Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمان مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان با اشاره به نیاز به وقف در حوزه فناوری، امنیت، بلایای طبیعی و ... گفت: در سال قبل نخستین موقوفه به عنوان کمک به بلایای طبیعی در استان گلستان ثبت شد و در استان کرمان که حوادث طبیعی مختلفی رخ می دهد، نیاز به وقف در این حوزه است.

حجت الاسلام"علی جلالی" امروز یکشنبه در نشست خبری اظهار کرد: در راستای فرمایش مقام معظم رهبری و رزمایش کمک مومنانه، نخستین طرحی که سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار می کند، رزمایش ضیافت همدلی در ماه مبارک رمضان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در این راستا سازمان اوقاف و امور خیریه 110 هزار بسته معیشتی و غذایی که ارزش هر بسته معیشتی 250 هزار تومان است با حفظ کرامت هموطنان تهیه و توزیع خواهد کرد که سهم استان کرمان 6000 سبد غذایی خواهد بود و در ایام ولادت امام حسن علیه السلام تا شهادت امام علی علیه السلام توزیع می شود.

جلالی در ادامه با اشاره به اینکه طرح دیگر اوقاف ضیافت الهی است، تصریح کرد: به علت شیوع ویروس کرونا برنامه های ماه مبارک رمضان نیز تحت تاثیر قرار گرفت لذا در طرح ضیافت الهی با استفاده از ظرفیت بقاع متبرکه برنامه های فرهنگی، مذهبی و با تعظیم شعائر ماه رمضان فعالیت هایی خواهیم داشت و برنامه های ویژه ولادت امام حسن علیه السلام، شهادت امام علی علیه السلام، شب های قدر و ... برگزار می شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان بیان کرد: در صورتی که ستاد مقابله با کرونا اجازه برگزاری نماز عید فطر را بدهد، اوقاف به برگزاری نماز عید فطر در بقاع متبرکه و امامزادگان کمک خواهد کرد.

وی افزود: بقاع متبرکه از طریق ضدعفونی کردن ضریح، فضای شبستان، صحن و محوطه آماده حضور مردم است و امیدواریم به زودی با شکست کرونا این اتفاق بیفتد و آمادگی حضور مردمی را داریم.

جلالی اظهار کرد: در شرایط کنونی کشور و شوع کرونا، اوقاف نیز به اندازه وُسع خود در زمینه کارگاه های تولید ماسک، تهیه و توزیع مواد ضدعفونی و ... از محل موقوفات اقداماتی انجام داده است.

وی ادامه داد: 2058 سبد معیشتی در سطح استان کرمان از محل درآمد بقاع متبرکه و خیران توزیع کرده ایم و چاپ 10 هزار دعای هفتم صحیفه سجادیه که مقام معظم رهبری توصیه فرمودند نیز توسط و موقوفه در سیرجان و بردسیر انجام و در سطح استان توزیع شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان با اشاره به وقوع سیل در روزهای نخستین فرورودین ماه در جنوب استان بیان کرد: 800 بسته معیشتی و 313 تخته پتو نیز توسط اوقاف با همکاری خیران تامین و به مناطق سیل زده جنوبی استان کرمان ارسال شد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به برگزاری مسابقات بین المللی قرآن کریم در سال جاری گفت: به دلیل شیوع کرونا این مسابقات نیز به شکل متفاوت از قبل برگزار خواهد شد.

جلالی با اشاره به اینکه ثبت نام مسابقات از 6 اردیبهشت ماه آغاز شده و تا 16 خرداد ادامه دارد، اظهار کرد: مرحله مقدماتی مسابقات در 10 رشته و در پنج منطقه از 24 خرداد تا 27 تیرماه برگزار می شود و برگزیدگان به مرحله استانی راه می یابند و مسابقات استانی در شهریورماه برگزار خواهد شد و تاریخ برگزاری مسابقات کشوری توسط مرکز اعلام می شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان در ادامه با اشاره به نامگذاری سال به "جهش تولید" گفت: در راستا تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری در نامگذاری سال، نخستین کار ما در اوقاف دعوت از سرمایه گذاران است که پروژه ها و مکان هایی داریم که سال ها بلااستفاده باقی مانده و ظرفیت خوبی برای سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال است.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت سرمایه گذاری در بقاع متبرکه وجود دارد، تصریح کرد: ایجاد نیروگاه های خورشیدی کوچک در بقاع متبرکه را دنبال می کنیم که نخستین مورد در موقوفه فخرجهان خانم در شهرستان راور با 40 کیلووات به بهره برداری رسیده و 40 کیلووات دیگر نیز به زودی به مدار وارد می شود.

جلالی با اشاره به اینکه راه اندازی شرکت های مرتبط با اداره اوقاف از دیگر برنامه های ما است، تصریح کرد: قریب به 1000 هکتار باغات پسته موقوفه در سطح استان کرمان داریم که محصول آن خام فروشی می شود و در صورتی که فرآوری انجام شود، فواید بیشتر و ارزش افزوده خواهد داشت که در این راستا طرح راه اندازی شرکت پسته را داریم و امکان ظرفیت فرآوری 1000 تن پسته را برای ما دارد و علاوه بر ارزش افزوده، افرادی مشغول به کار می شوند.

وی با بیان اینکه در راه اندازی جایگاه های سوخت با همکاری سرمایه گذار، از محل موقوفات کمک خواهیم کرد، افزود: ایجاد پروژه های تجاری در دستور کار اوقاف در سال جاری است که نخستین مورد در سیرجان ایجاد می شود و مقدمات احداث پروژه ورزشی در شهربابک در حال انجام است.

جلالی با اشاره به توسعه پرورش ماهی در دو شهرستان از محل موقوفات بیان کرد: اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان در زمینه آزادی زندانیان، همکاری با خیریه ها و ... در طول سال فعالیت می کند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان در بخش دیگری از سخنانش گفت: در استان کرمان حدود 8000 موقوفه داریم که قریب به 7000 مورد متصرفی و 800 مورد غیرمتصرفی هستند.

وی افزود: در استان کرمان و کشور 1000 نیت واقفین احصاء شده که در خصوص مسائل اجتماعی، مذهبی، درمانی، خیریه ها و ... است.

جلالی با تاکید بر اینکه نیاز به موقوفات جدید داریم، تصریح کرد: هر جا موقوفه باشد، دستور و ضابطه ای دارد و یکی از انگیزه ها و اهداف وقف، رفع نیازها و مشکلات جامعه است.

وی با اشاره به اینکه امروز در حوزه درمانی شدیدا نیاز به وقف داریم، گفت: تنها درمانگاه سرطانی جنوبشرق در بیمارستان شهید باهنر کرمان است که فضای کوچکی است اما زحمات و تلاش های بسیاری در این مکان صورت می گیرد لذا نیاز به ساختمان در این بخش داریم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان با اشاره به نیاز به وقف در حوزه فناوری، امنیت، بلایای طبیعی و ... گفت: در سال قبل نخستین موقوفه به عنوان کمک به بلایای طبیعی در استان گلستان ثبت شد و در استان کرمان که حوادث طبیعی مختلفی رخ می دهد، نیاز به وقف در این حوزه است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی اخبار اجتماعی کرمان وقف مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان استان کرمان نیاز به وقف بلایای طبیعی بقاع متبرکه علیه السلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۳۲۳۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرکت‌های بزرگ نیاز خود را از داخل استان کرمان تهیه نمی‌کنند

معاون اقتصادی استاندار کرمان، گفت: با وجودی که شرکت‌های بزرگ استان را موظف کردیم تا نیازهای خود را داخل استان کرمان تامین کنند اما این کار را نمی‌کنند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، امیر حسن‌زاده صبح امروز در جلسه رفع موانع تولید شهرستان زرند، با بیان اینکه به جد پیگیر رفع موانع واحدهای تولیدی در استان هستیم و مهمترین اولویت استان در حوزه اقتصادی است، اظهار داشت: در استان کرمان باید توجه به واحدهای تولیدی کوچک و متوسط همانند شرکت‌های بزرگ باشد.

وی با اشاره به اینکه در راستای حمایت از تولیدکنندگان استان، مصوبه‌ای در استان کرمان تصویب شده که شرکت‌های بزرگ استان را موظف کرده تا نیازهای خود را از واحدهای تولیدی داخل استان تامین کنند، ادامه داد: متاسفانه این فرهنگ هنوز در استان جا نیفتاده و شرکت‌ها خرید خود را از خارج از استان انجام می‌دهند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان با اشاره به نیاز برخی شرکت‌ها به واگن، بیان کرد: ما در استان کرمان کارخانه واگن‌سازی داری و متاسفانه شرکت‌ها نیاز خود را از داخل استان تهیه نمی‌کنند و تاکنون جلسات متعددی با شرکت‌های بزرگ اقتصادی برگزار شده تا کالاهای خود را از تولید داخل و شرکت‌های کوچک داخل استان تهیه کنند.

وی از برگزاری نمایشگاه‌هایی با حضور صنایع تولیدی غذایی، دانش بنیان، آی تی و قطعات خودروسازی در کرمان خبر داد و گفت: این نمایشگاه‌ها در راستای معرفی ظرفیت‌های استان و توسعه شرکت‌های پایین‌دستی برگزار می‌شود و از سوی دیگر ایجاد صنایع پایین‌دستی نیز توسط شرکت‌های بزرگ لازم است.

حسن‌زاده با اشاره ظرفیت‌های عظیمی که در استان کرمان در حوزه‌های مختلف از جمله اقتصادی وجود دارد، بیان کرد: رسانه‌ها نقش مهمی در معرفی ظرفیت‌های تولیدی استان دارند و از این ظرفیت باید به صورت ویژه در استان کرمان بهره‌گیری کرد.

وی بر استفاده از ظرفیت C.I.S برای صادرات محصولات استان تاکید کرد و ادامه داد: تولیدکنندگان در بحث صادرات ریلی از ظرفیت این اتحادیه هم می‌توانند بهره‌گیری کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان با اشاره به اینکه تولید کالاهای صادرات محور مورد تاکید تولیدکنندگان قرار گیرد، بیان کرد: در راستای حمایت از تولید، تولیدکنندگان و صادرات تولیدات استان با وزارت خارجه رایزنی‌های لازم انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه واحدهای تولیدی هم می‌توانند با رایزنان اقتصادی و سفرا ارتباط برقرار کنند، ادامه داد: مقرر شد دفتر امور خارجه استان در این حوزه فعال‌تر از گذشته عمل کند.

مهدی حسینی‌نژاد، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کرمان نیز در این جلسه اظهار داشت: رفع مشکلات واحد‌های تولیدی استان کرمان مورد توجه مسئولان استان از جمله استاندار است.

وی با بیان اینکه شرکت‌های صنعتی و معدنی استان را موظف کردیم تا گردش مالی خود را به داخل استان بیاورند، ادامه داد: در راستای حمایت از تولیدکنندگان و واحدهای کوچک و متوسط استان، شرکت بزرگ استان موظف شدند تا‌ نیازهایشان را از داخل استان تهیه کنند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کرمان با اشاره به اینکه به صورت موردی هم مشکلات فعالان اقتصادی و واحد‌های صنعتی و معدنی و تولیدی استان در حال پیگیری است، گفت: در راستای معرفی ظرفیت‌های صنعتی و معدنی استان، پیگیری‌های لازم برای حضور فعال تولیدکنندگان در نمایشگاه‌های بین‌المللی انجام شده است.

انتهای پیام/511/

دیگر خبرها

  • اخذ سند مالکیت امامزاده بی‌بی خدیجه خاتون(ع) شهرستان میبد
  • ضرورت برگزاری تورهای گردشگری مذهبی در آذربایجان شرقی
  • اداره کل امور اجتماعی و مشارکت‌های مردمی سازمان اوقاف چه دستاورد‌هایی دارد؟
  • درمان معجزه‌آسای حساسیت فصلی با عطر طبیعی
  • شرکت‌های بزرگ نیاز خود را از داخل استان کرمان تهیه نمی‌کنند
  • منطقه مکران می‌تواند به هاب انرژی، حمل و نقل و گردشگری ایران تبدیل شود/ استفاده از ظرفیت این منطقه کشور را از نفت بی‌نیاز می‌کند
  • چند تکنیک برای درمان سنگ صفرا؛ بهترین نوشیدنی برای سنگ کیسه صفرا چیست؟
  • (اینفوگرافیک) درمان عفونت سینوس بدون دارو
  • غلبه بر عفونت سینوس بدون نیاز به دارو
  • غلبه بر عفونت سینوس : ترفندهای ساده و موثر بدون نیاز به دارو (اینفوگرافی)