Web Analytics Made Easy - Statcounter

دانشگاه گیلان در رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهان اسلام (ISC) در سال ۲۰۱۹ در بین دانشگاه‌های جامع کشور موفق به کسب رتبه نهم کشوری شد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، دانشگاه گیلان در رتبه بندی دانشگاه‌های جهان اسلام (ISC) در سال ۲۰۱۹ در بین دانشگاه‌های جامع کشور موفق به کسب رتبه نهم کشوری شد.
بر اساس نتایج منتشر شده رتبه بندی دانشگاه‌های جهان اسلام «Islamic World University Ranking» در سال ۲۰۱۹، ۴۳ دانشگاه از ایران در میان ۲۴۸ دانشگاه از ۲۴ کشور در لیست مربوطه حضور دارند که دانشگاه گیلان در میان ۲۳ دانشگاه جامع کشور موفق به کسب رتبه نهم کشوری و رتبه ۱۲۵ - ۱۰۱ در جهان اسلام را به خود اختصاص داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
این در حالی است که دانشگاه گیلان در سال ۲۰۱۸ در بین ۱۶ دانشگاه جامع کشور رتبه دهم این نظام رتبه بندی را به خود اختصاص داده بود.
در رتبه­ بندی دانشگاه ­های جهان اسلام ISC، دانشگاه‌هایی مورد بررسی قرار می‌گیرند که حداقل ۸۰۰ مدرک در طول سه سال اخیر در پایگاه وب آو ساینس (WoS) به ثبت رسانیده باشند. اطلاعات این رتبه‌بندی از پایگاه‌های اطلاعاتی بین المللی USPTO، WoS، Incite گرد‌آوری شده است.
پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) به منظور رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهان اسلام در معیار‌های خود، مهم‌ترین مأموریت دانشگاه‌ها که عبارتند از پژوهش (با وزن ۶۰ درصد)، نوآوری (با وزن ۱۵ درصد)، آموزش (با وزن ۱۰ درصد) و فعالیت‌های بین‌المللی (با وزن ۱۵ درصد) در نظر گرفته و بر این اساس دانشگاه‌های کشور‌های اسلامی را مورد سنجش و ارزیابی قرار می‌دهد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشگاه گیلان رتبه بندی دانشگاه های جهان اسلام رتبه دانشگاههای کشور رتبه بندی دانشگاه های جهان اسلام دانشگاه گیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۲۸۷۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازنگری تعاریف درجه بندی مراتع

به گزارش جام جم انلاین البرز، اصغر بیات مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز با اشاره به اینکه بازنگری در تعاریف درجه بندی مراتع یک ضرورت است و تعاریف گذشته از درجه بندی نتوانسته است شرایط واقعی مراتع را نشان دهد گفت: تعاریف جدید باید به گونه‌ای باشد که ضمن جامع بودن بتواند وضعیت واقعی مراتع را بیان کند.
وی همچنین با اشاره به تبصره یک ماده ۳۱ ق. ح. ب که اجاره مراتع غیر مشجر درجه یک را برای مصارف غیر کشاورزی ممنوع کرده است افزود تعاریف دقیق درجه بندی مراتع می‌تواند زمینه ساز حفاظت از مراتع باشد.

این مقام مسئول ضمن قدردانی از حضور اساتید دانشگاه تهران و موسسه تحقیقات جنگل‌ها و مراتع کشور در این جلسه، استفاده از ظرفیت بخش آموزش و تحقیقات در همفکری و همکاری با بخش اجرایی را دارای اهمیت توصیف کرد.
گفتنی است اساتید دانشکده منابع طبیعی دانشگاه تهران آقایان دکتر ارزانی، دکتر آذرنیوند، دکتر جعفری، دکتر طویلی، آقای دکتر جنیدی از دانشگاه کردستان، سرکار خانم دکتر نادیا کمالی از موسسه تحقیقات جنگل‌ها و مراتع در این جلسه حضور یافته و ضمن بررسی موضوع در خصوص عوامل موثر در درجه بندی مراتع نظرات فنی خود را ارائه کردند.

دیگر خبرها

  • رئیسی: هدف رتبه بندی معلمان افزایش شان و منزلت معلم است (فیلم)
  • اهمیت تلاش برای توسعه پژوهش‌های کاربردی در جهان اسلام
  • نخستین مرکز جامع سرطان در گیلان راه اندازی می‌شود
  • بازنگری تعاریف درجه بندی مراتع
  • افت ۴ پله‌ای رتبه علمی ایران
  • ملاک‌های افزایش شهریه مدارس غیردولتی با رتبه‌بندی آنها
  • ایران رتبه ۱۷ هوش مصنوعی را در جهان دارد
  • مسیر دشوار والیبال ایران برای المپیکی شدن
  • والیبال ایران چگونه المپیکی می‌شود؟
  • اجرای ۱۶ طرح طبقه بندی مشاغل جدید در کارگاه های گیلان