Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-07@05:16:51 GMT

گام های نخستین ساخت مسکن ملی در البرز

تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۳۱۷۲۹

گام های نخستین ساخت مسکن ملی در البرز

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، محمدرضا صفایی، معاون بازآفرینی شهری و مسکن اداره کل راه و شهرسازی البرز گفت:در اجرای طرح اقدام ملی مسکن که از سال گذشته در کشور آغاز شد، ۱۰ هزارو ۷۵۰ واحد مسکونی به عنوان سهمیه استان البرز تعیین شده است.

معاون بازآفرینی شهری و مسکن اداره کل راه و شهرسازی البرز افزود: این واحد‌ها در قالب‌های مختلف اعم از واگذاری زمین‌های اجاره‌ای ۹۹ ساله، خودمالکی، تعاونی و پروژه‌های دیگر تعریف و به تصویب وزارت راه وشهرسازی رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صفایی گفت: در تلاش هستیم از طریق حوزه‌های املاک و حقوقی راه و شهرسازی، اراضی موجود دولتی در سطح شهر‌های استان به طرح‌های مسکن برای مردم اختصاص دهیم.

او افزود: اکنون فاز اجرایی واحد‌های مسکونی طرح اقدام ملی مسکن در شهر‌های نظرآباد، اشتهارد، فردیس و کرج عملیاتی شده است.

معاون اداره کل راه و شهرسازی البرز به شمار ثبت نام شدگان برای طرح اقدام ملی مسکن دراین استان اشاره کرد و گفت: نام نویسی این افراد در ۲ مرحله از طریق سامانه طرح اقدام ملی در البرز انجام شد که ۱۱ هزار نفر در ماه‌های آذر و اسفندماه پارسال در این سامانه نام نویسی کردند.

صفایی افزود: تاکنون ۸۰۰ نفر از این افراد پس از پالایش صلاحیت برای تشکیل پرونده و دریافت تسهیلات معرفی شده و بررسی وضعیت سایر ثبت نام شدگان در دست اقدام است.

اوگفت: شیوه نامه‌های اجرایی برای ساخت مسکن در استان البرز ابلاغ شده و برنامه‌هایی در این زمینه در دست اقدام است وطرح‌های مختلفی برای توسعه مسکن در استان البرز دنبال می‌شود تا به توان مشکل مسکل اقشار آسیب پذیر و فاقد مسکن را برطرف کرد.


معاون اداره کل راه و شهرسازی البرز افزود: یک سری تفاهم نامه با نهاد‌های دولتی و عمومی مانند کمیته امداد، بنیاد مسکن و ستاد فرمان حضرت امام (ره) در حال مذاکراتی هستیم که این نهاد‌ها در استان زمین دارند.

صفایی گفت: این اراضی پس از تغییر کاربری برای ساخت مسکن محرومان و اقشار کم درآمد اختصاص می‌یابد، تلاش می‌شود در قالب طرح اقدام ملی مسکن، واحد‌های مسکونی در این اراضی ساخته شود.

او افزود:بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز طرح‌هایی برای توسعه مسکن محرومان در شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر در دست اقدام دارد که ما در حال بررسی این طرح‌ها و اختصاص زمین برای ساخت مسکن توسط بنیاد مسکن هستیم، تلاش می‌شود با مشارکت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در شهر‌هایی مانند اشتهارد و شهرجدید هشتگرد ۵۰ هزار واحد مسکونی ساخته شود.

معاون اداره کل راه و شهرسازی البرز افزود:استان البرز با جمعیتی حدود سه میلیون نفر یکی از مناطق مهاجرپذیر کشور بوده که اکنون طرح‌های مختلف برای تامین مسکن مردم در قالب مسکن مهر، تعاونی‌های مسکن، مسکن محرومان، انبوه سازان و طرح اقدام ملی مسکن در آن در دست اقدام است.

صفایی افزود:نزدیک به ۹۰ هزار واحد مسکونی مهر توسط وزارت راه و شهرسازی، بنیاد مسکن و سایر دستگاه‌ها در این استان عملیاتی شد که حدود ۹۰ درصد این واحد‌ها تکمیل شده است.

انتهای پیام /ر. خ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مسکن ملی راه و شهرسازی بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی البرز طرح اقدام ملی مسکن دست اقدام استان البرز بنیاد مسکن ساخت مسکن واحد ها طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۳۱۷۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سند تک برگی تمامی اراضی ملی محدوده و حریم شهر زهک اخذ شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان، مرتضی باغبانی افزود: در حال حاضر کل وسعت اراضی سازمان ملی زمین و مسکن در شهرستان زهک (محدوده و حریم شهر) بیش از ۲۸۴ هکتار هست که سند این اراضی در راستای افق شهرسازی آینده این منطقه و بر اساس ماده ۹ قانون جامع حدنگار به نمایندگی سازمان ملی زمین و مسکن به نام دولت صادر شده است.

وی تثبیت مالکیت اراضی، کاهش دعاوی قضائی و تأمین زمین مورد نیاز برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن را از مهم‌ترین اهداف و مزایای اجرای قانون حدنگاری یا کاداستر اراضی ملی و دولتی برشمرد.

رئیس اداره راه و شهرسازی زهک خاطر نشان کرد: افزایش ضریب حفاظتی، کاهش عوامل تخریب و جلوگیری از تجاوز و تعدی به اراضی ملی، دسترسی آسان به اطلاعات مالکیت دولت و همه مالکان املاک از نظر محل و موقعیت آن، به‌روزرسانی اطلاعات نقشه‌ها و کاهش اختلافات حقوقی مردم از دیگر مزایای اجرای قانون حدنگاری یا کاداستر است.

کد خبر 6097890

دیگر خبرها

  • ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن از ۲ میلیون و ۵۶۸ هزار واحد عبور کرد
  • جزئیات ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای نیروهای مسلح کشور | تفاهم‌نامه جدید وزارت راه و نیروهای مسلح
  • ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای نیروهای مسلح کشور کلید خورد
  • سند تک برگی تمام اراضی ملی در محدوده و حریم شهر زهک اخذ شد
  • ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای نیرو‌های مسلح کشور
  • ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای نیروهای مسلح کشور
  • سند تک برگی تمامی اراضی ملی محدوده و حریم شهر زهک اخذ شد
  • اخذ سند تک برگی تمامی اراضی ملی در محدوده شهر زهک
  • ۱۲۸ هزار واحد مسکن مهر در حال ساخت است/ تامین یک میلیون قطعه زمین روستایی تا تابستان
  • ۳۰ درصد مساحت خوزستان تحت تاثیر فرونشست زمین قرار دارد