Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/اردبیل استاندار اردبیل بر تدوین طرح های کلان توسعه ای در بازنگری طرح جامع گردشگری استان تاکید کرد.

اکبر بهنام‌جو امروز هفتم اردیبهشت در جلسه بررسی روند بازنگری طرح جامع گردشگری استان تصریح کرد: استفاده از پتانسیل‌های مهم منطقه‌ای باید در این طرح مدنظر قرار گیرد.

وی با تأکید بر استفاده از ظرفیت‌هایی چون آب‌های گرم معدنی، مناطق بکر گردشگری، زندگی عشایری، کوه سبلان، پیست‌های اسکی و جاذبه‌های طبیعی استان در تدوین طرح‌های توسعه گردشگری استان خاطرنشان کرد: باید طرح‌های گردشگری خاص در سطح کشور تعریف شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار اردبیل با بیان اینکه لازم است متناسب با زمان و شرایط استان، برنامه‌های جدیدی به طرح جامع گردشگری استان افزوده شود، اضافه کرد: ارتقای سطح آموزش‌های حوزه گردشگری در برنامه‌ریزی مناسب و توسعه اقتصاد گردشگری موثر است.

بهنام‌جو تصریح کرد: با توجه به پتانسیل استان اردبیل در حوزه گردشگری و گذشت زمان طولانی از تهیه اولین طرح جامع گردشگری استان در سال 1378 لازم است تا بازنگری اساسی در خصوص این طرح انجام گیرد.

وی تهیه ضوابط و مقررات برای تأسیسات گردشگری مانند اقامتگاه‌ها و مجتمع‌های بین راهی و آبدرمانی و ... را در قالب این طرح خواستار شد و گفت: توجه به ویژگی‌های جغرافیایی مناطق مختلف استان در راستای برنامه‌ریزی‌های آتی جزء ضروریات بازنگری طرح جامع گردشگری استان است

استاندار اردبیل بر همکاری همه جانبه اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان، جهاددانشگاهی اردبیل و مدیر پروژه به عنوان سه ضلع اصلی بازنگری طرح جامع گردشگری استان تاکید کرد.

بازنگری طرح جامع گردشگری استان، گامی در راستای توسعه گردشگری و اشتغال‌زایی

به گزارش ایسنا، در این جلسه رئیس جهاددانشگاهی استان اردبیل باقدردانی از حسن اعتماد استاندار اردبیل و مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در واگذاری بازنگری طرح جامع گردشگری استان به جهاددانشگاهی اظهار کرد: برای این امر تیم تحقیقاتی بر اساس توانمندی‌های موجود در استان و بدنه جهاددانشگاهی تشکیل شده است تا ضمن تجزیه و تحلیل نقاط قوت و ضعف و فرصت‌ها و تهدیدها، راهبرد‌های کلان توسعه گردشگری استان و برنامه ریزی ساختاری- عملیاتی تحقق این امر تدوین ‌شود.

مهران اوچی اردبیلی با اشاره به نامگذاری سالجاری به نام «جهش تولید» از سوی مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: امیدواریم با همکاری سازمان‌ها و افراد دخیل در بازنگری طرح جامع گردشگری استان بتوانیم در راستای توسعه گردشگری و اشتغال‌زایی در این حوزه به عنوان یکی از مهم‌ترین محورهای شکوفایی استان، گامی برداریم.

بازنگری طرح جامع گردشگری استان توسط جهاددانشگاهی انجام می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل نیز در این جلسه با اشاره به ضرورت بازنگری طرح جامع گردشگری استان گفت: در نخستین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان در سالجاری که با حضور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به عنوان وزیر معین برگزار شد، بازنگری طرح جامع گردشگری اردبیل به عنوان تکلیف اصلی استان اردبیل تعیین شد.

نادر فلاحی تصریح کرد: با توجه به همکاری‌های قبلی و قابلیت‌های بالای جهاددانشگاهی اردبیل در انجام طرح‌های مطالعاتی و تحقیقاتی، بازنگری طرح جامع گردشگری استان توسط جهاددانشگاهی و با نظارت مدیر پروژه، استانداری اردبیل و اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اجرایی خواهد شد.

در ادامه این جلسه دکتر محمدتقی رهنمایی، استاد دانشگاه تهران و مدیر پروژه نیز ضمن تشکر از توجه ویژه استاندار اردبیل و سایر سازمان‌های مرتبط با طرح به حوزه گردشگری اردبیل و لزوم انجام بازنگری در طرح جامع گردشگری استان بیان کرد: استراتژی اصلی ما در این طرح، تعادل بخشی گردشگری و توسعه متوازن استان و پیمایش ترکیب و خاستگاه مسافران و گردشگران ورودی به استان خواهد بود.

وی تصریح کرد: توجه به پژوهشگران بومی که از موارد مهم در راستای انجام طرح با توجه به نتایج مثبت آن می‌باشد به خوبی توسط سازمان های مرتبط استانی با طرح جامع گردشگری استان مورد توجه ویژه قرار گرفته است. 

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری طرح جامع گردشگری توسعه بازنگری طرح جامع گردشگری استان استاندار اردبیل توسعه گردشگری استان اردبیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۳۱۶۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هم‌قسم شدن مدیران مناطق آزاد برای جذب گردشگران غرب آسیا

مدیرکل گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی شورای‌عالی مناطق آزاد گفت: مدیران گردشگری و نمایندگان مناطق آزاد و ویژه اقتصادی برای جذب حداکثری بازار گردشگری غرب آسیا هم‌قسم شدند.

به گزارش ایسنا، محمدفرزاد میرزایی قلعه با اشاره به برگزاری کارگاه دوروزه با هدف شناسایی و حل مسائل پیش روی جذب بازار گردشگری غرب کشور، اظهار کرد: مناطق آزاد در سال ۱۴۰۲ میزبان بیش از ۶۰ میلیون بازدید بود، که از این تعداد بالغ بر دو میلیون و ۵۰۰ هزار نفر ـ اقامت مسافر خارجی بودند، که بیشتر آنها از بازار گردشگری عراق بودند.

مدیر کل گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی شورای‌عالی مناطق آزاد در ادامه گفت: با توجه به نظام مسائل مناطق آزاد در این نشست دوروزه، اهم مسائل به تفکیک شناسایی و راحل آن مشخص شد و امید داریم با توجه به هدف‌گذاری سه میلیون و ۵۰۰ هزار نفر ـ اقامت مسافر خارجی در سال ۱۴۰۳ بتوانیم سهم قابل دفاعی از بازار گردشگری غرب آسیا را برای ایران رقم بزنیم.

میرزایی افزود: در این نشست دوروزه که در قالب کارگاه دانش‌افزایی برگزار شد از اساتید و فعالان بخش خصوصی دعوت شد تا برای برگزاری رویدادها و نمایشگاه‌های بین‌المللی در کشورهای پیرامون ایران، با هدف معرفی ظرفیت‌ها و شکل‌گیری زنجیره ارزش گردشگری برای کشور، گام‌های مثبتی برداشته شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پیش‌نویس لایحه حمایت جامع از نخبگان ایرانی با ۵۵ ماده تدوین شد
  • نفوذ سامانه بارشی از جمعه در اردبیل
  • تدوین رویدادهای فصل گردشگری در استان اردبیل
  • تدوین رویدادهای مهم گردشگری در استان اردبیل
  • مسجد جامع ارومیه قابلیت جهانی شدن را دارد
  • ضرورت توجه به جریان رسانه‌ای در مناطق مختلف اردبیل
  • اجرای پروژه‌های گردشگری با بیش از ۲۰ همت سرمایه‌گذاری
  • لزوم همکاری نهادهای دولتی و بخش خصوصی برای توسعه گردشگری اردبیل
  • هم‌قسم شدن مدیران مناطق آزاد برای جذب گردشگران غرب آسیا
  • تدوین اطلس جامع منابع آلاینده در منطقه ۲ تهران