Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-07@22:59:48 GMT

پیش‌بینی افزایش ۲۰ درصدی تولید محصولات بهاره در ملایر

تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۳۱۰۳۳

پیش‌بینی افزایش ۲۰ درصدی تولید محصولات بهاره در ملایر

علی‌مروت امیری روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: در سال زراعی جاری تولید ۸۶ هزار و ۱۵۰ تُن انواع محصولات بهاره در این شهرستان هدف‌گذاری شده است.

وی افزود: امسال یک‌هزار و ۸۸۹ هکتار حبوبات در این شهرستان کشت شده است که شامل نخود آبی و دیم، عدس آبی و دیم، نخود سیاه، ماش، لوبیا سفید و قرمز و لوبیا چیتی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر اداره جهاد کشاورزی ملایر همچنین سطح زیر کشت انواع محصولات بهاره همچون آفتابگردان، چغندرقند، هندوانه آبی و دیم، خیار، انواع کدو، سیب‌زمینی، پیاز، گوجه‌فرهنگی، ذرت علوفه‌ای و دیگر سبزی های برگی را چهار هزار و ۴۸۵ هکتار عنوان کرد.

امیری سطح زیر کشت یونجه را نیز ۶ هزار هکتار عنوان و بیان کرد: در مجموع ۶ هزار و ۳۷۴ هکتار انواع محصولات بهاره در سال زراعی جاری در این شهرستان کشت شده است.

وی افزایش تولید محصول در واحد سطح با بهره‌گیری از روش‌های نوین آبیاری، بذرهای اصلاح شده و کشت محصول در زمان مناسب را از جمله برنامه‌های اولویت‌دار جهاد کشاورزی در سال جاری عنوان کرد.

بیش از ۲۰ هزار هکتار از اراضی شهرستان ملایر زیر کشت محصولات باغی و بیش از ۶۱ هزار هکتار زیر کشت محصولات زراعی است.

سالانه پنج میلیون تُن انواع محصولات زراعی، باغی و دامی در بخش کشاورزی همدان تولید می‌شود.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا بخش کشاورزی جهاد کشاورزی سیب زمینی تولید محصولات بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی انواع محصولات محصولات بهاره زیر کشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۳۱۰۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۵ درصدی موالید در شهرستان گناباد

به گزارش خبرنگار مهر، جواد محمدی عصر سه شنبه در جلسه قرارگاه فرهنگی گناباد با اشاره به رشد پنج درصدی موالیدی در شهرستان گناباد اظهار کرد: میزان ولادت در این شهرستان از یک هزار و ۶۲۸ نفر در سال ۱۴۰۱ به یک هزار و ۷۱۷ نفر در سال ۱۴۰۲ افزایش یافت.

رئیس اداره ثبت احوال گناباد با بیان اینکه تعداد فوتی‌ها در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال قبل از آن چهار درصد افزایش داشته است افزود: ۵۵۳ مورد فوت در سال ۱۴۰۲ در شهرستان گناباد ثبت شد که نسبت به سال قبل از آن که ۵۳۱ مورد بود رشد چهار درصدی را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۲ امیر علی، ابوالفضل، حسین، علی و امیرحسین بیشترین فراوانی اسامی پسران را در این شهرستان داشتند افزود: فاطمه، حلما، زینب، پناه و نورا هم به ترتیب بیشترین فراوانی اسامی دختران را به خود اختصاص داد.

کد خبر 6099817

دیگر خبرها

  • رشد ۵ درصدی موالید در شهرستان گناباد
  • پیش‌بینی تولید ۱۰۵ هزار تن تخم‌مرغ در قزوین
  • اجرای هفت پروژه باغات مدرن در آذربایجان شرقی
  • پیش‌بینی تولید پنج میلیون و ۲۸۰ هزار تن محصولات کشاورزی در استان
  • تولید ۵ میلیون و ۲۸۰ هزار تن محصولات کشاورزی در آذربایجان شرقی
  • مقابله با تغییر کاربری ۱۲۸۷۰ هکتار از اراضی زراعی البرز
  • توسعه ۳۰۰ هزار هکتار اراضی؛ افزایش سه میلیون تنی محصولات کشاورزی
  • آب سد سفیدرود رها سازی شد
  • پیش بینی تولید بیش از ۲۴ هزار تن باقلا در گلستان
  • افزایش ۴۳ درصدی تولید ماشین آلات سنگین راهسازی و معدنی