Web Analytics Made Easy - Statcounter

پیگیری آموزش دانش‌آموزان مناطق محروم فاقد اینترنت، کمک و همیاری به دانش‌آموزان برای ایجاد بستر آموزشی در قالب کمک مومنانه، افزایش استفاده از ظرفیت صدا و سیما برای آموزش از راه دور و ... در شورای آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد عصر امروز جلسه شورای آموزش و پرورش استان در محل استانداری چهارمحال و بختیاری برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


پیگیری آموزش دانش‌آموزان مناطق محروم فاقد اینترنت، کمک و همیاری به دانش‌آموزان برای ایجاد بستر آموزشی در قالب کمک مومنانه، اجرای امتحانات به صورت حضوری و ایجاد فضای لازم برای برگزاری آزمون‌های دروس نهایی، افزایش برگزاری کلاس‌های آموزشی از طریق صدا و سیمای استان و بررسی وضعیت امکانات دانش‌اموزان برای حضور در کلاس‌های مجازی و آموزش غیرحضوری مورد بحث قرار گرفت.

تهیه محتوای آموزشی ویژه دانش‌آموزان مناطق محروم

ابتدای جلسه فرحناز قائدامینی در خصوص فعالیت‌های انجام شده برای آموزش از راه دور دانش‌آموزان گفت: در حال حاضر تمامی معلمان به صورت هماهنگ تمامی دروس را از طریق نرم‌افزار شاد(شبکه آموزش دانش‌آموزان) و از طریق تهیه فیلم و کلیپ در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌دهند و  به صورت مجازی آزمون می‌گیرند و پیگیر وضعیت آموزش دانش‌آموزان هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: برای تعدادی از دانش‌آموزان مناطق محروم که دسترسی به اینترنت یا گوشی موبایل ندارند، محتوای آموزشی از طریق دی‌وی‌دی‌هایی حاوی فیلم‌های آموزشی تهیه شده و برای آن دسته از دانش‌آموزانی فاقد بستر لازم برای استفاده از دی‌وی‌دی محتوای آموزشی به صورت مکتوب در اختیار آنها قرار می‌گیرد.

وی با تاکید بر اهمیت آموزش دانش‌آموزان و جلوگیری از عقب‌ماندگی درسی آن‌ها گفت: از تمامی مسؤولان حاضر در جلسه خواهشمندیم در مورد ایجاد بستر آموزش مجازی در قالب کمک مومنانه به دانش‌آموزان مناطق محروم و افزایش برنامه‌های صدا سیما برای آموزش دروس نهایی و همچنین رساندن اینترنت به روستاها عنایت بیشتری داشته باشند.

بیش از 172 هزار دانش‌آموز تحت پوشش آموزش از راه دور

در ادامه فیروز عسگری آماری از وضعیت دانش‌آموزان استان ارائه داد و گفت: در حال حاضرمجموع کل دانش‌آموزان استان 207 هزار دانش‌آموز است که به غیر از پیش دبستانی‌ها و دانش‌آموزان بزرگ‌سال ۱۷۲ هزار و 188 نفر تحت آموزش از راه دور قرار گرفته‌اند.

معاونت آموزش آموزش و پرورش استان ادامه داد: از این تعداد ۱۱۰ هزار و 43 نفر از طریق فضای مجازی وشبکه آموزشی شاد تحت آموزش مجازی قرار گرفته‌اند و برای سایر دانش‌آموزان که عموما در مناطق محروم استان زندگی می‌کنند، تعداد ۷هزار و 750 نفر دارای بستر لازم برای برای مشاهده فیلم از طریق دی‌وی‌دی بودند که در حال توزیع فیلم‌ها هستیم و مابقی که تعداد ۵۱ هزار و 289 دانش‌آموز هستند محتوای مکتوب آموزشی تهیه شده و در اختیار آن‌ها قرار خواهد گرفت.

خرید تلفن همراه برای دانش‌آموزان مناطق محروم در قالب کمک مومنانه

در آخر جلسه اقبال عباسی گفت: شیوع ویروس کرونا خسارت‌های زیادی به کشور وارد کرده اما این تهدید فرصتی را برای ایجاد یک بستر الکترونیکی در همه حوزه‌ها اعم از آموزش، فرهنگ، خدمات و غیره را مهیا کرده است.

استاندار چهارمحال و بختیاری ادامه داد: با توجه به این مسئله که حدود 40 درصد از دانش‌آموزان استان که عموما در مناطق محروم فاقد اینترنت زندگی می‌کنند یا فاقد گوشی همراه هستند می‌توان از ۳ طریق تقویت زیرساخت‌های ارتباطی برای دسترسی به اینترنت، کمک به خانواده‌های محروم برای خرید تلفن همراه از طریق کمک‌های مومنانه و پرداخت تسهیلات به خانواده‌های کم‌بضاعت و محروم  برای تهیه بستر آموزش مجازی به این دانش‌آموزان کمک کرد.

وی تاکید کرد: هرچه زودتر جلسه‌ای با حضور پرسنل آموزش و پرورش، سازمان فناوری ارتباطات، صدا و سیما، راهداری و مدیریت زیرساخت تشکیل شود و برای رفع مشکلات اینترنت‌رسانی به مناطق محروم و روستاها برنامه‌ریزی شود تا دانش‌آموزان این مناطق نیز با همیاری و همکاری همه دستگاه‌ها بتوانند از آموزش مجازی بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/3339/م

منبع: فارس

کلیدواژه: آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری مناطق محروم استاندار دانش آموزان مناطق محروم قالب کمک مومنانه چهارمحال و بختیاری آموزش دانش آموزان آموزش از راه دور آموزش و پرورش آموزش مجازی بستر آموزش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۲۹۶۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت آموزش‌های مهارتی نیازمند توسعه زیرساخت ها است

به گزارش خبرنگار مهر، فرزاد مخلص الائمه، عصر شنبه در نشست شورای آموزش و پرورش استان مرکزی اظهار کرد: این استان از حیث کیفیت و کمیت هنرستان‌های جوار صنعت، برترین استان کشور است و با ورود به هنرستان‌های جوار صنعت، موجی از انرژی دانش آموزان و معلمان دریافت می‌شود.

وی افزود: برگزاری امتحانات نهایی در سه پایه دبیرستان در سال جاری یکی از مهمترین رویدادهای آزمونی تاریخ کشور است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

استاندار مرکزی از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به عنوان راه نجات کشور یاد کرد و گفت: تقویت آموزش مهارتی در نظام آموزش و پرورش در گرو تأمین توسعه زیرساخت‌ها و تقاضا محوری است.

استاندار مرکزی با اشاره به برگزاری نمایشگاه مشاغل مرتبط با هنرستان‌های استان مرکزی افزود: این نمایشگاه در انتخاب رشته دانش آموزان برای ورود به هنرستان بسیار تأثیرگذار خواهد بود و امید است شمار برگزاری این نمایشگاه‌ها در این استان افزایش یاید.

کد خبر 6090418

دیگر خبرها

  • بیش‌از ۲۷ میلیون مکالمه رومینگ ملی
  • توسعه زیرساخت های آموزشی در استان سمنان/ افتتاح ۱۴ چمن مصنوعی
  • تشکیل قرارگاه عدالت آموزشی با هدف توزیع متوازن امکانات در همه مدارس
  • تقویت مدارس دولتی با اولویت مدارس دولتی مناطق حاشیه‌ای
  • علت افت تحصیلی دانش‌آموزان در آزمون‌های نهایی چیست؟ + تاریخ برگزاری امتحانات
  • ساخت فضاهای آموزشی در مناطق محروم شهرستان دیر
  • تقویت آموزش‌های مهارتی نیازمند توسعه زیرساخت ها است
  • تقویت هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای از اولویت‌های جدی ما است
  • آیین‌نامه توسعه و تقویت مهارت‌آموزی دانش‌آموزان تصویب شد
  • آزمون‌های نهایی مبتنی بر ارزشیابی از یادگیری است