تصریح کرد: شایسته است در اعیاد دینی و جشن‌ها نیز همچون ایام سوگواری حضور موثر و اقدامات گسترده‌ای داشته باشیم تا فضای شادی و نشاط در جامعه برجسته گردد.

حجت الاسلام اشجری با بیان اینکه سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) به عنوان «روز دختر» نامگذاری شده است، گفت: این روز فرصت مناسبی برای برگزاری جشن‌ها و برنامه‌ها با محوریت بانوان و دختران و همچنین تقدیر و تجلیل از دختران نخبه و نمونه در عرصه‌های مختلف و دختران معزز شهدای والا مقام است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان با بیان اینکه مساجد و بقاع متبرکه از بهترین مکان‌ها برای برگزاری جشن‌های مردمی دهه کرامت است، اظهار کرد: از ظرفیت حداکثری کانون‌های فرهنگی مساجد، پایگاه‌های مقاومت، حلقات صالحین و… برای بزرگداشت دهه کرامت بهره‌برداری می‌شود.

وی با اشاره به حضور خادمین رضوی در سراسر استان گیلان به مناسبت ولادت امام رضا (ع)، تصریح کرد: برگزاری جشن‌های متعدد در همه شهرها و روستاها، راه‌اندازی کاروان‌های شادی و پخش صلوات خاصه امام رضا (ع) از بلندگوهای مساجد، ادارات و پارک‌ها، قرائت زیارت امین الله در مساجد، توزیع بسته‌های معیشتی، مسابقات فرهنگی و هنری و نیز آذین‌بندی و چراغانی میادین، بلوارها و معابر عمومی برخی از برنامه‌های ستاد بزرگداشت دهه کرامت است.

حجت الاسلام اشجری با اشاره به اهمیت بهره‌گیری از ظرفیت رسانه‌ها، صدا و سیما و فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، بیان کرد: برنامه‌های ویژه‌ای پیش از خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه ۲۱ و ۲۸ اردیبهشت با دعوت از سخنرانان و ستایشگران به منظور بزرگداشت دهه کرامت در سراسر استان گیلان برگزار خواهد شد.

کد خبر 6093264

دیگر خبرها

  • ۳۰۰۰بسته گوشت قرمز بین مددجویان کهگیلویه و بویراحمدی توزیع شد
  • دهه کرامت فرصت مناسبی برای برگزاری جشن‌های مردمی است
  • سید محمد خاتمی: تورم به سطح فوق العاده نگران کننده ای رسیده است /نباید با ذهنیت‌های بسته به سراغ امور پیچیده کشور رفت
  • برنامه‌های دهه کرامت در اصفهان تشریح شد
  • توزیع ۴۰۰ بسته معیشتی در بین ایتام خراسان شمالی
  • مسائل معیشتی، محور اصلی مطالبات مردم است
  • مساجد به عنوان محور همه برنامه‌ها قرار داده شود
  • برنامه سازان صدا و سیمای خوزستان در ماه رمضان تجلیل شدند
  • رییس قوه قضاییه: برخی مسائل نیازمند کار فرهنگی و اقناعی است؛ نمی‌توان صرفاً با رویکرد سلبی و امنیتی، در قبال آن‌ها عمل کرد
  • نشست نامزدهای دور دوم انتخابات با رئیس هیات نظارت بر انتخابات خوزستان