Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@11:22:20 GMT

سدخواری در ساوه ناکام ماند

تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۳۱۳۱۷

سدخواری در ساوه ناکام ماند

ایسنا/مرکزی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ساوه از رفع تصرف یک سد خاکی، با اقدام به موقع نیروهای یگان حفاظت، این اداره خبر داد.

پوریا حسن‌پور در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در راستای حفاظت از حقوق بیت‌المال، از اراضی ملی پلاک روستای قلعک واقع در بخش مرکزی ساوه به مساحت دو هکتار که در گذشته در آن اقدام به احداث یک سد خاکی شده بود، رفع تصرف شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: به دنبال پیگیری اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ساوه و گشت زنی یگان حفاظت اداره در جهت حفاظت و صیانت از اراضی ملی در ایام نوروز و با وجود قرنطینه، تصرفات و تخلفات افراد سودجو مشاهده و شناسایی و اقدامات لازم جهت رفع تصرف اراضی ملی با هماهنگی و دستور دادستان شهرستان و همکاری کلانتری 12، در مساحتی بالغ بر دو هکتار واقع در پلاک قلعک به فوریت انجام شد.

او با اشاره به اینکه با حکم دستگاه قضائی، اراضی ملی پلاک احمدآباد شاهجرد به وسعت حدود سه هکتار ساخت و ساز که به تصرف درآمده بود، نیز آزادسازی شد، اظهار کرد: با هماهنگی و دستور دادستان شهرستان و همکاری کلانتری روستای طرازناهید اقدامات لازم برای رفع تصرف این اراضی در پلاک قلعک به انجام رسید.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ساوه گفت: متصرفان پس از تصرف، اقدام به دیوارکشی و فنس کشی این دو پلاک کرده بودند که با حضور عوامل یگان حفاظت منابع طبیعی و نیروی انتظامی تمامی دیوارکشی‌ها و  فنس کشی‌ها، تخریب و این اراضی به حالت اولیه بازگردانده شد.

وی تصریح کرد: پیشگیری از وقوع جرم اولویت نخست یگان حفاظت این اداره است و در صورت مشاهده هر گونه تخریب و تصرف زمین‌های ملی توسط افراد سودجو با آنها برخورد قانونی و جدی خواهد شد.

وی از عموم مردم خواست هرگونه تخریب و تصرف عرصه‌های ملی را از طریق شماره تلفن ۱۵۰۴ به یگان حفاظت منابع طبیعی اطلاع دهند.

در سال ۱۳۸۲ اداره آبخیزداری شهرستان ساوه اقدام به احداث سد خاکی تراکمی در پلاک روستای قلعک کرده بود که اخیرا افراد زمین خوار اقدام به تصرف و فنس کشی دریاچه و بدنه اصلی سد که کلا اراضی ملی محسوب می شود کرده بودند. البته این سد هنوز آبگیری نشده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اراضي ملي رفع تصرف ساوه استانی اجتماعی آبخیزداری شهرستان ساوه منابع طبیعی یگان حفاظت اراضی ملی رفع تصرف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۳۱۳۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف اراضی ملی در رضوانشهر

سرهنگ "حامد شادبهر" با بیان اینکه حفاظت از منابع طبیعی یک وظیفه همگانی است، گفت: مجموعه انتظامی در برخورد با سودجویان و متخلفانی که نسبت به تصرف اراضی ملی و منابع طبیعی اقدام می‌کنند از هیچ تلاشی دریغ نخواهند کرد.

وی در ادامه از دریافت خبر تصرف اراضی ملی توسط فردی سودجو در شهرستان رضوانشهر و آغاز تحقیقات پلیس در این زمینه خبر داد و گفت: ماموران انتظامی به همراه کارشناسان اداره منابع طبیعی به محل اعلامی اعزام شدند.
فرمانده انتظامی شهرستان رضوانشهر با اشاره به اینکه در بازدید از زمین مورد نظر مشخص شد، متهم هزار و ۲۰۰ متر مربع از اراضی ملی را به تصرف خود درآورده و به صورت غیرقانونی آن را به وسیله سیم‌خاردار و فنس محصور کرده است، افزود: متهم ۵۷ ساله این پرونده برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضائی قرار گرفت.
این مقام انتظامی از رفع تصرف و جمع‌آوری کلیه آثار تجاوز با حکم قضائی خبر داد و بیان‌داشت: کارشناسان ارزش تقریبی این اراضی را ۲۰ میلیارد ریال برآورد کردند.
سرهنگ شادبهر در پایان خاطرنشان کرد: زمین‌خواران بدون در نظر گرفتن حق عامه مردم در بهره‌مندی از نعمت‌های خدادادی با هدف رسیدن به سود‌های کلان اقدام به تصرف زمین و منابع طبیعی می‌کنند که برای مقابله با این مشکل همکاری همه مردم و دستگاه‌های نظارتی الزامی است.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • رفع تصرف ۲۸۰۰ مترمربع از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • رفع تصرف اراضی ملی در رضوانشهر
  • ۷۶ درصد اراضی کشاورزی استان بوشهر سنددار شده است
  • رفع تصرف ۲۰ هزار متر مربع از اراضی دولتی در گتوند
  • صرفه جویی آب در شهرستان بافق و بهاباد
  • بازگشت ۳۷۰ هکتار از اراضی جنگلی مازندران به طبیعت
  • رفع تصرف ۱۰۰۰ متر از اراضی ملی منطقه گشت رودخان فومن
  • رفع تصرف اراضی ملی در گشت رودخان
  • رفع تصرف ۲۰ هکتار از اراضی ملی در شهرستان طارم
  • اجرای ۲۲ فقره رفع تصرف در استان اصفهان