Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-29@10:44:34 GMT

آمار وحشتناک سقط جنین در ایران

تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۳۱۴۹۸

آمار وحشتناک سقط جنین در ایران

یک جمعیت شناس از آمار قابل توجه سقط جنین در ایران خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ شهلا کاظمی پور جمعیت شناس و عضو هیئت علمی دانشگاه تهران با اشاره به وضعیت بارداری در ایران گفت: در این برهه از زمان بواسطه ترس از مراجعه به مراکز درمانی پیشگیری از بارداری شایع شده است.

او افزود: بنابراین به احتمال زیاد در  پاییز 99  کاهش آمار فرزندآوری خود را بیشتر نشان دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این استاد دانشگاه تصریح کرد: طبق آماری که اخیرا اعلام شده است حدود یک و نیم میلیون تولد و 300 هزار فقره سقط جنین نیز صورت می گیرد که تعدادی عمدی و تعداد دیگر غیر عمدی است.

کاظمی پور با اشاره به افرادی که به عمد فرزندان خود را سقط می کنند، گفت: در شرایط کرونا کسانی هستند که فرزند نمی خواهند و برنامه ریزی نداشته اند و به خاطر ترس از رفتن به بیمارستان اقدام به سقط نمی کند و امکان دارد این سقط ها به فرزند منجر شود.

این جمعیت شناس در پایان تاکید کرد: نمی توانیم حکم بدهیم که چه اتفاقی رخ می دهد اما سناریوهای مختلف را باید در نظر بگیریم و به تدریج تصحیح کنیم. برخی می گویند بارداری ها کم می شوند اما من معتقدم برخی به خاطر ترس از کرونا به بیمارستان نمی روند و فرزند خود را نگه می دارند از این رو بارداری های ناخواسته این کاهش جمعیت را جبران می کند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: سقط جنین جمعیت شناس فرزند آوری کرونا کرونا در ایران هرم جمعیتی کاهش تولد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۳۱۴۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتک‌کاری وحشتناک در مسابقات لیگ جوانان تهران (فیلم)

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: گل‌های دیدنی دنیای فوتبال با ضربات بغل پا (فیلم) روبرتو کارلوس و چالش شکستن تخته سنگ (فیلم) ابراز عشق سرمربی پرسپولیس به دو غذای ایران (فیلم)

دیگر خبرها

  • بارش وحشتناک تگرگ در امارات (فیلم)
  • زیر پوست بازار «رحم اجاره‌ای» در ایران
  • آتش‌سوزی وحشتناک در بازار بندرعباس (فیلم)
  • آمار قابل توجه حوادث کوهستان در کرمانشاه
  • تصادف وحشتناک در هند؛ پرت شدن تریلی به سمت دره (فیلم)
  • تامین زمین ۲۰۰ مشمول جوانی جمعیت در نجف آباد
  • وقوع زلزله ۶.۹ ریشتری در ژاپن (فیلم)
  • کتک‌کاری وحشتناک در مسابقات لیگ جوانان تهران (فیلم)
  • سقوط ابر‌های بارور در بیابان‌های عربستان (فیلم)
  • مهمترین عامل سقط جنین در کشور عوامل فرهنگی است