Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان قم درراستای حفظ وارتقا سطح فعالیت چرخه حمل ونقل کالا و اجرای سیاستهای تنظیم بازار جهت تامین کالاهای اساسی هموطنان ، افزون بریک هزار و یکصد وپنجاه دستگاه ناوگان باری از قم عازم بنادر جنوبی کشور شده اند . سرپرست اداره حمل ونقل کالا راهداری و حمل ونقل جاده ای استان قم درتکمیل خبر فوق افزود : با وجود شیوع کرونا ویروس که موجب پتره ای مشکلات در چرخه فعالیتهای اقتصادی شده است ، طی یکماهه نخست سالجاری افزون بر یک هزار و صدوپنجاه دستگاه ناوگان باری شامل کامیون ، تریلی و کمپرسی لبه دار ، جهت حمل کالاهای اساسی از قم به بنادر جنوبی کشور بخصوص بنادر امام خمینی (ره ) ، بندرعباس و چابهار اعزام شده اند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسین فتح آبادی تصریح کرد : به همت تمامی خادمان عرصه حمل ونقل کالا ناوگان عمومی ، شاهد وفور کالاهای اساسی دربازار و همچنین تکمیل ظرفیت انبارها می باشیم . وی خاطر نشان ساخت : طی سه ماهه نخست سال 98 افزون بر سه هزار و چهارصدونود دستگاه ناوگان باری جهت حمل کالا به بنادر جنوبی اعزام گردیده که با توجه به ادامه چرخه اعزام ناوگان باری از قم ، طی ماههای پیش رو ، انشالله میانگین اعزام به حد نساب سال گذشته وبلکه بیشتر خواهد رسید . فتح آبادی تاکید کرد : با توجه به اینکه صنعت حمل ونقل از ارکان اصلی مدیریت زنجیره تامین و لجستیک درعلم اقتصاد مطرح می باشد ، افزایش سرعت ، کیفیت خدمات و ایمنی حمل و نقل ، می تواند نقش بسزایی در حمل کالا از آغازین زنجیره تا نقطه مصرف نهایی کالا باشد واین امر نیازمند توجه بیشتر مسئولان درامر تامین خواسته های به حق خادمان این عرصه می باشد . وی سیاستهای تشویقی مالکان و رانندگان ناوگان عمومی حمل کالا را امری لازم در راستای تداوم چرخه حمل ونقل کالا دانست و یادآور شد : با توجه به موقعیت کریدوری محورهای جاده ای استان قم وضرورت توجه به زیرساختهای عمرانی آن ، ضرورت اجرای طرحهای مرتبط با توسعه وارتقا سطح راههای استان دوچندان به نظرمیرسد. سرپرست اداره حمل ونقل کالا اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان قم درخاتمه به اقدامات خوبی که تاکنون درراستای تحقق خواسته های رانندگان بخش حمل کالا دراستان صورت گرفته پرداخت و مطرح کرد : بحمدالله یکی از مهمترین خواسته های اساسی این عزیزان یعنی احداث شهرک حمل ونقل بار دراستان قم آغاز گردیده که با توجه به اراده جمعی مسئولان ومجریان این طرح انشالله طی زمانمندی ملحوظ این بنا احداث ومورد بهره برداری قرار گیرد.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: دستگاه ناوگان باری جاده ای استان قم حمل ونقل کالا بنادر جنوبی حمل کالا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۳۱۲۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابلاغ برنامه‌های ارتقای بهره‌وری به دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی

ایسنا/خراسان جنوبی رئیس سازمان مدیریت و برنام ریزی خراسان جنوبی از ابلاغ برنامه‌های ارتقای بهره‌وری توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان جنوبی به دستگاه های اجرایی استان خبر داد.

حمید جهانشاهی، امروز ۸ اردیبهشت به رسانه‌ها گفت: طی سال های اخیر در اسناد بالادستی کشور موضوع بهره وری و رویکردهای ارتقای عوامل تولید در سیاست ها، راهبردها و برنامه های های عملیاتی کشور در حوزه های مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی مورد توجه ویژه قرار گرفته است که در این خصوص می توان به سیاست های کلی اصلاح نظام اداری، سند تحول دولت مردمی، سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی، برنامه جامع بهره وری کشور و قوانین پنج ساله برنامه توسعه اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی(برنامه چهارم، پنجم، ششم و هفتم) اشاره کرد.

وی افزود: نظام نامه چرخه مدیریت بهره وری در راستای افزایش مشارکت دستگاه های اجرایی کشور در حرکت ملی بهره وری و تحقق رشد اقتصادی هدف، در بند اول سیاست های کلی برنامه پنج ساله هفتم ابلاغی مقام معظم رهبری(مدظله العالی)تدوین و توسط معاون محترم رییس جمهور و رییس سازمان اداری و استخدامی کشور در شهریورماه 1402، ابلاغ شد.

جهانشاهی تصریح کرد: در همین راستا، با عنایت به اینکه توجه به حل مسائل کلیدی استان، در قالب شاخصه اصلی در اجرای نظام نامه مزبور مطرح می باشد، سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان جنوبی به عنوان یک سازمان تنظیم کننده و تسهیل گر در گام اول، با تمرکز بر حل مسائل نابهره ور استان به عنوان یک چرخه نظام مند، تکرار شونده و مستمر، استقرار چرخه مدیریت بهره وری را در اولویت کاری قرار داد .  

این مقام مسئول در ادامه افزود: در گام دوم این چرخه، بر اساس سند آمایش و اسناد توسعه ای استان، (1) افزایش بهره وری آب (2) ارتقای بهره‌وری محصولات منتخب بخش کشاورزی زعفران و زرشک در واحد سطح (3) اصلاح و بهینه‌سازی مصرف انرژی (4) افزایش کیفیت و ایمنی زیرساخت‌های حمل‌ونقل جاده‌ای (5) افزایش ظرفیت استخراج زغال سنگ کک شو به عنوان مهمترین اولویت‌های تحول بهره‌وری استان خراسان جنوبی تعیین و پس از ریشه یابی مسائل دارای اولویت، اقدامات پیشران بهره وری و پشتیبان برای حل مسائل نابهره ور استان ارائه شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی اظهار داشت: تشـکیل جلسـات شـورای راهبـری خراسان جنوبی بـا موضـوع بهره‌وری به منظور بررسی برنامه ها و اهداف ارتقای بهره وری، تشکیل کمیته های بهره وری دستگاه های اجرایی و استخراج عوامل موثر بر عدم بهره وری، ارسـال بـه‌موقـع گـزارش پیشـرفت اقدامـات مصـوب در قالـب اسـتقرار چرخـه بهره‌وری و حضور فعال در نشست ها و جلسات و حفـظ تعامـلات شایسـته بـا سـازمان ملی بهره وری کشور، از مهم ترین اقدامات سازمان در راستای تدوین برنامه های ارتقای بهره وری استان است.

به گفته ی جهانشاهی برنامه ارتقای بهره وری استان، در جلسه شورای راهبری توسعه مدیریت خراسان جنوبی که به ریاست آقای قناعت استاندار محترم برگزار شد تصویب و پس از بررسی و تایید توسط سازمان ملی بهره وری ایران به استان ابلاغ گردید. 
وی گفت: بر اساس این ابلاغیه کلیه دستگاه های اجرایی استان مکلف هستند مصوبات مربوط به نظام‌نامه چرخه مدیریت بهره‌وری را اجرا و گزارش پیشرفت اقدامات خود را به سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ارسال کنند.

این مقام مسئول افزود: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان و استانداری خراسان جنوبی نیز در تعامل مشترک؛ گزارش اقدامات صورت پذیرفته و پیشرفت اقدامات را در اختیار سازمان ملی بهره‌وری ایران قرار خواهند داد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • هدف گذاری برای تقویت مناسبات ترانزیت جاده ای بین ایران و ازبکستان
  • خرید ۵۰۰ دستگاه آمبولانس جدید و پیشرفته
  • جابه جایی بیش از ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تن کالا در سیستان و بلوچستان
  • جابجایی بیش از ۵ میلیون تن کالا توسط ناوگان حمل و نقل
  • اضافه شدن ۵۰۰ دستگاه آمبولانس به ناوگان اورژانس کشور
  • تشدید گشت کنترل و نظارت بر ناوگان حمل و نقل عمومی استان همدان
  • توسعه و بهسازی راه‌های استان با اجرای ۷ پروژه
  • افزایش ۴۱ درصدی ارزش صادرات کالا از خراسان جنوبی
  • ابلاغ برنامه‌های ارتقای بهره‌وری به دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی
  • الحاق یک فروند شناور آتشخوار به ناوگان بندرجاسک