Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-29@01:58:20 GMT

نکاتی ساده برای داشتن قلب سالم

تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۳۰۴۷۵

ده نکته را که از مبتلا شدن به بیماری‌های قلبی جلوگیری می‌کند به صورت کوتاه و مفید برای شما جمع‌آوری کرده‌ایم. ناطقان: با رعایت تنها ده نکته می‌توان از مبتلا شدن به بیماری‌های قلبی در امان بود. این نکات را که به صورت کوتاه و مفید ارائه شده است با دقت بخوانید و تا حد زیادی بدن خود را سلامت نگه دارید.
حرکات سالم انجام دهید

حداکثر ۵ روز در هفته به مدت ۳۰ دقیقه حرکات ورزشی انجام دهید؛ شما می‌توانید آن را به ۱۰ دقیقه نیز تبدیل کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آن را به هر راهی که می‌توانید انجام دهید، مثلاً برای رفتن به سر کار از دوچرخه استفاده کنید.
سیگار را ترک کنید

سیگار کشیدن یکی از علت‌های اصلی انسداد شریان‌های قلب و بیماری‌های مربوط به آن است. شما با ترک سیگار خطر سکته قلبی را به نصف افراد سیگاری می‌رسانید.
وزنتان را کنترل کنید

بالا بودن وزن، خطر مبتلا شدن به بیماری‌های قلبی را به شدت بالا می‌برد. به رژیم غذایی متعادل که شامل چربی‌های کم و استفاده زیاد از میوه‌ها و ورزش فراوان است روی آورید.

نکاتی ساده و ضروری برای داشتن قلب سالم
از ۵ سهم استفاده کنید

در هر روز از ۵ سهم میوه و سبزیجات استفاده کنید. به مربای صبحانه خود میوه خشک اضافه کنید و به سس پاستایتان سبزیجات اضافه کنید.
روغن ماهی بخورید

ماهی اسقومری ماهی ساردین و تن ماهی تازه و سالمون منشأ اصلی و سرشار از امگا۳ هستند که می‌تواند از قلب شما در برابر بیماری‌ها محافظت کند.
از استرس دوری کنید

اگر شما تحت فشار هستید ذهنتان را با راه رفتن پاک کنید. این کار افکار شما را متمرکز می‌کند و برای کم شدن تنش به شما کمک می‌کند. اگر این راه رفتن تندتند باشد جزء فعالیت‌های روزانه‌تان هم حساب می‌شود.
از خوردن روغن‌های اشباع دوری کنید

تغییرات کوچک در رژیم غذایی‌تان می‌تواند اثرات بسیار مثبتی روی سلامت شما داشته باشد. به جای شیر‌های پرچرب از شیر‌های نیم‌چرب استفاده کنید. از گوشت استفاده نکنید و غذا‌های آب‌پز و بخارپز را به غذا‌های سرخ‌شده و کبابی ترجیح دهید.

برچسب روی محصولات غذایی را بخوانید

برچسب روی محصولات را بخوانید تا متوجه شوید که هر کدام دارای چه موادی است تا بتوانید برای اینکه سالم‌تر زندگی کنید، انتخاب بهتری انجام دهید. منبع: باشگاه خبرنگاران برچسب ها: نکات ساده ، قلب سالم ، بیماری ها

منبع: ناطقان

کلیدواژه: نکات ساده قلب سالم بیماری ها استفاده کنید انجام دهید بیماری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۳۰۴۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا برای کاهش ‌وزن‌ نباید سراغ «پیکرتراشی» بروید؟

ایسنا/خوزستان یک فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی گفت: اگر فردی احساس چاقی می‌کند یا از وزن خود رضایت ندارد به هیچ عنوان نباید به فکر عمل جراحی پلاستیک زیبایی باشد بلکه قبل از آن باید به همکاران متخصص تغذیه یا متخصصان چاقی مراجعه کند و در نهایت پس از کاهش وزن و رسیدن به وزن ایده‌آل، به جراح پلاستیک مراجعه کند.

سید صاحب حسینی‌نژاد در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به تمایل به انجام عمل‌های زیبایی از جمله پیکرتراشی اظهار کرد: در حال حاضر عمل‌های زیبایی به ویژه پیکرتراشی در سطح جامعه بسیار فراگیر شده است در حالی که باید توجه شود این جراحی‌ها، عمل‌های درمانی هستند؛ همان طور که افراد برای بسیاری از بیماری‌ها مانند بیماری قلبی و گوارشی به پزشک مراجعه می‌کنند باید برای انجام عمل‌های زیبایی نیز به پزشک مربوطه مراجعه کنند.

وی افزود: در مدت آموزش جراحی پلاستیک و زیبایی به جراحان فوق تخصص، آموزش‌هایی ارائه می‌شود تا بسیاری از مراجعه‌کنندگان را از انجام عمل‌ها منصرف کنند. یادمان باشد که فرد برای انجام عمل زیبایی به ویژه پیکرتراشی باید از هر نظر در سلامت کامل عمومی باشد. به هیچ عنوان نباید دیابت داشته باشد و در صورت داشتن این بیماری، باید دیابت کنترل شده باشد. همچنین فرد نباید بیماری تیروئید داشته باشد و در صورت داشتن این بیماری، باید کنترل شده باشد.

این فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی بیان کرد: زمانی که فردی به یک پزشک فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی مراجعه می‌کند باید ارزیابی‌های قبل از عمل برای وی انجام شود. به طور مثال فاکتورهای خون، دیابت، تیروئید، کبد و کلیه بررسی شود و فرد باید از هر نظر در سلامت کامل باشد یا بیماری وی تحت کنترل باشد.

حسینی‌نژاد عنوان کرد: پیکرتراشی شامل آبدومینوپلاستی، لیپوساکشن و لیپوماتیک است. لیپوماتیک‌ها، جراحی‌هایی هستند که تنها تجمع موضعی و کوچک چربی در سطح بدن را برطرف می‌کنند اما لیپوساکشن بسیار فراگیرتر است و چربی‌های قسمت‌های مختلف بدن را تخلیه می‌کند.

وی افزود: آبدومینوپلاستی نیز یک عمل جراحی است که بر لیپوساکشن افزوده می‌شود. در این جراحی، شاخص توده بدنی برای شروع عمل‌های پیکرتراشی بسیار مهم است و فردی که تحت این جراحی قرار می‌گیرد باید شاخص توده بدنی مناسبی داشته باشد و دچار چاقی‌های مفرط نباشد.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با بیان اینکه عمل‌های جراحی پلاستیک برای کاهش وزن نیستند، گفت: اگر فردی احساس چاقی می‌کند یا از وزن خود رضایت ندارد به هیچ عنوان نباید به فکر عمل جراحی پلاستیک زیبایی باشد بلکه قبل از آن باید به همکاران متخصص تغذیه یا متخصصان چاقی مراجعه کند و در نهایت پس از کاهش وزن و رسیدن به وزن ایده‌آل، به جراح پلاستیک مراجعه کند.

وی افزود: تاکید می‌شود کسانی که عمل‌های زیبایی انجام می‌دهند خود را به عنوان بیمار فرض کنند بنابراین بیمار حتما باید به پزشک مراجعه کند و به جز پزشکان دوره‌دیده جراحی پلاستیک که در عمل‌های سخت تبحر دارند، نباید به فرد دیگری مراجعه کرد.

حسینی‌نژاد گفت: جراحی‌های پیکرتراشی با عارضه و مرگ و میر همراه هستند. اگر فردی از نظر سلامت عمومی و ایمنی در شرایط مناسب و ایده‌آل نباشد شانس آسیب، عارضه و مرگ و میر برای وی وجود دارد بنابراین تاکید می‌شود برای انجام جراحی به متخصص جراحی پلاستیک مراجعه شود تا همه جنبه‌های عمومی بررسی و سنجیده شود.

وی افزود: کارهای زیبایی باید توسط پزشک متخصص زیبایی انجام شود و کلینیک‌های زیبایی یا کسانی که در این خصوص فعالیت دارند، صلاحیت انجام این کار را ندارند. این عمل‌ها توام با عارضه و مرگ و میر هستند و فرد باید در شرایط بسیار مناسب جراحی شود. 

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • انواع اتصالات لوله داربستی و نکاتی که باید بدانید
  • تأمین سلامت افراد مهم‌ترین رکن پیشرفت جامعه‌
  • ۱۰ راهکار ساده برای رفع بوی بد دهان
  • غربالگری نوزاد چیست؟ بهترین زمان آزمایش غربالگری
  • تعاملات دستگاه‌ برای برگزاری انتخابات سالم افزایش یابد
  • افزایش تعاملات دستگاه‌ها برای برگزاری انتخابات سالم و رقابتی
  • چرا برای کاهش وزن نباید سراغ «پیکرتراشی» بروید؟
  • چرا نباید سراغ «پیکرتراشی» بروید؟
  • چرا برای کاهش ‌وزن‌ نباید سراغ «پیکرتراشی» بروید؟
  • فرمولی ساده برای اینکه هرگز به آلزایمر مبتلا نشوید