Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-05-02@06:40:47 GMT

قیمت هر کیلو مرغ ۱۱ هزار و ۲۵۰ تومان شد

تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۳۰۰۶۲

عظیم حجت عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران، از کاهش قیمت مرغ در بازار خبر داد و گفت: امروز قیمت هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۷ هزار و ۸۰۰ تومان و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی ۱۱ هزار و ۲۵۰ تومان است.

به گفته وی، قیمت کنونی هر کیلو مرغ زنده نسبت به اواخر هفته گذشته ۱۰۰ تومان و مرغ گرم ۲۰۰ تومان کاهش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت ادامه داد: با توجه به حجم مرغ‌های تولیدی مانده در سالن‌ها مربوط به دوره گذشته و ازدیاد عرضه در برابر تقاضا، قیمت مرغ در بازار کاهش یافته است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه کشش چندانی برای خرید در بازار وجود ندارد، بیان کرد: علی رغم آغاز ماه مبارک رمضان و واریز حقوق، همچنان به سبب نبود تقاضا با افت قیمت در بازار مواجه هستیم.

وی درباره قیمت مرغ طی روز‌های آتی در بازار گفت: تا زمانیکه وزارت جهاد کشاورزی، مدیریت تولید جوجه یکروزه را به طور جدی اجرا نکند، روند زیان مرغداران ادامه خواهد یافت.

به گفته حجت، با توجه به تسهیل در عرضه نهاده طی چند روز اخیر و آغاز خرید پشتیبانی امور دام و جمع آوری مرغ سایز از ابتدای امسال تا حدودی از فشار مرغداران طی ۱۰ روز اخیر کاسته است که با استمرار این روند بازار به تعادل خواهد رسید.

عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی درباره آینده قیمت مرغ در ماه رمضان گفت: در اواسط هفته‌گذشته قیمت مرغ ۱ تا ۲ درصد کاهش یافت که با ازدیاد نسبی تقاضا پیش بینی می‌شود که قیمت مرغ زنده به ۸ هزار تومان و مرغ گرم ۱۲ هزار تومان برسد.

وی درباره تاثیر شیوع ویروس کرونا بر بازار مرغ اظهار کرد: با توجه به اظهار نظر مسئولان مبنی بر تاثیر ویروس کرونا بر کاهش مصرف و قیمت مرغ انتظار می‌رود که در امر جوجه ریزی مدیریت صورت گیرد تا روند فعلی افت قیمت در بازار استمرار نیابد.

نابسامانی بازار نهاده‌های دامی ادامه دار شد

این مقام مسئول با اشاره به اینکه اختلاف قیمت مصوب نهاده دامی با بازار آزاد بسیار بالاست، بیان کرد: هم اکنون قیمت هر کیلو ذرت در بازار آزاد بسته به کیفیت ۲ هزار تا ۲ هزار و ۵۰۰ تومان و کنجاله سویا ۴ هزار تومان است، در حالیکه قیمت هر کیلو ذرت در بنادر یک هزار و ۵۰۰ تومان و کنجاله سویا ۲ هزار و ۴۰۰ تومان است.

به گفته وی، با استمرار عرضه نهاده دامی از سوی پشتیبانی امور دام و بخش خصوصی پیش بینی می‌شود تا هفته آینده قیمت در بازار تقلیل یابد.

حجت با اشاره به اینکه قیمت جوجه یکروزه در بازار همچنان پایین است، بیان کرد: با کاهش قیمت نهاده‌های دامی، استقبال مرغداران برای خرید جوجه و تداوم جوجه ریزی پیش بینی می‌شود که قیمت جوجه یکروزه به نرخ متعادل در بازار برسد.

وی قیمت هر کیلو مرغ زنده با احتساب سود منطقی برای مرغدار را ۹ هزار و ۵۰۰ تومان و مرغ آماده به طبخ ۱۴ هزار تومان اعلام کرد.

عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی در پایان تصریح کرد: با توجه به افزایش هزینه‌های کارگری و نوسان نرخ نهاده‌ها انتظار می‌رود که مسئولان تنظیم بازار هر چه سریع‌تر قیمت واقعی مرغ را اعلام کنند، در غیر این صورت بلاتکلیفی صنعت ضربه مهلکی به اقتصاد کشور وارد می‌کند.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: قیمت هر کیلو کیلو مرغ تومان و مرغ هزار تومان قیمت مرغ مرغ زنده ۲ هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۳۰۰۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت طلا در بازار امروز ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۳ درصد کاهش به ۲۲۸۳ دلار و ۲۳ سنت رسید.

به گزارش تسنیم، قیمت طلا در معاملات روز چهارشنبه در آسیا کاهش یافته است که یکی از دلایل آن می‌تواند نشانه‌هایی از وضع سیاست‌های سختگیرانه پولی توسط فدرال رزرو در اجلاس امروز باشد.

کاهش تقاضا برای طلا به عنوان یک پشتوانه ایمن در بحبوحه آرام شدن تنش‌های ژئوپلیتیکی در دنیا قیمت طلا را نسبت به اوج ماه آوریل پایین آورده و آن را در برابر سیاست نرخ بهره بالای بانک مرکزی آمریکا آسیب پذیر کرده است.

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۳ درصد کاهش به ۲۲۸۳ دلار و ۲۳ سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک کاهش ۰.۳۸ درصدی به ۲۲۹۴ دلار و ۱۰ سنت رسیده است.

تمرکز سرمایه‌گذاران در حال حاضر به نتیجه اجلاس دو روزه فدرال رزرو معطوف شده که قرار است امروز منتشر شود. انتظار می‌رود بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره را بدون تغییر نگه دارد.

اما برخی پیش‌بینی می‌کنند جروم پاول رئیس فدرال رزرو با توجه به نرخ بالای تورم، سیاست‌های سختگیرانه‌ای را پیشنهاد دهد.

بالا رفتن تورم باعث شده تاجران انتظار خود از کاهش زود هنگام نرخ بهره را پایین بیاورند. در حال حاضر پیش بینی می‌شود بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره را اولین بار در ماه سپتامبر کاهش دهد.

نرخ بالای بهره به ضرر طلاست، چون هزینه نگهداری آن را به عنوان یک سرمایه غیر سودده افزایش داده و تمایل برای خرید این فلز گرانبها را پایین می‌آورد.

ارزش دلار هم افزایش یافته و به بالاترین رقم طی ۶ ماه گذشته رسیده است. بالا رفتن ارزش دلار خرید طلا برای دارندگان سایر ارز‌های دنیا گرانتر کرده و تمایل برای آن را پایین می‌آورد.

در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با ۰.۰۱ درصد کاهش به ۲۶ دلار و ۶۵ سنت رسید و پلاتین با یک کاهش ۰.۲۶ درصدی ۹۳۵ دلار و ۴۳ سنت معامله می‌شود.

دیگر خبرها

  • قیمت جدید تخم‌مرغ اعلام شد
  • صادرات تخم مرغ به ۳۰ هزارتن رسید
  • نگاهی به بازار تخم مرغ در اردیبهشت ماه
  • قیمت طلا در بازار امروز ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • توزیع روزانه میوه و صیفی در میدان مرکزی به ۲۲ هزار تن رسید
  • قیمت نفت چند دلار شد؟
  • قیمت مصوب انواع میوه اعلام شد/ جدول قیمت
  • اعلام قیمت عمده انواع میوه و سبزی+جدول
  • قیمت جدید گوشت و مرغ دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۲/۱۰