Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- رئیس ستاد تفسیر قرآن کریم گفت: استادان دانشگاه، علما، امامان جمعه و طلبه‌ها جلسه تفسیر قرآن برگزار کنند تا قرآن را از مهجوریت درآوریم.
به گزارش خبرگزاری آریا، حجت الاسلام والمسلمین محسن قرآئتی افزود: دو ماه پیش نامه‌ای به مقام معظم رهبری راجع به وضع قرآن و تفسیر آن نوشتم که پیرو موافقت رهبر انقلاب ، نامه ای را به حجت الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه ارسال کردیم و او هم در بخشنامه ای دو صفحه ای به ائمه جمعه راجع به اینکه تفسیر قرآن در ماه رمضان چگونه باشد و برنامه ای تفسیری و نه تجویدی تدارک شود که موضوع کرونا پیش آمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مفسر قرآن کریم با اشاره به اینکه در نامه به رهبر معظم انقلاب سی کلمه مهم را مورد تاکید قرار داده ام ،گفت: روز قیامت پیامبر شکایتی که می کند، نمی گوید امیرالمومنین ، حضرت زهرا ، امام حسین و اهل بیتم را کشتند، می گوید قرآن مهجور است این یعنی اینکه مهجوریت قرآن مهمتر از مظلومیت اهل بیت است.
حجت الاسلام و المسلمین قرآئتی افزود: قرآن می فرماید کتاب آسمانی را جدی بگیرید اما ما جدی نمی گیریم و در حد قداست مثل ”روی جهیزیه عروس“ و ”بالا سر مسافر“ و ”و ان یکاد“ و ”کاشی کاری سر در خانه“ و ”استخاره“ و ”بک یالله“ استفاده می شود در حالی که قرآن مکتب ماست.
مفسر قرآن کریم با بیان اینکه ممبرها نباید پر از شعر و تعبیر و تعریف خواب و قصه گویی و تاریخ و تحلیل سیاسی باشد گفت: قرآن به پیامبر می گوید می خواهی سخنرانی کنی از قرآن بگو (لِتُبَیِّنَ لِلنَّاسِ مَا نُزِّلَ ) یعنی بیان کن آنچه خدا نازل کرده است .
آقای قرائتی با بیان اینکه خداوند در قرآن در خصوص چهار موضوع ، واژه ”اقامه“ به معنی برپا داشتن را به کار برده است گفت: خداوند در قرآن فرموده اقیموالصلاه (نماز) ، اقیموالوزن (عدالت) ، اقیموالدین (دین) و اقامه التورات و انجیل و ما انزل که منظور از (و ما انزل) قرآن است و کتاب آسمانی را با کلمه اقامه مطرح کرده است که این مهم است.
وی با اشاره به محور دیگری از نامه خود به رهبر معظم انقلاب در خصوص مهجورت قرآن در بحث موقوفات مردمی نیز گفت: موقوفات به درستی برای اهل بیت (ع) بسیار است اما موقوفه برای تفسیر در حد صفر است.
این مفسر قرآن با بیان اینکه ما اگر صد دانشکده داریم صد نوع تفسیر باید داشته باشیم گفت: همه، مشترکاتی داریم که باید آنها را فرا بگیریم اما برای هر تخصصی باید یک تفسیری جداگانه نوشته شود . دانشکده حقوق ، آیات و روایات حقوقی را باید بخواند و دانشکده علوم سیاسی و اقتصادی هر کدام آیات و روایات سیاسی را باید تدریس کنند.
وی با بیان اینکه از قرآن باید استفاده روز کنیم، گفت: قرآن به پیامبر می گوید اگر پدر و مادرت ، نزدیکت بودند و پیر شدند به آنان اوف نگو حال آنان را مراعات کن . این درحالی است که خود قرآن می گوید پیغمبر یتیم بود و پدر و مادری نداشت که پیر شوند . خدا به اسم می گوید پیغمبر، اما خطاب به امت است.
رئیس ستاد تفسیر قرآن کریم افزود : هم پیغمبر شکایت می کند که خدایا قوم من ، قرآن را مهجور کرد و هم روایت داریم که خود قرآن، مسجد و اهل بیت در این باره شکایت می کنند.
حاج آقا قرائتی افزود: قرآن ذکر است و خدا می گوید اگر کسی پشت کند به یاد خدا ، زندگی اش پر از نکبت می شود .
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از صدا و سیما، وی با تاکید بر اینکه بعد از پوسته قرآن (تلاوت و ترتیل) باید به سراغ فهم قرآن برویم یعنی تلاوت باید مقدمه فهم قرآن باشد، گفت: بفهمیم قرآن چه می گوید. ما هر روز در هنگام خواندن نماز می گویم ”غَیرِ المَغضُوبِ عَلَیهِمْ وَلاَ الضَّالِّینَ“ خدایا ما را جزو غضب شده ها و منحرفان قرار مده ، این غضب شده ها و منحرفان چه کسانی هستند که ما نمی خواهیم جزوشان باشیم. امام رضا فرمودند اگر علم می خواهید به قرآن ناخونک بزنید اگر کسی تصمیم دارد با سواد شود هی از این چاه آب بکشد قرآن را کتاب علمی بدانیم اما ما متاسفانه قرآن را کتاب علمی نمی دانیم ،کتاب علمی را کتاب دانشمندان خارجی می دانیم که بسیاریش حدسی است و خیلی هایش هم به مرور زمان باطل می شود.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: آشنایی تفسیر قرآن تفسیر قرآن قرآن کریم نامه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۳۲۴۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردبیل| پای کلاس درس معلمانی که عشق را تفسیر می‌کنند

معلمی یعنی عشق، ایثار و از خودگذشتگی، سوختن برای ساختن آینده‌ای روشن؛ همچنانکه تمام معلمان این مرز و بوم با عشق در این مسیر سخت اما شیرین گام نهاده‌اند و با تمام توان در تربیت نسل‌ آینده ساز برای ساختن ایرانی آبادتر تلاش می‌کنند.

 

 

به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3078696 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • مطهری؛ مدافع کیان سیاسی قرآن کریم
  • امام صادق(ع) و عبور از دوگانه‌های باطل
  • اردبیل| پای کلاس درس معلمانی که عشق را تفسیر می‌کنند
  • شاهکار رهبر انقلاب در تفسیر قرآن
  • کارگران سربازان بی‌ادعای جبهه اقتصادی‌اند
  • چهره فقاهت و قرآنی رهبر انقلاب به جهان معرفی می‌شود
  • امروزه غزه به مساله اول جهان اسلام تبدیل شده است
  • اندیشه‌های قرآنی رهبر معظم انقلاب تبیین و نشر داده شود
  • قرآن؛ کتاب زندگی/ قرآن، نور و رحمت و هدایت به سوی خیر و سعادت است
  • تبیین نگاه قرآنی رهبر معظم انقلاب را نباید در تدوین چند کتاب خلاصه کرد