Web Analytics Made Easy - Statcounter

شبکه تلویزیونی 1+1 و پایگاه اینترنتی کورسپاندنت اوکراین روز شنبه اعلام کردند که احتمالا تیموراز شاراشنیدزه سفیر گرجستان در اوکراین به زودی به دلیل انتصاب احتمالی میخاییل ساآکاشویلی به مقام معاون نخست وزیر اوکراین از این کشور فرا خوانده شود.

در همین حال خبرگزاری دولتی اونیان اوکراین به نقل از یکاترینا زلنکو معاون وزیر خارجه این کشور نوشت که وزارت خارجه اوکراین هنوز نامه رسمی ازطرف گرجستان مبنی بر فراخواندن سفیر این کشور از کی‌یف دریافت نکرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

خبرگزاری دولتی تاس روسیه هم امروز به نقل از یک دیپلمات گرجستانی در اوکراین اعلام کرد که سفیر گرجستان هنوز در کی‌یف بسر می‌برد.

شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه هم خبر داده است که نخست وزیر گرجستان به اوکراین هشدار داده اگر ساآکاشویلی به مقام معاون نخست وزیر اوکراین منصوب شود تفلیس سفیر خود را از کی‌یف فرا می‌خواند.  

میخاییل ساآکاشویلی رئیس جمهوری اسبق گرجستان و یکی از بزرگترین مخالفان ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه است که اکنون از سوی گرجستان در تبعید به سر می برد.

او که خود را فردی اوکراینی - گرجستانی می‌داند هر از گاهی در کارزارهای انتخاباتی در گرجستان یا اوکراین خودی نشان می‌دهد با این وجود از دو سال پیش تاکنون از طرف دادستانی کل گرجستان به سوء استفاده از مقام خود و اقدامات خلاف قانون در دوره ریاست جمهوری متهم و به سه سال زندان محکوم شده است.

ولادیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین دو روز پیش به ساآکاشویلی پیشنهاد تصدی مقام معاون نخست وزیری اوکراین را داد و وی دیروز این پیشنهاد را پذیرفت.

با توجه به تغییرات در اوکراین و بر سر کار آمدن طرفداران زلنسکی در پارلمان، انتظار می‌رود رادا پارلمان اوکراین به انتصاب ساآکاشویلی رای موافق بدهد.

ساآکاشویلی مرد پرحاشیه کشورهای جدا شده از اتحاد جماهیر شوروی، در دوره حکومت پترو پروشنکو رئیس جمهوری سابق اوکراین به مدت دو سال استاندار استان اودسا در جنوب اوکراین بود و یک بار نیز پس از عزل از این مقام و سلب تابعیت اوکراینی از این کشور اخراج شد.

برچسب‌ها اوکراین گرجستان سفارت گرجستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اوکراین گرجستان سفارت گرجستان اوکراین گرجستان سفارت گرجستان رئیس جمهوری نخست وزیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۲۸۶۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلیس و معترضان گرجستانی در تفلیس درگیر شدند

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، رویترز به نقل از شاهدان نوشت، پلیس با معترضانی که تخم مرغ و بطری پرتاب می‌کردند، درگیر شد.

پلیس برای متفرق کردن معترضانی که مقابل پارلمان گرجستان تجمع کرده بودند، گاز اشک‌آور شلیک کرد.

خبرگزاری فرانسه نیز گزارش داد که پلیس از گلوله‌های پلاستیکی علیه معترضان استفاده کرد و آنها را مورد ضرب و جرح قرار داده و شماری از معترضان را بازداشت کرد. تاکنون آماری از تعداد بازداشتی‌ها منتشر نشده است.

این لایحه جنجالی، سال گذشته با نام «عامل نفوذ خارجی» پیشنهاد شده بود و بعدا به «شفافیت نفوذ خارجی» تغییر نام یافت. معترضان این لایحه را بازتابی از یک قانون مشابه روسی می‌دانند و در تظاهرات خود شعار می‌دادند: نه به قانون روسی.

به نوشته خبرگزاری فرانسه، «عامل خارجی» یک اصلاح مربوط به اتحاد جماهیر شوروی سابق است و چنین افرادی خائن یا دشمن کشور شناخته می‌شوند.

اگر این لایحه در پارلمان گرجستان تصویب شود سازمان‌های مردم‌نهاد و رسانه‌هایی که بیش از ۲۰ درصد بودجه خود را از خارج از کشور دریافت می‌کنند، عامل یا عنصر خارجی شناخته می‌شوند.

معترضان می‌گویند که این لایحه تلاش گرجستان برای پیوستن به اتحادیه اروپا را تضعیف می‌کند.

دیگر خبرها

  • حمله هوایی و موشکی روسیه به مقر فرماندهی ارتش اوکراین/حمله پهپادی اوکراین به مناطق مختلف روسیه/اوکراین ۳۰۰ هزار پهپاد می‌خرد
  • علی اف: تحدید مرزهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان آغاز شده
  • تشدید تنش در تفلیس/ پلیس با اشک‌آور معترضان را متفرق می‌کند!
  • اوکراین ۳۰۰ هزار پهپاد جدید می‌خرد
  • درگیری پلیس با معترضان به قانون ماموران خارجی در تفلیس
  • شرط ترامپ برای کمک به اوکراین
  • پلیس و معترضان گرجستانی در تفلیس درگیر شدند
  • سهم بالای بخش نفت و گاز در رشد اقتصادی کشور
  • مقام نخست طرح عهد خدمت از آن گروه‌های جهادی خوزستان
  • مقام نخست دو دانش آموز تویسرکانی در مسابقات روبوکاپ آزاد کشور