Web Analytics Made Easy - Statcounter

در میان هیاهوی کرونایی که جهان را درگیر خود کرده اخیرا حواشی عجیبی در فضای مجازی رقم خورده که شاید برای جامعه جالب نباشد.

گروه اجتماعی خبرگزاری آنا-امیر محمد زندی؛‌ با خانه نشین شدن بسیاری از مردم بحث لایو‌های اینستاگرامی داغ شده و بسیاری از نوجوانان و جوانان جذب گپ و گفتگو‌های مختلف در این شبکه مجازی شدند، لایو‌هایی که این‌روزها کم حاشیه ایجاد نکردند و حتی باعث توجه بسیاری از رسانه‌ها به این گفتگو‌های مجازی شده است،  در میان هیاهوی کرونایی که جهان را درگیر خود کرده اخیرا حواشی عجیبی در فضای مجازی رقم خورده است، حواشی که پس از دیده شدن آرات حسینی کودک نابغه ایرانی ایجاد و باعث شده تا سلبریتی زیرزمینی و فوتبالیست معروف را نیز درگیر فضای مجازی شوند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آرات کودکی غیر عادی

آرات حسینی 6 ساله که از کودکی توسط پدر خود تعلیم دیده و زیر نظر شدید پدرش در اینستاگرام فعال است، علاقه شدید به تیم فوتبال بارسلونا، امیرحسن مقصودلو ( تتلو ) خواننده موسیقی زیر زمینی دارد؛ او از کودکی تحت فشار تمرین‌های سنگین پدرش بود، اما اگر از موج گذر کنیم و نگاهی دقیق‌تر به ماجرای کودکی بیاندازیم که در جلوی دوربین پدر در اینستاگرام زندگی می‌کند، جنبه‌های قابل تامل‌تری خواهیم دید؛ او در برخی ویدئوهای اینستاگرامش پس از هر شکست گریان و مضطرب فقط به پدر نگاه می‌کند.موافقان، تلاش پدر برای ساختن آینده فرزندش را می‌ستایند اما مخالفان معتقدند کودکی آرات ربوده شده و این حجم از عضله چیزی جز مصرف استروئید نمی‌تواند باشد.

                                        

از تمرین تا رینگ اینستاگرام

اما ماجرای درگیری اینستاگرامی پدر آرات با کریمی چه بود؟ داستان از آنجا شروع  شد که آرات حسینی با یک حرکت که در شبکه مجازی اینستاگرام به اشتراک گذاشت توجه مسی برنده پنج توپ طلا را جلب کرد و مورد تحسین وی قرار گرفت.

پدر آرات نیز انتظار داشت تا علی کریمی کاپیتان سابق تیم ملی نیز همانند مسی او را مورد تحسین خود قرار دهد اما پس از چند ساعت اعلام کرد که توسط علی کریمی در شبکه اینستاگرام بلاک شده است در این میان تتلو نیز واکنش نشان داد و اقدام به توهین و فحاشی به علی کریمی کرد،‌ انتقاد تتلو با واکنش هواداران او روبه رو شد و به صفحه کریمی هجوم بردند و به او توهین و فحاشی کردند، در جریان این ماجرا ظاهرا علی کریمی و پدر آرات گفت‌وگویی‌ با یکدیگر داشتند که باعث شد این درگیری‌ها شدت بیشتری به خود بگیرد.

امیر تتلو سعی کرد اکثر هواداران خودش را یک شبه علیه مقابل علی کریمی قرار دهد، هوادارانی که اکثرا سنین پایینی دارند و نیازمند یک الگو مناسب هستند.

                                  

فالوورها از تتلو چه می‌خواهند؟

مهرنوش ثابت روانشناس در گفتگو با خبرنگار حوزه خانواده گروه اجتماعی خبرگزاری آنا در مورد علت جذب افراد با سنین پایین به این خوانده زیر زمینی اظهار کرد: نوجوانان همیشه به دنبال جلب توجه هستند و یک ویژگی مهم اخلاقی آ‌ن‌‌ها داشتن حس استقلال طلبی و هیجان‌خواهی است، شخصی مثل تتلو سعی می‌کند در آهنگ‌های خود تفاوت را نشان دهد، موضوعات هیجانی مطرح کند و نوجوانان را جذب کند.

وی افزود: اگر بخواهیم از دید یک روانشناس به موضوع موزیک‌های منتشر شده توسط امیر حسین مقصودلو بپردازیم،‌ موسیقی‌هایی که از تتلو منتشر می شود موضوعاتی را مطرح می‌کند که در واقع برای یک نوجوان مناسب نیست و متاسفانه می‌بینیم  که بسیاری از نوجوانان کشور جذب آهنگ‌های او شدند که دارای الفاظ رکیک است. و متاسفانه در بین این طرفداران کودکانی نیز دیده میشوند..

این روانشناس با اشاره به اینکه باید به علاقه‌های کودکانی مانند آرات توجه بیشتری کرد، گفت: باید به شخصیت آرات بیشتر پرداخته شود او علاوه بر اینکه بر روی یک هدف یعنی ورزشکار شدن تمرکز دارد باید به روحیات کودکی او نیز توجه بیشتری شود،‌ باید از حواشی ایجاد شده دور باشد چون ممکن است که از شبکه‌های مجازی آسیب جدی روحی ببیند .

ثابت گفت: این روز‌ها در فضای مجازی کسی که قربانی می‌شود و یا نقش قربانی را ایفا می‌کند بیشتر موردحمله کاربران قرار می‌گیرد و بهتر است که این روز‌ها نوجوانان و جوانان ما با درایت بیشتر سعی کنند از این حواشی دور باشند تا سوءاستفاده‌گران نتوانند بازار کسب و کار خود را رونق دهند.

 

                                  

بلاک و دیگر هیچ

به دنبال این ماجرا پدر آرات حسینی با انتشار تصویر بلاک شده صفحه اینستاگرام فرزندش توسط علی کریمی، نوشت: «علی آقا کریمی سال‌ها برام اسطوره بود. مادر آرات میدونه چقدر ازش تعریف کردم تو خونمون. همه جا عکس‌های کریمی بود. آرات بیشترین پست‌ها را برای علی آقا گذاشت. این همه ابراز علاقه هیچ واکنشی نداشت، اما حرف‌های یک روز باعث بلاک کردن آرات شد. عجیبه واقعا. اسطوره سال‌های سال من اینگونه واکنش نشون میده. اما از این همه ابراز علاقمون حتی کوچک‌ترین کاری نکرد. همیشه سلامت باشید. دیگه اسطوره ما نیستی. فقط دو تا طرفدار از دست دادی بین این همه طرفدار.»

با بلاک آرات حمله‌های هواداران تتلو به کریمی شدت گرفت، تتلو نیز بعد از بلاک آرات از کریمی انتقادات تندی کرد، لشکرکشی علیه این ستاره فوتبال با واکنش هواداران او روبه‌رو شد و صفحه اینستاگرام کریمی به محلی برای تقابل هزاران نفر از هواداران او و تتلو تبدیل شد. در این بین پدر آرات هم تلاش کرد که این جنجال را به روش خودش جمع کند. پس از این اتفاقات، آرات حسینی در ویدئویی کوتاه گفت: «تتلو آنقدر خودتو ناراحت نکن. من بالاخره یک روز به بارسلونا یا رئال میرم و توپ طلا رو می‌گیرم. وقتی توپ طلا را گرفتم، تمام مردم دورم را می‌گیرند و....»

فرصتی که نادیده گرفته شد

امیرحسین شمشادی استاد دانشگاه و کارشناس شبکه‌های اجتماعی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا با بررسی ماجرای حواشی  پیش آمده در اینستاگرام اظهار کرد: شبکه اجتماعی اینستاگرام در ایران از اهمیت و محبوبیت بیشتری نسبت به برخی کشور‌های جهان برخوردار است، به این معنا که این شبکه  مجازی در بسیاری از کشور‌های دنیا جزء پر استفاده‌ترین شبکه‌های اجتماعی نیست،‌ اما در ایران به دلیل جذابیت بصری و نمایش سبک زندگی طرفداران زیادی دارد.

وی افزود: اینستاگرام در ایران علاوه بر جنبه سرگرمی جنبه اقتصادی نیز دارد و علاوه بر فروش اجناس در این فضا، برخی چهره‌های شناخته شده مانند ورزشکاران و هنرمندان نیز در این شبکه فعالیت زیادی دارند.

این استاد دانشگاه با اشاره به فعالیت گسترده تتلو در اینستاگرام گفت: نوع موزیک و برخی اشعار امیرحسین مقصودلو برای نوجوانان در اینستاگرام تازگی دارد و سبک اجرا و موسیقی او برای افراد کم سن و سال دارای جذابیت است که  توانسته هواداران زیادی را جذب کند؛ البته در مقایسه با چهره‌های مشهور بین المللی فالوور چندان بالایی ندارد اما در ایران نسبت به بسیاری از افراد شناخته شده  دنبال کننده‌های زیادی دارد.

                                     

وی بیان کرد: تتلو بعد از عدم موفقیت در کسب مجوز قانونی برای برگزاری کنسرت از کشور خارج شد و اکنون بدون توجه به اصول اخلاقی و عرف جامعه در فضای مجازی که نظارت دقیقی بر آن وجود ندارد فعالیت می‌نماید و تمام خط قرمزها را زیر پا گذاشته است. البته در سالهایی که او در ایران فعالیت می‌کرد این فرصت وجود داشت تا از طریق یک گفتگوی مناسب از ظرفیت او برای جذب کاربران جوان فضای مجازی استفاده شود،‌ حتی اثری از وی در زمینه انرژی هسته ای هم منتشر شد که توانست بر روی نوجوانان تاثیر بگذارد.

شمشادی گفت: تتلو با بی مهری رو به رو شده است و باید قبول کنیم تتلو یک واقعیت در جامعه است، او طرفداران زیادی از نوجوانان و جوانان دارد و هنجارشکنی‌های او تاثیر منفی اخلاقی و اجتماعی بر مخاطبان کم سن وی خواهد داشت.

هرکول کوچکی که کودک کار شد

حضور کودکان به بهانه جذب فالوور در صفحات اینستاگرامی که برخی نام «کودکان کار» را بر روی آنها می‌گذارند متاسفانه امری شایع و متدوال شده است، پیش از له کردن آرات نوعی زیر عناوین مختلفی مانند مسی آینده و نابغه ایرانی، یا برچسب زدن به پدر او مانند عقده‌گشایی یا کاسبی با کودک،  جای لایک‌های بی‌ثمر، کمی گام به عقب بگذاریم و پیامدهای تجاری شدن رویا و آینده کودکان را از منظری جدی‌تر نظاره کنیم.

انتهای پیام/4148

منبع: آنا

کلیدواژه: امیر تتلو ویروس کرونا آرات حسینی لایو علی کریمی فضای مجازی آرات حسینی علی کریمی پدر آرات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۳۲۶۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبنبات طرح اژدها؛ اثر چالش برانگیز هنرمند ژاپنی (فیلم)

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • نگاهی به تمام جنجال‌های کریمی قدوسی | گاف تاریخی نماینده مشهد چه بود؟
  • اولین نشست مجازی مدیر عامل در سال ۱۴۰۳ با کارکنان صندوق
  • طرح عجیب و خطرناک شهرداری تهران +فیلم
  • ترانه‌ کودکانه «ببعی تو بازیگوشی» اینستاگرام را منفجر کرد + ویدئو
  • چرا افراد معروف برای خرید فالوور، خرید فالوور اینستاگرام را انتخاب می‌کنند؟
  • استوری تند و تیز محمد انصاری؛ برای نبرد با زمین‌خواری و اختلاس لباس رزم به تن کنید! + عکس
  • سینما اسیر سندرم فتوشاپ
  • (عکس) پیام اینستاگرامی و احساسی وحید امیری پس از حذف پرسپولیس
  • آبنبات طرح اژدها؛ اثر چالش برانگیز هنرمند ژاپنی (فیلم)
  • (عکس) چرا صفحه اینستاگرام همسر سابق مهدی قایدی بسته شد؟