Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@04:00:49 GMT

۱۱۵۰ سبدموادغذایی بین نیازمندان چابهار توزیع شد

تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۳۰۵۰۳

۱۱۵۰ سبدموادغذایی بین نیازمندان چابهار توزیع شد

حسن تاوانه روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: علاوه بر کمک های اهدا شده همچنین در شرایط ویروس کرونا ۱۱ هزار و ۵۷۱ عدد ماسک، ۱۰۰جفت دستکش و ۱۵۳ لیتر مواد شوینده نیز توزیع و نسبت به گندزدایی و ضدعفونی منزل یکهزار و ۵۰۰ خانوار از ساکنان محلات مختلف اقدام شده است.

وی بیان کرد: اطلاع رسانی وآگاهی بخشی چهره به چهره ۱۵ هزار نفر از جامعه هدف و ساکنان محلات یادشده از ویروس کرونا و استفاده از ظرفیت نخبگان بهزیستی جهت اطلاع رسانی برای ماندن درخانه، جمع آوری ۲۰۰ نفر از معتادان متجاهر و تحویل به کمپ های ترک اعتیاد، پرداخت هزینه آن باهمکاری فرمانداری و دادستان از دیگر اقدامات بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: آموزش مربیان و کارشناسان برای اجرای رعایت فاصله گذاری اجتماعی، تب سنجی باهمکاری شبکه بهداشت برای کنترل مسافران، ضدعفونی وگندزدایی خودپردازها و پاتوقها و کمپ های ترک اعتیاد، تشکیل تیم نظارت متشکل از کارشناسان برای رعایت فاصله اجتماعی در اماکن و کمپ های ترک اعتیاد، توزیع ۲۳۰ جفت کفش والبسه به کودکان کار وخیابان برای ماندن درخانه و توزیع ۱۰۰بسته حمایتی موادغذایی بااستفاده از ظرفیت خیرین و سپاه به مناطق آسیب پذیر در قالب طرح کمک مومنانه از دیگر فعالیت ها بوده است.

 رییس اداره بهزیستی شهرستان چابهار ادامه داد: تولید ماسک با استفاده از ظرفیت جامعه هدف، ضدعفونی وگندزدایی محیط اداره و مهمانسرا و باشگاه مثبت و کمپ های ترک اعتیاد ماده ۱۵ و شلترها و مراکز دولتی و غیردولتی زیرمجموعه درطول مدت ویروس کرونا ۲ بار از اقدامات انجام شده است.

تاوانه ادامه داد: همچنین در طول ماه مبارک رمضان توزیع ۲ هزار بسته حمایتی از ظرفیت خیرین و ۵۰۰ بسته کمک سازمان بهزیستی در قالب طرح مومنانه به خانواده های تاچهار نفره ۳۰۰ هزار تومان  و بالای چهار نفر ۵۰۰ هزار تومان به مددجویان و معلولان پشت نوبت اختصاص یافته که پرداخت خواهد شد.

چابهار از توابع استان سیستان و بلوچستان در ۶۳۵ کیلومتری جنوب زاهدان مرکز این استان و در ساحل دریای مکران (عمان) قرار دارد.

برچسب‌ها ویروس کرونا سیستان و بلوچستان چابهار اداره کل بهزیستی استان سیستان و بلوچستان سازمان بهزیستی کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا سیستان و بلوچستان چابهار سازمان بهزیستی کشور ویروس کرونا سیستان و بلوچستان چابهار سازمان بهزیستی کشور کمپ های ترک اعتیاد ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۳۰۵۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمع آوری 276 معتاد متجاهردر استان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکزکردستان،معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان با انتقاد از عملکرد کمپ های ماده 16 استان و چرخه مالی معیوب آنها از اداره کل بهزیستی استان خواست تا نظارتهای بیشتری بر فعالیت این کمپ ها اعمال شود.

رمضانی غربالگری در کمپ ماده ۱۶ سنندج را ضعیف ارزیابی کرد و گفت: دانشگاه علوم پزشکی در این زمینه با جدیت ورود کند تا شاهد انتقال بیماری بین معتادان متجاهر نباشیم.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان هم یکی از دغدغه‌ها در بحث مبارزه با مواد مخدر را کودکان بدسرپرست یا بی سرپرست دانست و گفت: این قشر از جامعه به شدت در معرض آسیب هستند و باید اقدامات پیشگیرانه در این زمینه صورت گیرد.

جباری در ادامه تاکید کرد: برخی کمپ‌های ترک اعتیاد از لحاظ مصالح بکار گرفته در ساخت آن، استاندارد نیستند که باید برای اصلاح آن اقدام شود.

در این جلسه عسکری فرماندار سنندج هم با اشاره به راه اندازی سامانه سرا در سنندج در سال گذشته گفت: پارسال 75 نفر سال گذشته بعد از ترخیص از کمپ ماده 16 در سامانه سرا مستقر شدند.

دارابی جانشین فرمانده انتظامی کردستان نیز عنوان کرد: از ابتدای امسال تاکنون 276 معتاد متجاهر در استان جمع آوری و تحویل کمپ‌های ترک اعتیاد شدند که 22 نفر آنان سابقه سرقت داشتند.

محمد پناه دبیر شورای هماهنمگی مبارزه با مواد مخدر استان نیز در این جلسه با بیان اینکه کردستان در صدر استانهای کشور درحوزه مقابله و پیشگیری از مواد مخدر کشور است گفت : سازمان های مردم نهاد ظرفیت خوبی برای اطلاع رسانی و پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر می باشند.

دیگر خبرها

  • جمع آوری 276 معتاد متجاهردر استان
  • جمع آوری ۵۶۰ میلیارد ریال زکات در خوزستان
  • توزیع ۵۰۰ بسته پوشاک در میان فقرا و نیازمندان کردستانی
  • ۱.۶ میلیارد ریال بسته معیشتی در شاهرود توزیع شد
  • توزیع ۵۰۰ بسته پوشاک در بین فقرا و نیازمندان کردستانی
  • زنجیره تولید دارو در البرز باید توسعه یابد
  • رویداد ملی نوآوری اجتماعی در پیشگیری از اعتیاد برگزار می‌شود
  • توزیع پوشاک بین مددجویان بهزیستی یزد
  • توزیع 40 هزار اقلام توانبخشی بین معلولان خراسان جنوبی
  • ۴۰ درصد متکدیان مشهد معتاد هستند