Web Analytics Made Easy - Statcounter

فاطمه غفوری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه نباید کوتاهی‌های خودمان در حوزه کسب و کارها و فعالیت‌های اقتصادی را به پای کرونا بنویسیم، افزود: در صورت همسو نشدن با راهبردهای تحقق شعار سال (جهش تولید)، تا پایان سال جاری فقط مصرف کننده این شعار در سخنرانیهایمان خواهیم بود و فرصتی برای تکرار تجربه‌های تلخ وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به بسته‌های معیشتی قشر آسیب‌پذیر و بسته‌های حمایتی کسب و کارها اشاره کرد و گفت: همه ما می‌دانیم آنچه اقتصاد ایران و همه بازارها را در سال جاری تحت تاثیر قرار می‌دهد، نرخ تورم و میزان وابستگی تولید و خدمات به نرخ ارز است، بنابراین به جای تمرکز و رصد کردن بر نرخ ارز، بهتر است که چاره‌ای به حال نرخ تورم کرده تا تمامی بازارها پیرو آن حرکت کنند.

غفوری تاکید کرد: اگر طبق پیش‌بینی‌ها در سه ماهه اول سال جاری، بحران بیماری کرونا تمام نشود و تا پایان سال میهمان ناخوانده ما باشد، بنگاه‌ها و کسب و کارها در برآورد سطح درآمدها، هزینه‌ها، میزان تولید و فروش‌، میزان سرمایه در گردش و نرخ  فروش با پیچیدگی‌های جدی روبرو خواهند شد و تمام فعالیت‌های عملیاتی و نرخ سود و بنگاه‌ها را متاثر خواهد کرد.

این فعال حوزه اقتصادی تصریح کرد: اگر این اتفاق بیافتد، نباید انتظار رشد مثبت در صنعت را داشته باشیم و شاید بزرگترین ضرر را در بخش‌های خدماتی مانند خطوط هوایی، خدمات رفاهی، حوزه گردشگری، رستوران و کافه‌ها، مراکز تفریحی و ورزشی،  حوزه پوشاک، صنوفی چون کالاهای لوکس غیره خواهیم داشت و  از طرف دیگر بخش‌هایی چون مواد غذایی، دارو و بهداشت و شوینده‌ها و صنعت بیمه و فناوری اطلاعات و دیجیتال و برخی استارتاپ‌ها، با سال امیدبخش تری همراه خواهند شد.

غفوری با بیان اینکه اگر مدیران بنگاه‌های اقتصادی خودشان را برای شرایط بدتر آماده نکنند، عواقبی چون برون رفت از کسب و کار را خواهند داشت، اظهار داشت: در چنین شرایطی بخش عرضه و تقاضای بازار تحت تاثیرات منفی قرار گرفته و قطعا با کاهش اشتغال مواجه خواهیم شد و با پاشیدن پول در قالب کمک‌های معیشتی و وام‌های قرض الحسنه اولین آسیب را به کارگران و افراد زیر خط فقر وارد می‌شود.

وی اضافه کرد: ادامه این روند فرایند فرسودگی مالی این خانواده ها را تشدید می‌سازد و اینجاست که این قشر آسیب پذیر بیش از نیاز به بسته معیشتی، نیازمند بسته‌های حمایتی از کسب و کارهایی هستند که خود در آن مشغول به کار خواهند بود.

نایب رییس کانون ملی زنان بازرگان بیان داشت: یادمان نرود که افزایش مزد ۲۱ درصدی پایه حقوق، با ایجاد افزایش ۴۰ درصدی هزینه‌های پرسنلی برای کافرما، خوشحالی و رضایتی برای کارگران به همراه نخواهد داشت چرا که این نیز فشاری بر فشار وارد بر کسب و کارها اضافه خواهد کرد و در نهایت آنکه متضرر خواهد شد جامعه کارگری است.

غفوری خاطرنشان کرد:  با کاهش فعالیت کسب و کارها نه تنها کارگران متضرر خواهند بود، بلکه دولت نیز با کاهش درآمدهای مالیاتی مواجه می‌شود که در نهایت منجر به کسر بودجه دولت شده و تورم نرخ صعودی به خود می‌گیرد.

این فعال اقتصادی گفت: در صورت طولانی شدن شیوع بیماری کرونا، پیش‌بینی صندوق بین‌المللی پول برای تورم ۳۱ درصدی اقتصاد ایران در سال ۲۰۲۰ و سقوط تولید داخلی به دو سوم شرایط فعلی (نزول ۳۳ درصدی) و کسری بودجه امکان پذیر و محقق شدنی است.

غفوری اظهار داشت: قبل از اینکه خیلی زود دیر شود مسؤولان و تصمیم گیران و نمایندگان بخش خصوصی و تمامی تاثیرگذاران و تصمیم سازان باید لباس همت به تن کرده و در پی بسته‌های پیشنهادی جهت برون رفت از این بحران و تحقق شعار سال گام بردارند تا در ماه‌های دیگر سال به دنبال توزیع بسته‌های معیشتی در میان اقشار آسیب پذیر نباشیم.

وی یادآور شد: بهتر است که توزیع بسته‌های معیشتی را به مردم همیشه در صحنه و خیر بسپاریم و با تمام توان در پی بسته‌های پیشنهادی و راهبردی برای صاحبان کسب و کارها و فعالان اقتصادی و کارفرمایان باشیم.

برچسب‌ها ویروس کرونا کارفرما کارگر جهش تولید صندوق بین‌المللی پول تورم پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا کارفرما کارگر جهش تولید صندوق بین المللی پول تورم ویروس کرونا کارفرما کارگر جهش تولید صندوق بین المللی پول تورم کسب و کارها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۳۰۷۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت از تولید راه تحقق شعار سال جهش تولید


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در امور بانوان و خانواده در بازدید از مجموعه صنایع دستی فیروزه کوبی در برخوار گفت: یکی از راه‌های تحقق شعار سال جهش تولید، حمایت از تولید و به دنبال آن قشر پر تلاش کارگر است همان مشارکت کردمرا به دنبال دارد.


نرگس بختیار خلج افزود: یکی از ظرفیت‌های مجموعه‌های صنایع دستی به خصوص این شرکت، اشتغال۷۰ درصدی بانوان است که صورت مستقیم در محیط کار و غیر مستقیم برای تولید آثار و صنایع دستی فعالیت می‌کنند.


قائم مقام مجموعه صنایع دستی گفت: در حال حاضر بیش از دو هزار و ۵۰۰ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم در این مجموعه فعالیت می‌کنند.


علی اکبری افزود: این مجموعه ۸۸ نمایندگی در سراسر کشور و ۱۶ نمایندگی در کشور‌های همسایه دارد.


در این بازدید از تعدادی از کارگران نمونه این شرکت صنایع دستی تجلیل شد.

دیگر خبرها

  • سند تحقق شعار سال استان یزد تدوین می‌شود
  • کشف محموله ۱۰ میلیاردی تنباکوی قاچاق از انباری در جنوب تهران
  • سند اقتصاد دریامحور استان بوشهر تنظیم شده است
  • رویدادهای شدید آب و هوایی در ایران و جهان تکرار می‌شود
  • جهش تولید با فعالیت دانشگاه‌های مهارت‌محور محقق خواهد شد
  • بانوان صنعتگر در تحقق شعار نقش آفرینی کنند
  • استان بوشهر از مزیت‌های اقتصاد دریایی بهره‌مند می‌شود
  • حمایت از تولید راه تحقق شعار سال جهش تولید
  • سند اقتصاد دریامحور استان بوشهر تنظیم شد
  • خداحافظی بیرانوند با یک عنوان مهم؟ | شماره یک تیم ملی نباید در ۵ بازی باقی‌مانده لیگ گل بخورد وگرنه...