Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار گیلان با اشاره به لزوم بهره‌گیری از ظرفیت‌های سازمان‌های مردم‌نهاد در جلسات مربوط به جوانان گفت: جوانان پرچمدار خدمت‌رسانی به نیازمندان درایام شیوع کرونا هستند. ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۸ استانها گیلان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، ارسلان زارع عصر امروز در جلسه ستاد ساماندهی جوانان در سالن غدیر استانداری گیلان با اشاره به لزوم برگزاری منظم جلسات این ستاد در سطح شهرستان‌ها و کوشش و پیگیری مستمر برای تحقق اهداف آن اظهار داشت: جوان‌گرایی به‌عنوان شعار مبنایی جمهوری اسلامی تلقی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار گیلان با بیان اینکه اعتماد به جوانان در عرصه‌های مختلف از جمله سال‌های دفاع مقدس و تاریخ انقلاب همواره نتایج درخشانی را به‌دنبال داشته است گفت: رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم به نقش تاثیرگذار جوانان اشاره کردند و دولت نیز بیش از پیش به بهره‌مندی از جوانان در جایگاه‌ها و موقعیت‌های گوناگون توجه کرده است.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با اشاره به ضرورت بهره‌گیری از توانایی جوانان مستعد گیلانی در بخش‌های مختلف از جمله بخش مدیریتی افزود: جوانان این روزها دلسوزانه، داوطلبانه و مشتاقانه کمک‌حال کادر درمان و فعالان عرصه سلامت شدند و به‌نوعی پرچمدار خدمت‌رسانی به نیازمندان و زمینه‌ساز تقویت همدلی اجتماعی شدند.

بسیج سمن‌ها، ورزشکاران و جوانان خوزستانی برای تحقق شعار همت جوانانه_ کمک مومنانهآماده سازی و توزیع بسته‌های کمک معیشتی توسط جوانان قمی به روایت تصویرقدردانی نماینده ولی فقیه در لرستان از تلاش گروه‌های جهادی و جوانان انقلابی ‌در کمک به مردم

وی با بیان اینکه هیچ‌گاه از اعتماد به جوانان و میدان دادن به آنان پشیمان نخواهیم شد ابراز داشت: در این مدت گروه‌های مختلف بسیجی، نخبه، طلبه، دانشجو، فعال مدنی و اجتماعی بسیار کوشیدند تا خللی در چرخه خدمت به مردم ایجاد نشود و منشأ اثرات و خدمات فراوانی بودند.

استاندار گیلان با اشاره به ضرورت خودسازی، احسان، همبستگی و نقش‌آفرینی برای افزایش وحدت ملی به‌ویژه در فضای معنوی ماه مبارک رمضان گفت: در راستای برگزاری رزمایش‌ همت جوانانه و کمک مومنانه باید به‌گونه‌ای تلاش شود تا فرد نیازمندی از دریافت بسته‌های کمک معیشتی محروم نشود و طوری‌ تقسیم‌بندی شود که همه خانوارهای نیازمند این کمک‌ها را دریافت کنند.

زارع بررسی مشکلات جوانان را ضروری دانست و تصریح کرد: نتایج اقداماتی که برای برطرف کردن مشکلات جوانان در سال 98 انجام شد باید به‌طور دقیق بررسی شود تا بدانیم که در سال گذشته تا چه حد مشکلات جوانان گیلانی برطرف شده و آسیب‌های اجتماعی تا چه میزان کاهش یافته و یا میزان تسهیلات جذب شده برای جوانان، وام‌های ازدواج، میزان اشتغالزایی و موضوعات دیگر بررسی شود.

وی با اشاره به لزوم بهره‌گیری از ظرفیت‌های سازمان‌های مردم‌نهاد در جلسات و کارگروه‌ها مربوط به جوانان گفت: در خصوص خانه جوان و تمام‌ موضوعات مرتبط با جوانان باید پیگیری مستمر انجام شود و مدیران اجرایی نیز به‌سبب توانمندی‌های جوانان در حوزه‌های مختلف باید بیشتر به این جوانان مستعد اعتماد کنند.

احمد آقایی نیز در این جلسه،‌ با اشاره به نقش جوانان و سمن‌ها در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب در جامعه اظهار داشت: جوانان گیلانی در این رخداد تلخ و در جبهه مقابله با ویروس کرونا همچون گذشته خوش درخشیدند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان با بیان اینکه کمک مومنانه و کمک به دیگر همنوعان همواره در آموزه‌های دینی سفارش شده است گفت: کمک به دیگران و نیازمندان نوعی احسان محسوب شده و یک معامله الهی است که اجر و پاداش عظیمی دارد از طرفی کمک‌های مومنانه در ماه مبارک رمضان نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

آقایی با اشاره به لزوم بهره‌گیری از جوانان در عرصه‌های مختلف خاطرنشان کرد: جوانان توانمند که در عرصه‌های مختلف همچون عرصه تکنولوژی، دانش و فناوری و سایر حوزه‌ها به‌خوبی نقش‌آفرینی می‌کنند یک ظرفیت عظیم محسوب می‌شوند که نیازمند توجه بیشتر هستند و هرچقدر بیشتر به آنان توجه کنیم دِین خود را به آنان اَدا می‌کنیم.‌

آقایی با بیان اینکه توزیع اقلام معیشتی و حمایتی بین نیازمندان توسط جوانان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است تصریح کرد: این تلاش‌های جوانان در عرصه مقابله با کرونا ما را به یاد‌ جوانان و رزمندگانی که در طول هشت سال دفاع مقدس در برابر قدرت‌های استکباری ایستادگی کردند می‌اندازد.

‌معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان نیز در این جلسه با اشاره به توزیع 8 هزار و 800 بسته کمک معیشتی تحت عنوان همت جوانانه و کمک مومنانه در سراسر استان در راستای لبیک به ندای رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: سمن‌هایی که در سطح استان فعال هستند به‌ویژه سمن‌هایی که از اداره‌کل ورزش مجوز فعالیت گرفتند هر کدام تعدادی از این بسته‌ها را تهیه و در اختیار جامعه‌ هدف قرار دهند.

محمود قاسم‌نژاد با بیان اینکه تاکنون هزار و 200 بسته کمک معیشتی در قالب رزمایش همت جوانانه و کمک مومنانه در سراسر استان گیلان توزیع شده است خاطرنشان کرد: سازمان‌های مردم‌نهاد و گروه‌های جهادی در عرصه مقابله با کرونا نقش بسیار جدی ایفا کردند و باید اجازه فعالیت و توسعه آن‌ها در دستور کار قرار دهیم.

وی با اشاره به لزوم افزایش سمن‌های استان برای مقابله بهتر با مشکلات در مواقع‌ بحرانی تصریح کرد: هم‌اکنون در حوزه بحران، امداد و نجات تنها یک سمن در سطح استان داریم و یا در حوزه کشاورزی و زیست محیطی اصلاً سمن نداریم که در مواقع بحرانی کمک‌کننده باشند از این‌رو نیاز به تنوع‌بخشی در حوزه‌ سمن‌ها و تسهیل در صدور پروانه‌های آنان وجود دارد.

 

انتهای پیام/612/ ز

R7877/P/S6,71/CT11

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سازمان های مردم نهاد گیلان با اشاره اشاره به لزوم استاندار گیلان بهره گیری همت جوانانه کمک مومنانه کمک معیشتی سمن ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۲۹۱۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره گیری از ظرفیت‌های منطقه آزاد کیش با هدف خودکفایی مددجویان کمیته امداد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما کیش، قائم مقام کمیته امداد کل کشور گفت: نگاه مدیریت دبیرخانه مناطق آزاد مردمی و مبتنی بر محرومیت زدایی از مناطق آزاد کشور است.

جعفر صباغیان گفت: با تعامل خوب با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، تفاهم نامه‌ای برای بهره گیری از ظرفیت‌ها برای هم افزایی و کمک به نیازمندان به امضا رسید.

وی افزود: براساس تفاهم انجام شده محصولات تولیدی مددجویان کمیته امداد امام خمینی در فضای نمایشگاهی عرضه خواهد شد و مراکز نیکوکاری نیز با همکاری بخش خصوصی درکیش راه اندازی می‌شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش نیز در نشست با قائم مقام کمیته امداد کل کشور با اشاره به میزبانی کیش از ۲ میلیون گردشگر در سال، گفت: حضور گردشگران، ظرفیت مناسب و بازار فروش خوبی برای عرضه محصولات تولیدی مددجویان کمیته امداد فراهم می‌کند.

رحیم سرهنگی، افزود: باید به سمتی حرکت کنیم تا مددجویان توانمند شوند و به خودکفایی برسند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش از ایجاد مراکز نیکوکاری با همکاری خیران و سرمایه گذاران در کیش خبر داد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • دولت نسبت به بهره برداری به موقع سد دیورش رودبار اهتمام دارد
  • کار اصلی مدارس و دانشگاهها؛ تربیت نیروی متخصص متناسب با ظرفیت های استان است
  • بهره‌گیری از ظرفیت استادان در مقوله آراستگی و شئونات رفتاری دانشگاه‌ها
  • رئیسی: حفاظت از محیط‌زیست باید مردمی شود
  • بهره گیری از همه ظرفیت‌ها برای جبران خسارت منطقه امامزاده ابراهیم (ع) شفت
  • بهره گیری از ظرفیت‌های منطقه آزاد کیش با هدف خودکفایی مددجویان کمیته امداد
  • بیش از ۳۰ ساختمان در آتش‌سوزی شفت سوختند
  • برای حل مشکل مسکن کارگران از ظرفیت تعاونی‌ها استفاده شود
  • بهره‌مندی از ظرفیت بسیج سازندگی در مدیریت مصرف انرژی
  • باید از ظرفیت‌های ارزنده جوانان عشایر بیشتر بهره‌مند شویم