Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-03@22:33:13 GMT

خدایا بسه دیگه، خسته شدیم

تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۳۱۸۳۶

خدایا بسه دیگه، خسته شدیم

آخرین وضعیت شیوع بیماری کرونا در کشور و نقاط اشتراک، افتراق اصولگرایان در مجلس آینده، انتقادات اصولگرایان از رائفی پور و رکورد رکود بی سابقه مسکن از مهمترین عناوین روزنامه‌های امروز یکشنبه _۷ اردیبهشت‌ماه_ است

مطبوعات و رسانه‌های آزاد و شفاف در هر جامعه‌ای، از ارکان توسعه و دموکراسی محسوب می‌شود، لذا خبرگزاری ایمنا، مرور بر بخشی از عناوین مطبوعات کشور را به صورت روزانه در دستور کار خود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روزنامه ابتکار، در صفحه نخست امروز خود با تیتر «رفاقت‌ها و رقابت‌های فراکسیونی در مجلس یازدهم» به بررسی نقاط اشتراک و افتراق اصولگرایان در مجلس آینده پرداخت و نوشت: اصولگرایان شاید تا به حال هیچ وقت تا این اندازه فعال نبودند. این جریان سیاسی از زمانی که در انتخابات مجلس یازدهم توانستند همه نیروهای خود را در غیاب رقیب وارد بهارستان کنند، شروع به برنامه‌ ریزی و ساز و کارها برای مجلسی کردند که هنوز فعالیتش را آغاز نکرده است. اصولگرایان که همچنان درگیر دعواهای درونی بر سر ریاست مجلس یازدهم هستند و لابی‌ها برای مشخص شدن رئیس یازدهمی‌ها ادامه دارد،‌ حالا صحبت از فراکسیون‌ها احتمالی آن می‌کنند. به گونه‌ای که روز گذشته شمس‌الدین حسینی، منتخب مجلس یازدهم و وزیر اقتصاد دولت دهم در گفت‌وگویی با بیان اینکه جمع ما احمدی‌نژادی‌ها در مجلس به ۵۰ نفر رسیده است، گفته بود: این افراد با هم فصل مشترک دارند و با هم سال‌ها همکاری کرده‌اند، بنابراین به دنبال تشکیل فراکسیون هستیم.

با توجه به اینکه یاران احمدی‌نژاد نیز یکی از مدعیان کسب صندلی ریاست هستند، آیا بر این اساس می‌شود گفت که در مجلس یازدهم شاهد تشکیل چند فراکسیون اصولگرایی در مجلس باشیم؟ فراکسیون‌هایی برگرفته از طیف‌های مختلف اصولگرایی راه‌یافته به مجلس از جمله فراکسیون نواصولگرایی‌ها، پایداری‌چی‌ها، اصولگرایان سنتی و احمدی‌نژادی‌ها. با در نظر گرفتن رقیب بودن، هر کدام از این طیف‌ها چقدر می‌توانند در آینده تعامل و یا تضاد داشته باشند و آیا اصلا امکان تعامل این رقبای درونی با هم وجود دارد؟ 

شمس‌الدین حسینی در گفت‌وگو با «اقتصاد آنلاین» گفته است: وقتی مردم بعد از گذشت چند سال از پایان کار دولت احمدی‌نژاد آنها را نادیده نگرفتند و به آنها رای دادند، آیا منتخبان باید خودشان را نادیده بگیرند؟ نه. بنابراین ما با هم جلساتی داریم، اما آن جلسات فقط محدود به مدیران و وزیران دولت نهم و دهم که برای مجلس انتخاب شده‌اند، نیست و صرفا آمال این افراد نیز دولت نهم و دهم نیست. بخش قابل‌توجهی از نمایندگان منتخب با سنجش سلوک رفتاری و عملکردی مدیران دولت نهم و دهم، نسبت به همکاری و همگرایی ابراز تمایل می‌کنند و ما هم استقبال می‌کنیم. تعداد زیادی از نمایندگان ادوار که به مجلس یازدهم راه یافته‌اند هم از جمله مدافعان دولت نهم و دهم هستند.

روزنامه آرمان ملی، در صفحه نخست امروز خود با تیتر «اماکن مذهبی و دانشگاه‌ها را باز نکنید» به بررسی آخرین وضعیت تعطیلی ها به دلیل شیوع بیماری کرونا در کشور پرداخت و نوشت: روند ابتلا به کرونا در کشور، سیر نزولی دارد و به‌عنوان مثال روزانه حدود ۳۰۰ بیمار جدید در تهران شناسایی می‌شوند؛ این در حالی است که تا دو هفته پیش این آمار حدود ۵۰۰ نفر بود، اما نکته نگران‌ کننده افزایش تعداد موارد بستری در ICU و ابتلای خانوادگی به ویروس کووید ۱۹ است. بر اساس آمار رسمی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت از جمعه (۵ اردیبهشت) تا شنبه (۶ اردیبهشت) با شناسایی ۱۱۳۴ مورد جدید کروناویروس جدید در کشور، مجموع مبتلایان کووید ۱۹ به ۸۹۳۲۸ نفر رسید. موارد بستری این بیماری در کشور نیز روبه کاهش بوده و ۳۰۹۶ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند. در مدت مذکور، ۷۶ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و به این ترتیب مجموع جان باختگان این بیماری به ۵۶۵۰ نفر رسید. همچنین تاکنون ۶۸۱۹۳ نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده‌اند. اما محمدمهدی گویا، رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیردار وزارت بهداشت در حاشیه نشستی در بیرجند گفت: «شیوع بیماری کرونا در کشور یکسان نیست و در برخی از استان‌های مهمان‌پذیر و پرتردد همچون آذریایجان‌های شرقی و غربی، تهران و فارس شاهد افزایش موارد ابتلا به کرونا هستیم.»محمدحسین قربانی نماینده تام‌الاختیار وزیر بهداشت در گیلان نیز صحبت‌های او را تایید می‌کند و با اشاره به بازگشایی ورودی استان‌ها از تاریخ ۳۱ فروردین گفت: «‌این یک اشتباه استراتژیک برای عامه مردم بود زیرا تصور کردند که شرایط عادی شده و همین امر باعث شده در محورهای ورودی لوشان، آستارا و رودسر پیک مبتلایان به کرونا را داشته باشیم.»

رئیس کل سازمان نظام پزشکی نیز  در نامه ای به رئیس ‌جمهور، آخرین تلاش‌های ین صنف بزرگ را برای حفاظت از جان مردم در عدم بازگشایی مراکز عمومی بدون در نظر گرفتن همه جوانب به کار بست. در شرح این نامه آمده است: به‌ عنوان نماینده جامعه خدوم پزشکی کشور به استحضار می رساند با توجه به شرایط اپیدمیولوژیک کنونی بیماری در کشور و بر اساس اصول مسلم علمی و تجربیات جهانی، هرگونه تعجیل در بازگشایی غیرضروری و غیرقابل ‌کنترل مکان‌های تجمعی از قبیل اماکن مذهبی، مدارس، دانشگاه‌ها و... موجب گسترش و سرکشی مجدد بیماری و آسیب جان و سلامت مردم و هدر رفتن زحمات گذشته و فرسودگی کادر درمانی کشور خواهد شد. یقینا توجه و تبیین دو اصل مهم «حدود ضرورت‌های قطعی در بازگشایی اماکن و مراکز» و نیز «امکان نظارت اجرایی و کنترل اصول بهداشتی فعالیت‌ها در آن مراکز» در سیاستگذاری و اتخاذ تصمیم مستقل و علمی و با رعایت مصالح و اولویت مقوله سلامت مردم توسط آن ستاد محترم مد نظر و عمل قرار خواهد گرفت.

روزنامه آفتاب یزد، در صفحه نخست امروز خود با تیتر «خدایا بسه دیگه، خسته شدیم» به بررسی حمله اصولگریان به رائفی پور پرداخت و نوشت: خداوند از کسانی که ایمان آوردند دفاع می‌کند، خداوند هیچ خیانتکار ناسپاسی را دوست ندارد! عقلانیت انقلابی یعنی پرهیز از تفرقه در جبهه انقلاب، یعنی پاسخ قاطع و به موقع!» این یکی از آخرین توئیت‌های علی اکبر رائفی‌پور است، سخنران پرسروصدایی که همیشه جریان اصولگرا و محافظه کار را پشت خودش داشته است. اما حالا ورق برگشته است و اصولگرایان رائفی‌پور را با انتقادات شدید از دم تیغ گذرانده اند تا «استاد»، همان لقبی که اصولگرایان برای او دست و پا کردند، خطابه خیانت را توئیت کند. در روزگار شبکه‌های اجتماعی معروف شدن خیلی کار سختی نیست اگر پشتوانه داشته باشی یا به جریانی وصل شوی آسان‌تر هم می‌شود. رائفی‌پور علاوه بر این‌ها به خوبی می‌داند که چه مباحثی در فضای عامیانه جذاب است و قشرهای خاصی از مردم را می‌تواند جذب خود کند. اگر اظهارات رائفی‌پور را در گوگل سرچ کنیم ویدیوهایی را در ۱۰ سال گذشته نشان می‌دهد که در همه آنها «استاد» به تشریح شیطان پرستی مشغول است و طبیعتا چنین بحثی می‌تواند خیلی‌ها را پای منبر بکشاند. فقط شیطان پرستی و جن نیست که رائفی‌پور در سخنرانی‌های خود درباره آن میدان داری می‌کند، از تحولات خاورمیانه گرفته تا اتفاقات در آمریکای شمالی را این سخنران محافل اصولگرایی تجزیه وتحلیل می‌کند، پایه بسیاری از تحلیل‌های او بر مبنای جن و شیطان است. این رویه بیش از ۱۰سال است که ادامه داشته و او حمایت شده و در سراسر کشور هم سخنرانی‌هایی داشته است. در بسیاری از این سخنرانی‌ها او مخالفان جریان محافظه کار را با شدیدترین انتقادات خطاب قرار داده است. اما حالا روزنامه فرهیختگان به عنوان خط مقدم اصولگرایان علیه او به میدان آمده و در گزارشی مفصل به دنبال القای این است که رائفی‌پور توهم می‌زند.

روزنامه دنیای اقتصاد، در صفحه نخست امروز خود با تیتر «سقوط بی‌سابقه معاملات مسکن» نوشت: وضعیت معاملات مسکن در اولین ماه از سال جدید در یک آمار رسمی منعکس شد. اطلاعات سامانه رهگیری معاملات املاک نشان می‌دهد فروردین امسال در تهران حجم فروش آپارتمان به شکل بی‌ سابقه‌ای سقوط کرد و به کمتر از ۱۲۵۰ واحد مسکونی رسید. این، دومین رکورد «رکود معاملاتی» در بازار مسکن طی یکسال اخیر است. پیش‌تر - مرداد پارسال - حجم فروش آپارتمان در پایتخت با ثبت ۲۹۰۰ فقره قرارداد، به پایین‌تر از کف متعارف معاملات ریزش کرده بود اما در شروع معاملات مسکن سال ۹۹، ضربه «کرونا» رکورد تازه‌ای از رکود ملکی را به ثبت رساند. ویروس رکودساز در عین حال بر تورم مسکن غلبه کرده است؛ به‌ طوری ‌که ماه گذشته متوسط قیمت مسکن با ۲ درصد کاهش نسبت به اسفند ۹۸، از مترمربعی ۱۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان به سطح کمتر از ۱۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان بازگشت. قطع حلقه اتصال خریدار و فروشنده با اعمال ممنوعیت فعالیت واسطه‌های ملکی در راستای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در ماه فروردین از یک‌سو و پرهیز دو سمت بازار از انجام معامله در ماه شیوع کرونا - برای در امان ماندن از موج ابتلا- از سوی دیگر؛ دو عامل اصلی کاهنده معاملات مسکن محسوب می‌شوند. با این حال، «کرونا» تنها دلیل این رکود نیست.

کد خبر 420680

منبع: ایمنا

کلیدواژه: ویروس کرونا کرونا ویروس آخرین اخبار ویروس کرونا کرونا پیشگیری از کرونا روزنامه دنیای اقتصاد روزنامه ابتکار روزنامه آرمان ملی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق دولت نهم و دهم کرونا در کشور معاملات مسکن مجلس یازدهم رائفی پور کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۳۱۸۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلمی که مشق عشق می‌کند

 به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، در روزگاری که خسته از ماشینی شدن زندگی، دوری از محبت و ایثار و کمک شده ایم هر از گاهی انسان‌هایی پیدا می‌شوند که انسانیت و محبت و ایثار را به ما یادآوری می‌کنند.

خانم احمدی معلم پایه سوم مقطع ابتدایی مدرسه عمار یاسر در خیابان ایران گاز قزوین است.

این بانوی معلم با یک دنیا آرزو برای دستگیری از نیازمندان شیفته شغلش است و هرگز خسته‌ نمی‌شود.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • معلمی که مشق عشق می‌کند
  • چند آموزه‌ مهدوی در دعای عهد و ندبه‌ ی امام صادق (ع)
  • اعلام فهرست کاندیداهای شورای وحدت اصولگرایان برای دور دوم انتخابات مجلس
  • سردار رادان در باره گشت حجاب: ما به خواست رئیس جمهور ، رئیس دستگاه قضا و وزیر کشور وارد شدیم
  • اصولگرایان در مجلس آینده یک فراکسیون تشکیل می‌دهند
  • رازهای نگفته فرشته از زبان پردیس پورعابدینی
  • رقابت جدی ۷ نفر برای کرسی ریاست مجلس به روایت نوری قزلجه /اصولگرایان مجلس دوازدهم «یک فراکسیون سیاسی» نخواهند داشت
  • سردار رادان در باره طرح حجاب: ما به خواست رئیس جمهور ،رئیس دستگاه قضا،وزیر کشور وارد این صحنه شدیم
  • ادامه موج گسترده مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس / در عمان حقوق یک پرستار ۶ برابر ایران است
  • موج مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس