Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-28@05:23:09 GMT

برخورد قاطع دستگاه قضا با هنجارشکنان در ماه رمضان

تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۳۰۹۵۸

برخورد قاطع دستگاه قضا با هنجارشکنان در ماه رمضان

قاسمی گفت: چنانچه افرادی بخواهند به طور عمدی و با هنجارشکنی، در انظار عمومی با تظاهر به روزه‌ خواری، حرمت این ماه مبارک را خدشه‌ دار کنند، دستگاه قضا بر اساس رسالت قانونی با آنها قاطعانه برخورد خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل از روابط عمومی دادگستری قزوین، «محمد قاسمی» با اشاره به فرارسیدن ماه مبارک رمضان بیان کرد: همه ما در جامعه اسلامی زندگی می کنیم و به عنوان مسلمان وظیفه داریم که ارزش های دین مبین اسلام را به خصوص در ماه ضیافت الهی رعایت کنیم و چنانچه افرادی بخواهند به طور عمدی و با هنجارشکنی، در انظار عمومی با تظاهر به روزه‌ خواری، حرمت این ماه مبارک را خدشه‌ دار کنند، بدانند که دستگاه قضایی بر اساس رسالت قانونی با آنها قاطعانه برخورد خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

دادستان عمومی و انقلاب قزوین ادامه داد: امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا شرایط جامعه بسیار حساس است و همه باید شیوه نامه ها و پروتکل های بهداشتی را رعایت کرده تا با قطع زنجیره انسانی، از شیوع بیشتر این بیماری جلوگیری شود و به همین خاطر نباید مراسم ضیافت افطاری را همانند سال‌های گذشته برگزار کنیم و ضروری است مردم فهیم استان درک صحیحی نسبت به این موضوع برای حفظ سلامت فردی و عمومی داشته باشند.

 

وی تأکید کرد: هر چند برپایی مراسم ضیافت افطاری یکی از سنت های حسنه ایرانیان از دیر باز بوده، ولی امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا و توصیه اکید پزشکان، به شهروندان محترم توصیه می کنیم از برپایی مراسم عمومی ضیافت افطار به طور جدی خودداری کرده و نذورات خود را در بخش های مختلف کارهای خیرخواهانه همانند مشارکت در طرح کمک مومنانه هزینه کنند.

 

قاسمی با بیان اینکه صنوف موظف هستند مطابق دستورالعمل های ابلاغی فعالیت کنند، افزود: نحوه فعالیت صنوف مختلف مطابق ضوابط و مقررات بهداشتی و مفاد طرح فاصله گذاری هوشمند به آنها ابلاغ شده و تیم های بازرسی و نظارت در استان فعال هستند و درباره صنوف متخلف قطع یقین توسط ضابطین قضایی اقدام و از ادامه فعالیت آنها جلوگیری شده و پلمب می شوند و پرونده قضایی هم برای متخلفان تشکیل خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه روزه‌خواری علنی مطابق ماده 638 قانون مجازات اسلامی جرم محسوب می شود، اظهار کرد: با توجه به شرایط پیش آمده ناشی از بیماری کرونا، شاید روزه گرفتن برای برخی از افراد، با توجه به فتوای مقام معظم رهبری یا سایر مراجع عظام تقلید امکان پذیر نباشد، اما این موضوع به معنای روزه ‌خواری در ملاء عام نیست و در صورت مشاهده، با این افراد برخورد و به مرجع قضایی معرفی می شو‌ند.

 

دادستان قزوین خاطرنشان کرد: در سطح دادگستری استان برای برخورد قاطعانه و کاهش زمان رسیدگی به جرائم مربوط به این ماه در ساعات اداری و غیر اداری شعب ویژه رسیدگی در نظر گرفته شده و در وقت فوق العاده پرونده های مطروحه را رسیدگی خواهند کرد.

 

پایان پیام/293

منبع: شبستان

کلیدواژه: برخورد با روزه خواری دادستان قزوین ماه رمضان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۳۰۹۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵ مصدوم بر اثر برخورد دو خودرو در آزاد راه قزوین - زنجان

ناصر صبوری غیاثوند سرپرست جمعیت هلال احمر استان قزوین گفت:در ساعت ۱۷:۲۰ جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ گزارشی مبنی بر برخورد خودرو پژو پارس و پراید در کیلومتر ۶۰ آزاد راه قزوین -  زنجان لاین جنوبی به مرکز کنترل عملیات جمعیت هلال احمر استان قزوین اعلام شد.

وی افزود: بلافاصله تیم امداد و نجات پایگاه ضیاءآباد جمعیت هلال احمر شهرستان تاکستان به محل حادثه اعزام شدند.

صبوری غیاثوند گفت: این حادثه ۵ مصدوم برجای گذاشت که پس از ارزیابی و انجام اقدامات پیش بیمارستانی ۲ مصدوم توسط نجاتگران هلال احمر و ۳ مصدوم توسط عوامل اورژانس به مرکز درمانی منتقل شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • ۳ مصدوم بر اثر برخورد ۲ خودرو سواری در آزاد راه قزوین _ زنجان
  • برخورد با یک راننده تاکسی به دلیل حمل عجیب بار + عکس
  • دستگیری ۱۱ نفر از اراذل قمه‌کش در ارومیه
  • ۵ مصدوم بر اثر برخورد دو خودرو در آزاد راه قزوین - زنجان
  • برخورد قاطع با کم فروشی نانوایان در مشهد
  • دولت از استاندار جدید لرستان حمایت کند/ لزوم برخورد قاطع با فساد
  • پشت پرده برخورد‌های تند با پدیده بدحجابی
  • اعلام حمایت قاطع دستگاه قضایی استان کرمانشاه از طرح نور فراجا
  • برخورد قاطع دستگاه قضا با متعرضین اراضی ملی و منابع طبیعی
  • برخورد با متصرفان اراضی ملی و ساحلی جدی و قاطع است