Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسن وفایی دیلمی، مدیرکل ثبت احوال استان قزوین گفت: از جمعیت یک میلیون و سه هزار و ۲۱۰ نفری بالای ۱۵ سال سن این استان، ۹۱۰ هزار و ۶۴۳ متقاضی از ابتدای این طرح، کارت هوشمند خود را دریافت کرده و یا درخواست خود را به ثبت رسانده‌اند.

وی ادامه داد: از میزان تعهد صدور ۱۹۱ هزار و ۴۳۳ کارت هوشمند ملی از سوی این اداره کل در سال ۹۸، برای ۹۷ هزار و ۵۷۷ متقاضی درخواست کننده،   این کارت صادر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسئول با بیان اینکه شهروندان هنگام مراجعه به دستگاه‌های اجرایی و خدماتی تنها می‌توانند از طریق ارایه کارت هوشمند ملی کارهای خود را انجام دهند، گفت: برای پیشگیری از بروز هرگونه مشکل اداری به شهرندانی که هنوز اقدامی برای ثبت نام جهت دریافت کارت هوشمند ملی خود نکرده‌اند، توصیه می‌شود تا با مراجعه به ادارات ثبت احوال و یا دفاتر پست و پیشخوان نسبت به انجام این کار اقدام کنند.

وفایی دیلمی در ادامه با اشاره به وقایع حیاتی ثبت شده این استان، افزود: در سال گذشته ۱۶ هزار و ۲۸ مورد ولادت (هشت هزار و ۲۹۲ مرد و هفت هزار و ۷۳۶ زن) و ۶ هزار و ۲۶۹ مورد فوت (پنج هزار و ۹۱۳ مرد و سه هزار و ۵۶۴ زن) به ثبت رسیده و طی همین مدت نیز هفت و هزار و ۹۰۷ مورد ازدواج و ۲ هزار و ۸۷۲ واقعه طلاق در سطح استان ثبت شده است.

وی، بیشترین اسامی انتخاب شده طی سال گذشته از سوی والدین برای نوزادان پسر را به ترتیب امیرعلی، امیرعباس، ابوالفضل، سامیار و امیرحسین اعلام و افزود: بیشتر اسامی دختران نیز در این مدت به ترتیب فاطمه، زهرا، حلما، مرسانا و آوا به ثبت رسیده است.

کد خبر 505052 برچسب‌ها استان قزوین کارت ملی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان قزوین کارت ملی کارت هوشمند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۳۱۶۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوشمند شدن خدمات دولت برای کسب وکار واحد‌های صنفی در اردبیل

سید محمد اعتماد بیان کرد:خدمت رسانی به واحد‌های صنفی براساس تبصره ۷ ماده یک قانون تسهیل صدور مجوز انجام می‌شود وآخرین مهلت صدور مجوز الکترونیگی تا ۲۵ اردیبهشت ماه در نظر گرفته شده است.

او افزود: کلیه واحد‌هایی صنفی که تاکنون به اخد مجوز الکترونیکی نشده اند می‌تواننددرفرصت باقی مانده با مراجعه به سامانه درگاه ملی مجوز نسبت به دریافت مجوز اقدام کنند.

فرماندار اردبیل بیان کرد: این امر به صورت غیر حضوری و رایگان بوده که واحد‌های صنفی می‌توانند به دریافت شناسه یکتا اقدام کنند.

اعتماد اعجازی بیان کرد: در استان تاکنون ۲۱/۶ درصد مجوز کاعذی به پروانه کسب کار الکترونیکی تبدیل شده است که در این راستا رتبه استان در کشور دهم است.

او افزود: باتوجه به هوشمند شدن خدمات دولت در آینده ارایه خدمات اداری به صاحبان کسب و کار‌هایی خواهد بود که دارای مجوز الکترونیکی بوده و عنوانشان در بانک اطلاعات کسب وکار کشور ثبت شده باشد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • ◄ انتقاد رانندگان کامیون با سابقه از حذف مدرک دیپلم برای دریافت کارت هوشمند رانندگی
  • جابه‌جایی بیش از یک میلیون تن کالا از کهگیلویه و بویراحمد
  • هشدار جدی سازمان ملی مهاجرت به مهاجرین درباره پیامک سامانه «سهما» + جزئیات
  • هوشمند شدن خدمات دولت برای کسب وکار واحد‌های صنفی در اردبیل
  • ◄ کارت هوشمند رانندگان کامیون ؛ بخشنامه جدید و خوشحال کننده برای رانندگان
  • ◄ مدرک مورد نیاز برای کارت هوشمند رانندگی چیست + سند
  • ۲۰ شرکت حمل و نقل کالا در کهگیلویه و بویراحمد فعالیت دارند
  • آغاز طرح مدیریت هوشمند پارک حاشیه‌ای در شهرکرد + فیلم
  • تنها ۸ درصد از فعالان اقتصادی گلستان شناسه «یکتا» دریافت کردند
  • ۸۵ درصد نمایندگان پست با گوشی هوشمند توزیع مرسوله می‌کنند