Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-02@03:14:12 GMT

بانک مرکزی پیمان سپاری ارزی برای پسته را بردارد

تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۳۱۵۶۰

بانک مرکزی پیمان سپاری ارزی برای پسته را بردارد

به گزارش خبرنگار مهر، مجید فصیحی هرندی عصر شنبه در جلسه شورای اسلامی شهرستان رفسنجان با تبریک حلول ماه مبارک رمضان، اظهار داشت: مقام معظم رهبری این سال را به نام جهش تولید نام گذاشتند؛ ما در سختی‌ها بیشتر توانستیم از عهده مشکلات برآییم لذا امسال هم با توجه به توانمندی ملت بزرگ سال بسیار خوبی در زمینه تولید خواهیم داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فصیحی هرندی به موضوع شیوع کرونا در جهان پرداخت و گفت: در شهرستان رفسنجان همه مردم اعم از کادر درمانی، پزشکان، سازمان‌های مردم نهاد، بسیج و … در مقابله با این ویروس منحوس به پا خاستند.

وی افزود: کمیته مبارزه با کرونا در رفسنجان ۶۳ جلسه تشکیل داد و در این راستا اصناف تعطیل شدند و شرکت‌های دانش بنیان به تولید مواد ضدعفونی کننده و الکل پرداختند.

فصیحی هرندی ادامه داد: بسیج به همراه نیروهای جهادی، موکب ها و خیریه‌ها به سمت تولید ماسک رفتند، بیش از صدها هزار ماسک تولید شد و وضعیت بسیار خوبی را رقم زد.

فرماندار رفسنجان اظهار کرد: بیمارستان اضطراری و سالن بحران رفسنجان با همت مجتمع مس سرچشمه و شورای اسلامی و شهرداری رفسنجان در حال راه اندازی است تا ضمن نیاز آن در زمان فعلی، در زمان بحران‌های احتمالی آینده هم بتوان از آن استفاده کرد.

فصیحی هرندی ابراز داشت: آزمایشگاه تست تشخیص کرونا در رفسنجان راه اندازی شد که این دو کار بسیار ارزنده است و نشان دهنده جهش تولید است به این معنی که جهش تولید با ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز اتفاق می‌افتد.

وی در این زمینه یادآور شد: جمهوری اسلامی با همه سختی‌ها منادی صلح و صفا در منطقه است، با بروز پدیده کرونا همه بخش‌های خصوصی، دولتی، سازمان‌های مردم نهاد و … در کنار هم فعالیت‌های علیه این ویروس را انجام دادند و نشان می‌دهد که اگر همه کنار هم باشیم و به انسان‌های دلسوز و کارآمد فرصت دهیم از عهده مشکلات بر خواهیم آمد.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا الکل شورای اسلامی شهرداری مقام معظم رهبری ویروس بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی فصیحی هرندی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۳۱۵۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خاموشی چاه‌های کشاورزی در رفسنجان

وحید حسیبی مدیر منابع آب رفسنجان در جلسه حفاظت از منابع آب این شهرستان که به ریاست فرماندار و با حضور معاون توسعه و برنامه ریزی فرمانداری، معاون دادستان و جمعی از مسئولین مربوطه برگزار شد، گفت: با توجه به بارندگی‌های اخیر و سامانه بارشی که قرار است نیمه هفته جاری وارد شهرستان شود و البته برای مدیریت توأمان آب و برق؛ چاه موتور‌های کشاورزی رفسنجان تا ۶ صبح روز ۱۶ اردیبهشت ماه تعطیل خواهند شد.

 وی افزود: بایستی از منابع آب زیرزمینی حفاظت کنیم و اجازه ندهیم نسل آینده با بحران کم آبی و بی آبی مواجه شود.

حسین رضایی فرماندار شهرستان رفسنجان نیز در این خصوص گفت: با توجه به بارش‌های خوب روز‌های گذشته و نیز نظرات علمی کارشناسان پژوهشکده پسته ایران که آبیاری درختان پسته با توجه به مرحله رشدی درختان و احتمال بارندگی در روز‌های آینده و افزایش رطوبت هوا باعث ریزش گل، خوشه و تشدید عارضه لکه پوستی استخوانی (عارضه کشمشو) می‌شود؛ لذا در جلسه کارگروه شهرستانی سازگاری با کم آبی با پیشنهاد خاموشی یک هفته‌ای برای اجرای مدیریت توامان منابع آب و مصرف برق چاه‌های کشاورزی موافقت شد.

 وی افزود: طبق نظر کارشناسان پژهشکده پسته ایران و مدیریت جهاد کشاورزی توصیه می‌شود در صورت بالا بودن میزان بارش‌ها تا چند روز پس از بارندگی، برای کاهش خسارت به محصول علاوه بر آبیاری نکردن از هرگونه محلول پاشی و سمپاشی تا کاهش رطوبت خوداری شود.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • راهکار پایان دادن به تقاضای کاذب دلار
  • در سال جهش تولید، ارز چند نرخی را حذف کنید
  • استفاده از منابع مسدودی آزادشده ارزی کلید خورد
  • سیگنال بانک مرکزی به بازار ارز/ استفاده از منابع مسدودی آزادشده ارزی کلید خورد
  • استفاده از منابع مسدودی آزاد شده ارزی کلید خورد | ارز حج امسال از این طریق به کشور عربستان منتقل شد
  • خاموشی چاه‌های کشاورزی در رفسنجان
  • واکنش بانک مرکزی به اظهارات میرسلیم/ عقل سلیم چه می‌گوید؟
  • بانک مرکزی: گشایش‌های جدید ارزی در راه است
  • گشایش‌های جدید ارزی در راه است
  • کاهش نقدینگی و تورم با تمرکز بانک مرکزی در حوزه ریال