Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-05-06@19:08:11 GMT

آیا زنان بحران کرونا را بهتر مدیریت کرده‌اند؟

تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۳۰۶۴۷

صراط:

گاردین امروز در نوشتاری با عنوان «آیا حاکمان زن در مدیریت بحران کرونا موفق‌ترند؟ » نوشتند: از آلمان تا نیوزلند و از دانمارک تا تایوان، زنان، بحران کرونا را با اعتماد به نفس مدیریت کرده‌اند. بسیاری از کشورها مانند ویتنام، چک، یونان و استرالیا که مردان در راسشان هستند به خوبی عمل کرده‌اند ولی مدیریت تنها معدودی از حاکمان زن سوء بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایرنا در بخش هایی از مقاله گاردین با اشاره به عملکرد سرانی همچون جاسیندا آردن نخست وزیر ۳۹ ساله نیوزلند که با پخش زنده ویدئوهایی در فضای مجازی از مردم می‌خواهد تا در خانه بمانند و جان دیگران را نجات دهند یا آنگلا مرکل صدراعظم آلمان که ویدئوی توضیحات وی در مورد کنترل شیوع ویروس کرونا میلیون‌ها بار در فضای مجازی دید شده و همچنین مت فردریکسن و ارنا ولبرگ نخست وزیران دانمارک و نروژ که توانسته‌اند با قاطعیت مرزها را بسته و اماکن عمومی را برای کاهش شیوع کرونا تعطیل کنند، آمده است:

استنتاج ما از این عملکرد هر چه باشد، متخصصان هشدار می‌دهند در حالیکه زنان در میان کشورهایی که بحران را به خوبی مدیریت کرده‌اند، به نحو نامتناسب و تا حد نسبتن حیرت آوری جلوه کرده‌اند، تفکیک سران مرد و زن دولت‌ها در دسته بندی‌های مشابه الزامن مفید نیست.

شاید عوامل پیچیده‌ای در کار باشد. کاتلین گرسون (Kathleen Gerson) استاد جامعه شناسی دانشگاه نیویورک متذکر شد که احتمال انتخاب سران زن در فضای سیاسی‌ای که دولت از حمایت نسبی و اعتماد برخوردار باشد، بیشتر است که در این حالت تفاوت خاصی میان زن و مرد نیست.

به گمان گرسون، علاوه بر این ممکن است برای مردان دشوارتر باشد که از کلیشه‌های رفتاری‌ای که از آنها در کسوت ریاست انتظار می‌رود، عدول کنند. به دلیل آنکه حاکمان برتر، قوی، قاطع و قادر به بروز عواطف هستند، زنان شاید بتوانند به نحوی عمل کنند که نمایانگر آن باشد که این خصائص ناقض یکدیگر نبوده و مکمل هم و لازمه یک حکمرانی خوب هستند.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: بحران کرونا روزنامه انگلیسی گاردین صراط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۳۰۶۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار سیلابی شدن مسیل‌ها در تهران

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران از صدور هشدار زرد هواشناسی برای چهار روز آینده در این استان خبر داد و گفت: شهروندان از حضور در ارتفاعات و حاشیه رودها بپرهیزند.  

به گزارش مشرق، با اعلام استانداری تهران، حامد یزدی مهر، بعدازظهر یکشنبه از صدور هشدار زرد هواشناسی مبنی بر وقوع فعالیت متناوب سامانه بارشی و وزش باد شدید از ظهر دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ماه تا روز پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ماه خبر داد و اظهار کرد: در مدت مذکور، وقوع مخاطراتی نظیر بارش باران، رگبار و رعد و برق برای همه استان تهران به ویژه نیمه شمالی و ارتفاعات پیش‌بینی شده است.

یزدی مهر در مورد لغزندگی جاده‌ها، آب گرفتگی بعضی معابر و اختلال در ترددها، به ویژه در نیمه شمالی استان هشدار داد و گفت: احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها وجود دارد لذا از همه مردم استان تهران و گردشگران احتمالی می‌خواهیم ضمن عدم توقف در بستر مسیل‌ها از حاشیه رودخانه فاصله بگیرند.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران در رابطه با وقوع مه و محدودیت دید در گردنه‌های کوهستانی نیز هشدار داد و گفت: با توجه به هشدار زرد صادر شده، امکان لغزش سنگ و ریزش بهمن در ارتفاعات بالادست دور از انتظار نیست لذا از همه عزیزانی که قصد تردد در مناطق کوهستانی را دارند می‌خواهیم در صورت عدم ضرورت از تردد در این محورها خودداری کنند.

وی توصیه اکید کرد که از فعالیت‌های کوه نوردی به ویژه صعود به ارتفاعات بالادست در مدت مذکور خودداری شود و با توجه به احتمال وقوع باد شدید در مدت یاد شده در نیمه جنوبی، غربی و ارتفاعات شرقی در فعالیت‌های عمرانی احتیاط و از تردد کنار سازه‌های نیمه‌کاره پرهیز شود.

یزدی مهر بر ضرورت استحکام سازه‌های موقت و سست مانند داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی و پاک سازی دهانه پل‌ها لایروبی کانال‌ها و نهرها و آماده سازی و راه اندازی سامانه‌های ضد تگرگ و سایر تجهیزات برای آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی تاکید و عنوان کرد: به همه بهره‌برداران و پیمانکاران عرصه منابع طبیعی و آبخیزداری توصیه می‌شود تمهیدات لازم را در مورد هشدار صادر شده بیاندیشند.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران از ابلاغ هشدار زرد صادر شده توسط هواشناسی به همه دستگاه‌های اجرایی و امدادی عضو ستاد مدیریت بحران خبر داد و گفت: با توجه به هشدار ابلاغی، مدیریت بحران تا پایان فعالیت سامانه‌های مذکور در آماده باش خواهد بود.

دیگر خبرها

  • مدیریت بحران اردبیل در آماده باش کامل
  • استان سمنان در فهرست شهرهای پر تنش آبی کشور
  • مشاوران شما بیت‌هایی بهتر از شاهنامه را می‌توانستند پیدا کنند
  • واکنش تند رضا عنایتی به توهین هوادار سپاهانی به زنان
  • هشدار سیلابی شدن مسیل‌ها در تهران
  • جنجال شعرخوانی علم الهدی درباره منیژه از شاهنامه | لااقل بیت هایی بهتر پیدا می‌کردید
  • جنجال شعرخوانی علم الهدی درباره منیژه از تریبون نماز جمعه /مشاوران شما بیت هایی بهتر از شاهنامه را می توانستند پیدا کنند
  • سفال کلپورگان هنری زیبا از بانوان سیستان وبلوچستان
  • گزارش آخرین وضعیت سیل در خراسان‌جنوبی 
  • در زمانه ای که حکومت حاکمان به نام دین بود، امام صادق (ع) چه کردند؟